Chat with us, powered by LiveChat

LPP poniżej oczekiwań w IV kw., przecena zatrzymuje się na wsparciu

Skomentuj artykuł
© inarik - Fotolia.pl

Kolejny kwartał to kontynuacja złej passy dla LPP. Spółka opublikowała mniejsze zyski niż przed rokiem, które w dodatku okazały się słabsze od publikowanego przez PAP konsensusu rynkowego. Poniżej w tabeli przedstawiamy wybrane pozycje wynikowe w relacji do okresu rok wcześniej.

 

Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł)

IV kw. 2015 r.

IV kw. 2014 r.

Przychody

1 575 022

1 404 938

Wynik brutto na sprzedaży

862 758

829 101

Wynik operacyjny

235 894

248 250

Wynik EBITDA

297 585

299 890

Wynik brutto

193 885

173 653

Wynik netto

173 029

245 074

Źródło: GK LPP S.A.

 

W IV kw. 2015 roku LPP wypracowało 1,58 mld zł przychodów, o 12,1% więcej niż przed rokiem. Jednak marża na sprzedaży spadła do 54,8% w relacji do 59% przed rokiem. Spadek marży spółka tłumaczy wzrost kursu dolara do złotówki o około 20% rok do roku, a przez to wzrost kosztu zakupu towarów. Nie jest to zaskoczeniem ponieważ spółka publikuje miesięczne raporty sprzedażowe, w których podaje szacunkową wartość marży brutto na sprzedaży. Wynik operacyjny zmalał o 5%, do 235,9 mln zł, a EBITDA o 0,8% do 297,6 mln zł. Wynik brutto okazał się większy jednak na pozycji wyniku netto odnotowano spadek o 30%. Wynika to z rozliczeń podatkowych (odroczony podatek dochodowy), które w IV kw. 2014 roku podwyższyły wynik o blisko 72 mln zł. Konsensus PAP zakładał osiągnięcie 1 578,8 mln zł przychodów, 261 mln zł wyniku operacyjnego, 319,2 mln zł wyniki EBITDA i 193,7 mln zł zysku netto.

 

Na koniec IV kw. 2015 roku spółka dysponowała 1 627 sklepami o łącznej powierzchni 843,5 tys. m2. Spółka poinformowała również, że z pominięciem zmian kursów walutowych, sprzedaż w sklepach porównywalnych zwiększyła się w IV kw. 2015 roku o 2,8%. W 2016 roku spółka planuje zwiększyć powierzchnię handlową o około 11%-13%, czyli o około 90 tys. m2. Dalsza ekspansja planowana jest głównie na rynkach niemieckim, chorwackim czy krajach Bliskiego Wschodu.

 

W 2016 roku spółka wystartowała z nową marką, Tallinder, adresowaną dla zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pierwszy sklep zostanie otwarty w Gdańsku i będzie również działał poprzez internetową witrynę tallinder.com. Prace nad nowym brandem trwały ponad półtora roku.

 

„Rozwijanie portfolio i otwieranie się na nowe grupy klientów w tej branży, obok dynamicznej rozbudowy sieci dystrybucji, jest kluczem do sukcesu. Naszym celem jest dostarczanie modnej odzieży, w zróżnicowanej stylistyce, jak największej grupie odbiorców w kolejnych miastach i krajach” – skomentował Hubert Komorowski, wiceprezes LPP odpowiedzialny za nową markę.

 

Po publikacji wyników, kurs akcji podczas dzisiejszej sesji (19.02) spadał nawet o 6,5%, a do godzina 12:00 skala przeceny zmniejszyła się do 4,5%. Cena została sprowadzona do poziomu 5 020 zł, a na wykresie widać, że okrągłe poziomy cenowe są respektowane. Jeśli jednak poziom ten ulegnie, cena może spaść nawet w okolice 4 000 zł. Istotnym oporem pozostaje poziom 6 000 zł.

 

LPP - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: LPP S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie