Chat with us, powered by LiveChat

Gino Rossi notuje w lutym wzrost sprzedaży przy niższej marży

Skomentuj artykuł
© martina87 - Fotolia.com

Gino Rossi zanotowało w lutym 2017 roku sprzedaż na poziomie 12,3 mln zł, co oznacza wzrost o 9,8% rok do roku. Wygenerowana marża brutto na sprzedaży detalicznej spadła jednak o 2,3 punktu procentowego do 42,1%.

 

Narastająco po dwóch miesiącach 2017 roku sprzedaż Gino Rossi wyniosła 26,4 mln zł, czyli o 6,6% więcej rok do roku. Wchodząca w skład grupy kapitałowej marka Simple wygenerowała w lutym br. słabszą sprzedaż niż rok wcześniej. Wyniosła ona 5,9 mln zł, co oznacza spadek o 7,4% rdr. Na dodatek wynik ten został uzyskany przy niższej marży wynoszącej 50,3% (-6,9 p.proc. r/r). W okresie styczeń-luty 2017 r. przychody marki Simple wyniosły 12,7 mln zł na tle 14,1 mln zł rok wcześniej, przy marży odpowiednio 51,2% i 55,8%.

 

Gino Rossi odnotowuje wysokie wzrosty w segmencie e-commerce, które w lutym wykazały dynamikę 40,3% rdr. W tym obszarze sprzedaż Simple była na porównywalnym poziomie rdr. Udział sprzedaży w kanale b2b w Gino Rossi sięgnął w lutym 35,1% (spadek o 2,7 p.proc. r/r). Rozwój w segmencie e-commerce jest – obok segmentu b2b – jednym z istotnych elementów planu rozwoju Grupy do roku 2019.

 

„Luty był bardzo dobrym miesiącem dla Gino Rossi. Sprzedaż wzrosła w tym czasie o blisko 10% w ujęciu rok do roku przy niewiele niższej marży w ujęciu procentowym i niezmienionej powierzchni handlowej. W kanale detalicznym zanotowaliśmy dodatnie dwucyfrowe LFL. Cieszy nas również wysoka dynamika w kanale e-commerce, a także pozytywne reakcje Klientów na nową kolekcję, która już pojawiła się w sklepach. Należy pamiętać, że luty nie jest kluczowym dla branży miesiącem – to w dalszym ciągu okres, w którym konsumenci dokonują ostatnich zakupów na wyprzedażach, a zimowa aura nie skłania ich jeszcze do nabywania obuwia i dodatków wiosennych z nowej kolekcji. W Simple obserwowaliśmy w lutym podobną tendencję, jak w styczniu – ostatnie miesiące są bardzo wymagające w całym segmencie odzieży damskiej i te trendy nie omijają naszej marki. Odnotowujemy jednak bardzo dobrą sprzedaż dodatków i toreb – na rozwój tego asortymentu położyliśmy nacisk w końcówce ubiegłego roku i widzimy, że to był bardzo dobry ruch. W segmencie odzieżowym brakuje od dłuższego czasu globalnych modowych „makrotrendów”. Klienci przechodzą w stronę mniej formalnej casualowej odzieży, a dzięki dodatkom tworzą swoje unikalne stylizacje. Dlatego tak istotny jest rozwój oferty pod tym kątem. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do nadchodzących, ważnych dla branży miesięcy wiosennych. W naszej ocenie mamy bardzo udaną kolekcję, którą w dalszym ciągu uzupełniać będziemy o nowe modele i szerszą gamę dodatków. Mamy też w planach nowe, ciekawe projekty w segmencie b2b oraz dalszą intensyfikację rozwoju e-commerce i integrację sprzedaży pomiędzy kanałem online i offline” - powiedział Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

 

Inwestorzy neutralnie przyjęli dane sprzedażowe za luty Gino Rossi. Kurs akcji pozostaje w bliskiej odległości od ważnego wsparcia na poziomie 2 zł. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak wyhamowanie tendencji spadkowych. Oporem pozostaje linia trendu spadkowego w okolicy 2,55 zł.

 

Gino Rossi - Analiza techniczna
Źródło: Stooq

 

 

Źródło: Gino Rossi S.A.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie