Chat with us, powered by LiveChat

Spółka Brand 24 zadebiutowała na rynku NewConnect

Skomentuj artykuł
© dragonstock – fotolia.com

Spółka Brand 24 zadebiutowała na rynku publicznym, a dokładnie w alternatywnym systemie obrotu NewConnect. Pierwsze notowania jej akcji otworzyły się na poziomie o blisko 80 proc. wyższym od kursu odniesienia.

 

Do obrotu wprowadzonych zostało łącznie 1.999.540 akcji. Przy kursie odniesienia wynoszącym 31,76 zł dawało to wycenę całej spółki równą 63,5 mln zł. Została ona ustalona na potrzeby przeprowadzonej pod koniec 2017 roku oferty prywatnej, w ramach której wyemitowano 110.000 nowych akcji dla 36 inwestorów oraz dokonano sprzedaży 85.385 dotychczasowych akcji na rzecz 5 kupujących. Pozyskana z emisji prywatnej kwota blisko 3,5 mln zł brutto (bez uwzględnienia kosztów emisji) ma zostać przeznaczona na: rozwój oprogramowania Brand24 (poprzez zwiększenie zatrudnienia w zespole programistów) oraz na zwiększenie budżetów działań marketingowych mających na celu pozyskiwanie klientów międzynarodowych.

 

Struktura oferty oraz duże zainteresowanie spółką sprawiły, że we wtorek, na pierwszej historycznej dla Brand 24 giełdowej sesji, walory tej firmy mocną rosną. Notowania otworzyły się po cenie 57 zł, czyli o blisko 80% wyższej w porównaniu do ceny ustalonej w ofercie prywatnej, a około południa kurs wynosił 53 zł. W ten sposób kapitalizacja rynkowa spółki przekroczyła 100 mln zł. Jednocześnie towarzyszą temu relatywnie wysokie (jak na NewConnect) obroty.

 

Brand 24 – wykres kursu akcji w dniu debiutu giełdowego
Źródło: Stooq.pl.

 

Brand 24 to wrocławska spółka oferująca narzędzie do monitoringu treści w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter, na blogach, forach i w serwisach informacyjnych. Oprogramowanie Brand 24 zgodnie z kryteriami zdefiniowanym przez użytkownika zbiera i wstępnie analizuje publiczne wzmianki na temat: marek, produktów oraz ogólnie poruszanych tematów zawierających monitorowane słowa kluczowe. Jest ono dostępne w wersji web (za pośrednictwem przeglądarki internetowej) oraz w formie aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android oraz iOS.

 

Oprogramowanie Brand 24 dostarczane jest w formacie SaaS (ang. software as service) w chmurze publicznej w kilku wariantach abonamentowych. Według stanu z października 2017 roku z rozwiązania spółki korzystało 2.002 aktywnych użytkowników z całego świata, w tym przede wszystkim z Polski, Australii, USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, Indonezji i Indii. Zgodnie z przyjętym programem motywacyjnym celem emitenta jest osiągnięcie do 2020 roku 6.213 klientów, 23,7 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 4,7 mln zł zysku netto Grupy.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie