Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Agora poprawia wyniki w IV kw., prognozuje wzrost wydatków na reklamę o 3%-5% w ‘16

© mitrija - Fotolia.pl

Agora opublikowała wyniki za IV kw. 2015 roku, w których pokazała zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 15,7 mln zł. Poniżej w tabeli przedstawiamy wybrane pozycje wynikowe wraz z ich odniesieniem do okresu poprzedniego.

 

Przypominamy, że w IV kw. 2014 roku wyniki zostały obniżone o odpis aktualizujący dotyczący dwóch miesięczników w kwocie 15,1 mln zł.

 

Wybrane pozycje wynikowe

(mln zł)

IV kw. 2015 r.

IV kw. 2014 r.

Przychody

353,9

333,7

Wynik operacyjny

17

1,1

Wynik EBITDA

41,3

25,4

Wynik brutto

16,5

1,2

Wynik netto jednostki dominującej

15,7

8,2

Źródło: Grupa Agora S.A.

 

W IV kw. 2015 roku przychody Agory wyniosły 353,9 mln zł, czyli o 6,1% więcej niż przed rokiem. Spółce sprzyjała rekordowa frekwencja w kinach oraz wyższa niż rynkowa dynamika wzrostu wpływów reklamowych segmentów Internet, Radio oraz Reklama Zewnętrzna. Po skorygowaniu wyników o odpisy aktualizujące, wynik operacyjny był większy o 4,9% i wyniósł 17 mln zł.

 

Dynamika wydatków na reklamę wyniosła w IV kw. 2015 roku 4,5%, z czego największa dynamika została odnotowana w segmencie Kino (+12%), Internet (+11,5%), a w największym segmencie Telewizja (+5%). Ujemne dynamiki odnotowano w prasie. Podobne tendencje zostały odnotowane w całym 2015 roku, a na 2016 rok spółka prognozuje wzrost rynku o 3%-5%, z czego największą dynamiką ma charakteryzować się Internet (8%-10%).

 

W działalności prasowej sprzedaż płatnych subskrypcji „Gazety Wyborczej” zwiększyła się o 41%, do 77,4 tys. abonamentów, w porównaniu do IV kw. 2014 roku. Celem na 2015 rok jest zwiększenie subskrypcji do 90 tys. W segmencie Filmu i Książki pozytywnie na przychody wpłynęły większe przychody ze sprzedaży biletów oraz w barach sieci „Helios”, a także przychody ze sprzedaży gry Wiedźmin 3. W 2015 roku spółka otworzyła cztery placówki kinowe, posiadając razem 37 kin, a na 2016 rok planowane są kolejne trzy otwarcia. Mocno wzrosły przychody segmentu Internet i Radio.

 

W 2016 roku spółka zamierza uruchomić swoją własną stację telewizyjną Kiwi TV. Poza tym, główne średniookresowe cele to wzrost przychodów i poprawa rentowności.

 

Na otwarciu dzisiejszej sesji (18.02) kurs akcji otworzył się luką wzrostową 4,3%. Jednak w trakcie sesji cena spadła, do godziny 11:00 wzrost stopniał do około 1,7%. Kluczowym wsparciem na wykresie spółki jest 10,70 zł, które od połowy czerwca 2015 roku skutecznie zatrzymuje spadki. Przebicie tego poziomu będzie silnym sygnałem na niedźwiedzi. Z kolei wybicie powyżej 15,50 zł może otworzyć drogę do testowania ostatnich szczytów na poziomie 13,80 zł.

 

Agora - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: Grupa Agora S.A.

Zobacz również:

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

Zapraszamy na konferencję „Nowoczesne Rady Nadzorcze” poświęconą zagadnieniom ładu korporacyjnego i nadzoru nad spółkami publicznymi w Polsce.

Zobacz więcej

11.12.2018, Czat inwestorski

Doctor Brew – inwestycja w polską markę piwną. Prezentacja spółki, celu emisji udziałów i planów na przyszłość

11.12.2018, Czat inwestorski

Doctor Brew – inwestycja w polską markę piwną. Prezentacja spółki, celu emisji udziałów i planów na przyszłość

Zapraszamy na webinar z Zarządem Spółki Doctor Brew. Chcesz dowiedzieć się więcej o spółce? Zadaj pytanie zarządowi Doctor Brew. Webinar odbędzie się w czwartek, 13 grudnia o godzinie 14:00.

Zobacz więcej

Agora poprawia wyniki w IV kw., prognozuje wzrost wydatków na reklamę o 3%-5% w ‘16
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie