Chat with us, powered by LiveChat

„This War of Mine” dalej napędza 11 bit studios, wyniki lepsze od oczekiwań

Skomentuj artykuł

11 bit studios wciąż zdecydowaną większość przychodów osiąga ze sprzedaży gry „This War of Mine”, która premierę na komputery PC miała ponad dwa lata temu. Od tego czasu spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży produkcji na poziomie około 60 mln zł.

                                                                                      

Wyniki finansowe spółki za IV kw. 2016 roku istotnie przewyższały oczekiwania analityków. Przychody okazały się większe o 41,2% od konsensusu PAP i wyniosły 9,5 mln zł. Na poziomie zysków rozbieżność była jeszcze większa – zysk operacyjny okazał się o 69,1% większy i wyniósł 4,6 mln zł, a zysk netto pobił oczekiwania o 179% wynosząc 5,6 mln zł. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane roczne dane finansowe.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

2016 rok

2015 rok

Przychody ze sprzedaży

27 016

23 170

Wynik operacyjny

14 135

13 762

Wynik brutto

15 731

14 680

Wynik netto

12 929

11 566

Źródło: 11 bit studios S.A.

 

W 2016 roku 11 bit studios nie wydało żadnego nowego tytułu, zarówno własnego jak i zewnętrznego. Pomimo tego spółce udało się zwiększyć przychody o 16,6% rok do roku, do poziomu 27 mln zł. Pozwoliły na to dalsze działania mające na celu monetaryzację najbardziej rozpoznawalnego tytułu „This War of Mine”:

  • w styczniu miała miejsce premiera na konsole PS4 i Xbox One,
  • w lutym miała miejsce premiera chńskiej wersji językowej, Chiny stały się drugim rynkiem co do wielkości generowanych przychodów dla spółki,
  • w maju wydany został dodatek pozwalający tłumaczenie gry na kolejne języki, a także planszowa wersja gry (w zbiórce na Kickstarterze zebrano 621 tys. funtów brytyjskich, podczas gdy celem było 40 tys. funtów),
  • w czerwcu wydany został płatny dodatek, a w październiku został udostępniony w październiku,
  • w listopadzie z okazji drugiej rocznicy premiery spółka udostępniła dodatek z nowymi postaciami, lokalizacjami i zakończeniami.

 

W strukturze geograficznej przychodów dominują Stany Zjednoczone, w których w 2016 roku spółka uzyskała 21 mln zł (+9,1% rdr). Na drugą pozycję wysunął się rynek chiński, na którym spółka dopiero zadebiutowała. Przychody w Chinach sięgnęły 1,5 mln zł w minionym roku. W Polsce spółka osiągnęła 361,3 tys. zł przychodów.

 

Zysk operacyjny rósł wolniej niż przychody, tempo wyniosło 2,7%. Spowodowane było to wzrostem kosztów operacyjnych o 38% rdr (głównie zwiększenie zatrudnienia i wzrost wynagrodzeń, a także wydatki na marketing i promocję nowych tytułów, które mają mieć premierę w 2017 roku). Ponadto, w kosztach znalazła się dotacja na rzecz fundacji War Child – 0,3 mln zł, oraz odpis na platformie Games Republic – 0,64 mln zł. Na poziomie finansowym wyniki wsparte zostały przez osłabienie złotego – przychody finansowe wyniosły 1,6 mln zł wobec 0,93 mln zł przed rokiem. Dzięki temu zysk brutto zwiększył się o 7,2% rdr. Z kolei zysk netto wzrósł o 11,8% osiągając rekordową wartość 12,9 mln zł. Spółka podała, że po wyłączeniu odpisu aktualizującego zysk netto wyniósłby 13,6 mln zł i byłby o 17,3% większy niż przed rokiem, a rentowność wyniosłaby 50,2% wobec 49,9% rok temu.

 

W II połowie 2017 roku 11 bit studios planuje premierę gry „Frostpunk”, której budżet jest istotnie wyższy niż „This War of Mine” i wynosi około 4 mln zł. Wyższe mają być również nakłady marketingowe towarzyszące premierze – około 2 mln zł. Pod koniec 2016 roku w produkcję zaangażowanych było około 30 osób. W ocenie zarządu 11 bit studios potencjał komercyjny produkcji powinien być wyższy niż „TWoM”. W sierpniu ubiegłego roku została uruchomiona kampania promocyjna „Frostpunka”. Pierwsze materiały spotkały się z bardzo dobrym odzewem ze strony społeczności graczy jak i prasy.

 

 

W 2017 roku premierę mają mieć także „Beat Copa” i „Tower 57” – tytuły zewnętrzne wydawane przez spółkę. Pod koniec 2016 roku spółka rozpoczęła budowę drugiego zespołu deweloperskiego, na którego czele stanął Artur Gaszyniec (wcześniej między innymi CD Projekt). Zespół może liczyć docelowo 30-40 osób, a jego celem będzie stworzenie kolejnej gry. Ponadto, 27 lutego 2017 roku spółka podpisała umowę z hiszpańskim studiem Digital Sun na wydanie gry „Moonlighter”, jednak data premiery nie została jeszcze ujawniona.

 

Po publikacji wyników kurs akcji oscyluje wokół wczorajszego zamknięcia, blisko poziomów historycznych maksimów. W szerszej perspektywie kurs akcji pozostaje w dynamicznym trendzie wzrostowym.

 

11 bit studios - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: 11 bit studios S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie