Chat with us, powered by LiveChat

PMPG Polskie Media inwestuje w biznesowy kanał telewizyjny

Skomentuj artykuł

PMPG Polskie Media (GPW: PMPG) i prezes spółki, Michał M. Lisiecki, zostali strategicznymi inwestorami biznesowego kanału inwestorzy.tv. Łącznie PMPG i Lisiecki objęli ~15 proc. udziałów w spółce wydającej kanał. PMPG obejmie również udziały w nowej emisji spółki, mającej na celu dalsze podniesienie kapitału.

 

PMPG Polskie Media będzie wyłącznym brokerem reklam dla inwestorzy.tv oraz wesprze telewizję silną promocją we wszystkich kanałach mediowych.

 

„Zaangażowanie w inwestorzy.tv wynika z naszej strategii, która od dawna zakłada, że w portfolio grupy znajdzie się silne medium biznesowe, skierowane przede wszystkim do polskich przedsiębiorców, inwestorów, ludzi zainteresowanych gospodarką i prowadzących działalność w tym obszarze. Strategia PMPG zakłada również inwestycję w media elektroniczne, między innymi w telewizję internetową, stąd współpraca z inwestorzy.tv znakomicie wpisuje się w te plany. Tym bardziej, że po likwidacji TVN CNBC BIZNES nie ma w tej chwili polskiego kanału telewizyjnego skierowanego do odbiorcy biznesowego. Z drugiej strony tryb życia i funkcjonowania w biznesie rzadko pozwala na luksus śledzenia tradycyjnej telewizji, kanał internetowy jest znacznie bardziej adekwatny do potrzeb” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media i współinwestor inwestorzy.tv. Zapowiada intensywne wsparcie promocyjne dla kanału w mediach wydawanych w ramach grupy PMPG.

 

„Powitanie spółki PMPG Polskie Media SA w gronie akcjonariuszy inwestorzy.tv SA to dla nas radość i satysfakcja. Inwestorzy.tv to młody, prężnie rozwijający się kanał informacyjny, który wpisał się w niszę na rynku medialnym. Fakt, że spółka z siedemnastoletnim doświadczeniem na rynku medialnym obdarza nas zaufaniem i wstępuje do grona akcjonariuszy inwestorzy.tv SA, jest dla nas potwierdzeniem tego, że nasza strategia opiera się na dobrych założeniach. Jestem przekonany, że wspólne cele oraz synergia płynąca ze współpracy nowego, świeżego medium i doświadczonego gracza medialnego zaowocują rozwojem kanału, który stanie się największą platformą dostarczającą informacji i integrującą środowisko polskich inwestorów” – mówi Artur Błasik, prezes Zarządu inwestorzy.tv SA.

 

inwestorzy.tv to projekt tworzony przez Telma Communications Agency i Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (SII). Telewizja wystartowała w maju 2015 r. jako kanał informacyjny. W przeciągu pięciu miesięcy kanał osiągnął oglądalność ~150 000 unikalnych widzów z dziennym przyrostem na poziomie ~2000 użytkowników. Nagrania inwestorzy.tv odbywają się w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Ekipa kanału jest również na wszystkich ważnych wydarzeniach branżowych w Polsce. Codziennie na kanale pojawiają się nowe treści, prezentowane w formatach: „Ze spółek”, „Debiuty giełdowe”, „Prezentacje wyników”, „Film tygodnia”, „Poza Parkietem” oraz najnowsze – „Komentarz tygodnia” autorstwa znanego ekonomisty i publicysty Pawła Cymcyka. W okresie od maja do listopada inwestorzy.tv patronowało między innymi Akademii Tworzenia Kapitału, VIII Europejskiemu Forum Gospodarczemu, CEE Capital Markets Awards oraz III Konferencji Relacji Inwestorskich.

 

Dla PMPG, która wzmacnia swoją obecność w Internecie, internetowy kanał to również możliwość poszerzenia portfolio oferowanych usług o najbardziej dynamicznie rosnący segment reklamy online – reklamy wideo. Według badania AdEx, tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku na reklamy internetowe w Polsce przeznaczono o 196 mln zł więcej niż rok wcześniej. Głównym motorem wzrostu jest reklama graficzna, której udział w rynku urósł z 24 proc. do 26 proc. Jednak to właśnie reklama wideo online z dynamiką na poziomie 33 proc. ma największy wpływ na obecne wzrosty.


Pod tym względem tendencje na polskim rynku coraz bardziej przypominają trendy globalne. Udział wideo online w globalnych wydatkach na reklamę w Internecie w 2012 r. wynosił 8,8%, w 2014 r. - 10,2%, a według prognoz do 2017 r. wyniesie 12,8%. Wideo online jest najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej, który według przewidywań wzrośnie w 2015 r. na całym świecie o 28,9%, osiągając wartość 16,1 mld dol. W 2016 r. prognozowany jest wzrost o 22,5%, a w 2017 - o 19,7%.


W ocenie analityków, do wzrostu wydatków na reklamę wideo online przyczyna się głównie wzrost konsumpcji wideo online na urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach), która według szacunków wzrośnie o 43,9% w 2015 r. i o 34,8% w 2016 r. i w 2016 r. przekroczy 50 proc. Konsumpcja wideo na urządzeniach stacjonarnych będzie nadal rosła, jednak w znacznie niższym tempie - o 9,5% w 2015 r. i o 6,5% w 2016 r. ZenithOptimedia prognozuje, że liczba widzów oglądających regularnie wideo online wzrośnie w tym roku o 5,8%, w 2016 r. - o 5,1%, a w 2017 r. - o 5,3%. Według prognoz, w 2016 r. może też zacząć spadać liczba widzów oglądających regularnie tradycyjną, linearną telewizję. 

 

inwestorzy.tv

 

w sieci:


Strona internetowa

YouTube
Facebook
Twitter

LinkedIn


Wszelkich informacji udziela Dział Relacji Inwestorskich PMPG Polskie Media S.A.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie