Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Czat inwestorski: Podsumowanie wyników Redan S.A. po 3 kwartałach 2015 r.

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Podsumowanie wyników Redan S.A.

po 3 kwartałach 2015 r.

19 listopada 
godzina 10:00

Redan S.A.

 

Na pytania inwestorów odpowiadał:

 

Bogusz Kruszyński

Bogusz Kruszyński - Wiceprezes Zarządu

Ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomii i Zarządzenia w 2000 roku. Uzyskał certyfikat Executive MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego współpracującego z Uniwersytetem Maryland. Doświadczenie zawodowe  zdobywał pracując od 1994 r. w HSBC Securities Polska S.A. jako makler papierów wartościowych, a następnie kierownik Wydziału Ofert Publicznych. W 1998 r. pracował w BankuPrzemysłowym jako zastępca dyrektora Departamentu Rynków Finansowych oraz dyrektor Oddziału Centrum Korporacyjnego. W latach 2001-2003 był dyrektorem finansowym w BP REAL Nieruchomości. Bogusz Kruszyński jest związany z Redan S.A. od 2003 roku. Początkowo pełnił funkcję dyrektora finansowego, aby następnie objąć stanowisko Wiceprezesa, a od 2011 roku Prezesa Zarządu. Od czerwca 2012 roku ponownie jest Wiceprezesem Zarządu Redan S.A.

 

Informacja o spółce

 

Grupa Kapitałowa Redan to jedna z wiodących polskich firm zajmujących się projektowaniem oraz dystrybucją odzieży na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy Redan znajdują się znane marki modowe Top Secret, Troll oraz Drywash, a także sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket.

Spółka zleca produkcję na zasadzie outsourcingu w ponad 100 fabrykach, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności w Chinach, Indiach, Bangladeszu, Turcji, Hong-Kongu, Pakistanie. Dystrybucja prowadzona jest poprzez sklepy własne, sklepy franczyzowe oraz platformę e-commerce. Obecnie Grupa posiada około 680 sklepów w Polsce i za granicą (w Rosji, na Ukrainie, Słowacji i Czechach).
Firma powstała w 1995 r., a od 2003 r. jako Spółka Akcyjna notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Redan S.A., który odbędzie się 19 listopada (czwartek) o godz. 10:00. Na pytania inwestorów będzie odpowiadał Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy na czacie. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

Bogusz Kruszyński: Witam Państwa na dzisiejszym czacie.

 

Rafał: W jakim tempie rośnie sprzedaż LFL?

 

Bogusz Kruszyński: Za okres styczeń-październik mamy w sklepach Top Secret w Polsce +7% a w TXM textilmarket +3%

 

Rafał: Jak ocenia Pan wyniki po III kw.?

 

Bogusz Kruszyński: Wyniki są niższe od naszych oczekiwań.

 

madej: Kiedy można spodziewać się IPO TXM? Prospekt trafił do KNF z końcem września.

 

Bogusz Kruszyński: Obecnie prospekt jest analizowany przez KNF. Nie chciałbym spekulować na temat możliwego terminu jego zatwierdzenia. A przed nami zaraz Święta, potem ferie zimowe. będziemy na bieżąco dopasowywać termin do możliwej daty zatwierdzenia, koniunktury na rynku pierwotnym oraz możliwej do uzyskania wyceny. Szczególnie ten ostatni punkt jest dla nas bardzo istotny – nie zrobimy IPO za wszelką cenę. Zrobimy ją w tym momencie, gdy możliwa do uzyskania wycena TXM będzie racjonalna.

 

kroton: Witam, czy proponowany podatek od powierzchni może potencjalnie dotknąć spółkę?

 

Bogusz Kruszyński: 12% powierzchni naszych sklepów to sklepy o pow. 250 mkw znajdujące się w Polsce. W porównaniu do większości konkurentów to mały udział, dlatego oceniam, że nowy ewentualny podatek dotknie nas relatywnie nieznacznie.

 

kaliwoda: Czy fundusz Concordia będzie sprzedawał akcje podczas IPO?

 

Bogusz Kruszyński: Zgodnie z dotychczasowymi deklaracjami Funduszu - nie.

 

Seba: Ile środków pieniężnych posiada obecnie spółka na inwestycje?

 

Bogusz Kruszyński: na koniec września posiadaliśmy 11 mln zł środków w bankach oraz niewykorzystane w pełni limity kredytowe. Oczywiście wszystkich tych środków nie możemy i nie zamierzamy wykorzystać na inwestycje.

 

GK: Jest listopad i dalej jest ciepło. Jak spółka dostosowuje się do tych warunków pogodowych? Jak ocenia Pan IV kw. na dzień dzisiejszy?

 

Bogusz Kruszyński: Możliwe dostosowanie w każdym segmencie jest nieco inne. W TXM textilmarket na bieżąco dostosowujemy zakupy towarów do popytu, a ten wynika w dużym stopniu z pogody. W części modowej niewątpliwie jest to trudniejsze, gdyż znaczna część kolekcji została zamówiona dużo wcześniej. Głównie sterujemy tym, jakie towary wysyłamy do sklepów oraz na jakie kładziemy większy nacisk w prezentacji klientom w sklepach i na witrynach. Październik był w miarę dobrym miesiącem, szczególnie jego pierwsza połowa. Listopad jest słabszy.

 

Ewa74: Czy ze względu na dobrą pogodę spodziewacie się mocnej konkurencji cenowej pod koniec roku?

 

Bogusz Kruszyński: Oczywiście pogoda – dla nas niestety „zła” – ma wpływ na działania wszystkich podmiotów na rynku. Dodatkowo już od pewnego czasu widzimy, że typowe kiedyś podziały sezonów zmieniają się. Dlatego należy oczywiście spodziewać się, że wyprzedaże, a na pewno jeszcze bardziej agresywne promocje, zaczną się przed Świętami Bożego Narodzenia.

 

łachmen: Ile otwarć sklepów TXM jest planowana na 2015 rok? Czy będą to wyłącznie otwarcia zagranicą?

 

Bogusz Kruszyński: W 2015 r. otworzyliśmy w TXM 45 sklepów do końca października i otworzymy w listopadzie i grudniu kolejnych 11. Na te zaplanowane otwarcia składa się 8 sklepów zagranicznych i 3 w Polsce.

 

Stefan Szczygieł: Jakie są plany inwestycyjne na 2016 rok? Ile nowych sklepów może zostać otworzonych?

 

Bogusz Kruszyński: Szczegółowe plany nie są jeszcze zatwierdzone, ale TXM na pewno będzie otwierał sklepy w podobnym tempie jak dotychczas (50-60 rocznie) zarówno w Polsce jak i zagranicą. Skuteczne przeprowadzenie IPO może zwiększyć nieco plany rozwoju sieci. W części modowej nie nastawiamy się na dynamiczny rozwój, natomiast otworzymy kilkanaście kolejnych sklepów franczyzowych. Poza tym będziemy inwestować w IT i logistykę.

 

Mark: Jakie możliwości kontroli kosztów posiada spółka? Gdzie można szukać oszczędności?

 

Bogusz Kruszyński: Widzimy 3 główne obszary możliwych oszczędności kosztów. 1. Budżet marketingowy – nie jesteśmy w pełni zadowoleni z efektów kampanii reklamowej, dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie sposobu wykorzystania budżetu, a jednocześnie zmniejszenia go. 2. Prowizja franczyzowa – uzgodniliśmy z naszymi partnerami zmiany zasad wypłaty prowizji franczyzowej, generalnie stawka procentowa prowizji będzie nieco niższa od 2016 r. Nie oznacza to koniecznie niższych prowizji – zakładamy, że wzrosty sprzedaży spowodują, że prowizje będą wyższe niż w tym roku, ale niższe niż byłyby przy dotychczasowym sposobie ich naliczania. 3. Koszty centrali. Łącznie szacujemy możliwe oszczędności z powyższych tytułów na 5-7 milionów złotych w 2016 r.

 

Tom: Czy spółka odnotowuje większe zainteresowanie od funduszy inwestycyjnych?

 

Bogusz Kruszyński: Nie widzimy wzrostu zainteresowania

 

reberto: Panie Prezesie krótko i na temat beznadziejne wyniki, wielkie rozczarowanie. Czy ten biznes jeszcze wypali?, bo moim zdaniem nie wiecie jak tym wszystkim zarządzać, szkoda gadać….

 

Bogusz Kruszyński: Każdy z akcjonariuszy ma prawo do własnej oceny pracy zarządu. Systemowo – w imieniu akcjonariuszy – dokonuje tego Rada Nadzorcza. TXM textilmarket rozwija się prawidłowo. Wyniki całego 2015 r. – który na pewno dla całej branży nie jest łatwy – powinny być lepsze niż w roku poprzednim. Dodatkowo będą zbudowane fundamenty konieczne dla dalszego rozwoju. W części modowej sytuacja jest trudniejsza, ale też konkurencja w tym segmencie dużo silniejsza, a pozycja Top Secret – słabsza - w porównaniu do pozycji TXM na rynku dyskontowym.

 

yoko: Z jakiego powodu cześc modowa odnotowała większą stratę niż przed rokiem i jakie sa perspektywy na IV kwartał?

 

Bogusz Kruszyński: W części modowej postawiliśmy na rok 2015 cel w postaci znacznego wzrostu sprzedaży. Zakładaliśmy, że osiągniemy to przy pomocy poprawy kolekcji oraz działań reklamowych. W I połowie roku osiągnęliśmy spory sukces – sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 16%, w tym w marcu o 38%. W III kw i w październiku niestety sytuacja się odwróciła i w lipcu i sierpniu sprzedaż na sklepach porównywalnych zmniejszyła się, a we wrześniu i październiku wzrosła „tylko” po ok. 6%. Ponieważ w tych miesiącach uruchomiliśmy kampanię reklamową zakładaliśmy znacznie bardziej dynamiczny wzrost. Zatem – sprzedaż była niższa od planowanej. Dodatkowo nie udało nam się skutecznie podwyższyć marży. Głównie w wyniku osłabienia złotego wobec USD oraz głębszych promocji wywołanych b. agresywnymi działaniami konkurencji. Niższa sprzedaż i marża procentowa przełożyły się na niższą od planowanej wartość wolumenu marży. Pod działania rozwojowe były zaplanowane wyższe koszty. Ich nie byliśmy w stanie ograniczyć proporcjonalnie do niewykonania planu marży. Zatem wolumen marży wzrósł wolniej niż koszty. To spowodowało pogorszenie wyników. Na rok 2016 zakładamy odwrócenie priorytetów – zamiast nacisku na wzrost sprzedaży – będziemy koncentrować się na obniżce cen zakupu, co spowoduje pogłębienie marży. Zmniejszamy także koszty.

 

inwestor: Czy strata na części modowej wynikała z działalności zagranicznej, czy w Polsce również odnotowano stratę?

 

Bogusz Kruszyński: W części modowej mamy koszty związane z tworzeniem i zakupem kolekcji, które nie są praktycznie zależne od skali naszej działalności, w tym liczby rynków na których działamy. Dlatego porównywalnie wyników pomiędzy krajami nie jest oczywiste, gdyż działania związane z tymi kosztami są ulokowane w Polsce. Wyniki na samych kanałach dystrybucji zarówno w Polsce jak i zagranica są porównywalne rok do roku. Wzrosły koszty reklamy i centrali związane głównie z tworzeniem i zakupem kolekcji.

 

fan: Jakie kryteria spółka bierze pod uwagę przy ocenie skuteczności kampanii reklamowej oprócz zwiększenia odwiedzalności sklepów?

 

Bogusz Kruszyński: Patrzymy także na sprzedaż. Poza tym na parametry marketingowe: rozpoznawalność marki (top of the mind, spontaniczna) i deklaracje zakupu.

 

uter: Z czego wynikają gorsze wyniki, branża radzi sobie nieźle, Redan na tle słabo.

 

Bogusz Kruszyński: Rentowność TXM jest wyższa od średniej w branży. Podobnie tempo rozwoju. Na pewno problematyczne są wyniki części modowej. Wpływa na to kilka elementów: poziom konkurencji w tym segmencie, obecna pozycja samej marki Top Secret wobec siły marek konkurencyjnych, prowadzone działania reklamowe konkurentów i przez nas, sieć dystrybucji oraz wydatki na jej rozwój. W wielu z tych parametrów jesteśmy dziś realnie słabsi od konkurentów. Dlatego cały czas szukamy skutecznej strategii dla tego segmentu, a nie – jak większość konkurentów – realizujemy pewien już sprawdzony scenariusz.

 

kris: W jaki sposób spółka może obniżyć koszty prowadzenia działalności w segmencie modowym?

 

Bogusz Kruszyński: Widzimy 3 główne obszary możliwych oszczędności kosztów. 1. Budżet marketingowy – nie jesteśmy w pełni zadowoleni z efektów kampanii reklamowej, dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie sposobu wykorzystania budżetu, a jednocześnie zmniejszenia go. 2. Prowizja franczyzowa – uzgodniliśmy z naszymi partnerami zmiany zasad wypłaty prowizji franczyzowej, generalnie stawka procentowa prowizji będzie nieco niższa od 2016 r. Nie oznacza to koniecznie niższych prowizji – zakładamy, że wzrosty sprzedaży spowodują, że prowizje będą wyższe niż w tym roku, ale niższe niż byłyby przy dotychczasowym sposobie ich naliczania. 3. Koszty centrali. Łącznie szacujemy możliwe oszczędności z powyższych tytułów na 5-7 milionów złotych w 2016 r.

 

Kermit: Spółka otworzyła pierwszy sklep TXM w Rumunii. Czy ten kierunek jest zdaniem spółki najbardziej perspektywistyczny? Czy może Czechy albo Słowacja?

 

Bogusz Kruszyński: Nasza obecna ocena wskazuje, że powinniśmy w Rumunii uzyskiwać lepsze wyniki niż zarówno w Polsce jak i w Czechach czy Słowacji. Pierwszy sklep – jak jaskółka – nie czyni wiosny, ale akurat ta lokalizacja w pierwszych dniach pokazuje b. dobre rezultaty. Oczywiście z jednego sklepu działającego kilka pierwszych dni nie można wyciągnąć wniosków. Dlatego będziemy otwierać kolejne sklepy zarówno w Rumunii jak i w Czechach i na Słowacji oraz oczywiście w Polsce. Jeżeli wyniki w którymś z krajów statystycznie będą potwierdzać wyraźnie wyższą rentowność – na pewno skoncentrujemy rozwój najpierw na tym rynku.

 

reksar: Jaką kwotę spółka zainwestowała w przeprowadzoną kampanię reklamową? Jakimi kanałami była ona prowadzona?

 

Bogusz Kruszyński: Kwoty wydatków są objęte tajemnicą handlową. Kampania była prowadzona w TV, na bilboardach oraz w Internecie.

 

kenio: Jakie są efekty ostatniej kampanii medialnej, z mojego punktu widzenia rezultaty są słabe.

 

Bogusz Kruszyński: Jeżeli spojrzymy na liczbę klientów wchodzących do sklepów Top Secret w Polsce, to w okresie styczeń-czerwiec na sklepach porównywalnych odnotowaliśmy spadek ok. 12%. W lipcu i sierpniu spadki były głębsze, ale nie wynikały z ogólnej tendencji, dlatego je pomijam. We wrześniu i październiku mamy wzrosty po ok. 6%. Zatem – można w uproszczeniu powiedzieć – kampania dała nam ok. 18% wzrostu wejść do sklepów. To nie jest zły wynik. Aczkolwiek spodziewaliśmy się lepszego.

 

MGte: Czy środki pozyskane z IPO TXM mają zostać wykorzystane tylko na rozwój segmentu dyskontowego, czy jakaś część może zostać przeznaczona na część modową?

 

Bogusz Kruszyński: Środki te będą w całości przeznaczone na rozwój TXM. Żadna ich część nie będzie wykorzystana w części modowej.

 

Adam: Ile kosztuje otwarcie jednego sklepu TXM za granicą?

 

Bogusz Kruszyński: Nakłady na otwarcie sklepów zagranicznych jest nieznacznie droższe niż w Polsce – nie przekracza 500 zł na mkw sklepu - oczywiście bez zatowarowania.

 

terek: Czyli spadną marże i będzie pogłębienie słabych i tak wyników ... ?

 

Bogusz Kruszyński: W żadnym segmencie nie planujemy spadku marż. Działania promocyjne w grudniu – bo domyślam się, że tego dotyczy pytanie – nie powinny być drastycznie inne niż w roku poprzednim – też grudzień był już wyprzedażowy. Dodatkowo zmniejsza się względne osłabienie złotego do dolara – rok temu to już było ok. 3,5. Na pewno w części modowej IV kw nie będzie rewelacyjny, ale nie powinien być słabszy niż rok temu.

 

Mark: Czy planują Państwo wprowadzić sprzedaż internetową w części modowej?

 

Bogusz Kruszyński: www.topsecret.pl działa od kilku lat. Wśród sklepów modowych na pewno pod względem obrotów mieści się w pierwszej 10 sklepów w Polsce, a może nawet – jeżeli porównamy sklepy monobrandowe – w pierwszej 3. Podobnie www.topsecret.com.ua na Ukrainie działa także od co najmniej 4 lat. E-commerce jest jedną z mocnych stron części modowej.

 

pikej: Jakie wyniki notuje sklep internetowy? Czy działa już na rynkach zagranicznych?

 

Bogusz Kruszyński: Sklep www.topsecret.pl rozwija się stablinie z roku na rok i – w przeciwieństwie do wielu sklepów konkurencyjnych – jest rentowny. Podobnie działamy także na Ukrainie www.topsecret.com.ua i w Rosji (www.topsecret.com.ru). Nasze kolekcje są także dostępne w sklepach naszych partnerów w wielu krajach europejskich (w Niemczech, w Norwegii, w Rumunii, w Czechach i na Słowacji itd.).

 

mer: Jak przedstawia się zadłużenie spółki?

 

Bogusz Kruszyński: Na koniec III kw mieliśmy ok. 47 mln zł zadłużenia z tytułu kredytów oraz ok. 9 mln zł z tytułu leasingu.

 

fred: Czy sklepy w części modowej za granicą będą powoli zamykane? Powierzchnia handlowa zmniejsza się.

 

Bogusz Kruszyński: Po znaczącym spadku powierzchni sklepów na Ukrainie w bieżącym roku mamy tu stabilizację, a w kolejnym spodziewamy się nieznacznego zwiększenia liczby sklepów franczyzowych. Za to w Rosji w tym roku zamknęło się więcej sklepów i na razie nie widzimy dużego potencjału do otwarć.

 

DanielG: Co spowodowało, ze spółka po trzech kwartałach ma tylko 218 tys. zł zysku na sprzedaży?

 

Bogusz Kruszyński: Główną przyczyną – w obu segmentach – jest niższy wzrost wolumenu marży handlowej niż zwiększenie kosztów. W części dyskontowej wzrost kosztów jest konieczny dla zbudowania fundamentu pod dalszy rozwój – między innymi rozwój nowych kanałów dystrybucji: e-commerce www.txm24.pl oraz działalności w sklepach zagranicznych. Zakładaliśmy, że uda nam się ten wzrost kosztów pokryć wyższą marżą, ale warunki w pierwszych trzech kwartałach niestety na to nie pozwoliły. Jednak w kolejnych okresach na pewno rentowność TXM wzrośnie. W części modowej zainwestowaliśmy w większe koszty tworzenia i zakupu kolekcji oraz w działania reklamowe dla marki Top Secret w Polsce. Przyniosło to wzrosty sprzedaży, ale – szczególnie w III kw – niższe od oczekiwanych. Dodatkowo marża procentowa spadła, podczas, gdy planowaliśmy jej wzrost. Tu także rynek nam nie pomógł (osłabienie złotego wobec usd, nadwyżka towarów u głównego konkurenta przekładająca się na b. agresywne promocje na rynku, do których musieliśmy się dostosować oraz wyjątkowo ciepłe lato).

 

Bogusz Kruszyński: TXM rozwija się prawidłowo. Jego wartość będzie rosła. Niedługo wprowadzimy akcje TXM na GPW, co pozwoli z jednej strony ujawnić jego wartość (dziś wydaje się, że w Redan jest ona b. obniżona poprzez ujemne wyceny części modowej) a także da akcjonariuszom nie wierzącym w część modową – inwestycji tylko w segment dyskontowy. Ujawnienie wartości akcji TXM może spowodować wzrost wartości akcji Redan, choć to oczywiście zależy od decyzji poszczególnych inwestorów. Zmienione priorytety dla części modowej spowodują, że poprawi ona w 2016 r. wyniki i przekroczy próg rentowności.

 

terek: Panie Prezesie, czy ma Pan jakiekolwiek optymistyczne wieści dla akcjonariuszy ? Kurs spadł od szczytu ponad 50%, czego można się spodziewać w najbliższym okresie ?

 

Bogusz Kruszyński: TXM rozwija się prawidłowo. Jego wartość będzie rosła. Niedługo wprowadzimy akcje TXM na GPW, co pozwoli z jednej strony ujawnić jego wartość (dziś wydaje się, że w Redan jest ona b. obniżona poprzez ujemne wyceny części modowej) a także da akcjonariuszom nie wierzącym w część modową – inwestycji tylko w segment dyskontowy. Ujawnienie wartości akcji TXM może spowodować wzrost wartości akcji Redan, choć to oczywiście zależy od decyzji poszczególnych inwestorów. Zmienione priorytety dla części modowej spowodują, że poprawi ona w 2016 r. wyniki i przekroczy próg rentowności.

 

Bogusz Kruszyński: Dziękuję Państwu za zadawane pytania i za udział w czacie. Zapraszam do udziału w kolejnym po wynikach całego 2015 r. Do widzenia

 

Moderator: Dziękujemy za udział w czacie.

 

Zobacz również:

19.05.2018, Aktualności

Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych na dzień 20 czerwca 2018 r.

19.05.2018, Aktualności

Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych na dzień 20 czerwca 2018 r.

Zarząd Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, zgodnie z § 28 ust. 2 Statutu Stowarzyszenia, zawiadamia że na podstawie § 26 ust. 1 Statutu, zwołuje na dzień 20 czerwca 2018 r. na godzinę 9:30 Zwyczajne Walne Zebranie, które odbędzie się we Wrocławiu.

Zobacz więcej

17.05.2018, Newsroom

Energa po wynikach za I kw. 2018 roku – podsumowanie czatu inwestorskiego

17.05.2018, Newsroom

Energa po wynikach za I kw. 2018 roku – podsumowanie czatu inwestorskiego

Inwestorzy mieli wczoraj (tj. 16 maja) okazję przepytać Jacka Kościelniaka, Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych Energi. W centrum zainteresowania inwestorów znalazły się wyniki finansowe, inwestycje, głównie w Ostrołękę C, a także wycena giełdowa spółki.

Zobacz więcej

Czat inwestorski: Podsumowanie wyników Redan S.A. po 3 kwartałach 2015 r.
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie