Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

TVN publikuje wyniki. Nadal nie wiadomo kto kupi pakiet kontrolny

W IV kwartale 2014 roku Grupa TVN wykazała 481 mln zł przychodów, 180 mln zł skorygowanej EBITDA i 51 mln zł zysku netto. W całym 2014 roku spółka wykazała 1,56 mld zł przychodów, 549 mln zł skorygowanej EBITDA i 195 mln zł zysku netto.

 

Wyniki, które pokazała Grupa TVN, są lepsze w relacji rok do roku i zgodne z oczekiwaniami zarządu. Przypomnijmy, że zgodnie z prognozami na 2015 i 2016 rok przychody spółki mają rosnąć w tempie 5-9%. Prognozowany wynik skorygowanej EBITDA zakłada 590 mln zł w 2015 r. i 630 mln zł w 2016 roku. 

 

[mln zł]

3q2013

3q2014

rdr

2013

2014

rdr

Przychody

460

481

4,6%

1 538

1 594

3,6%

EBITDA skor.

158

184

16,3%

506

530

4,9%

Zysk netto

46

51

10,9%

-198

195

-

Źródło: raport Grupy TVN za okres trzech i dwunastu miesięcy zakończonych 31 grudnia 2014 roku

 

IV kwartał 2014 roku przyniósł dalszą poprawę na polskim rynku reklamy telewizyjnej. Według szacunków Grupy TVN wzrost w tym okresie wyniósł 3,9%. W całym 2014 roku rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4,8% w porównaniu do 2013 r. W komunikacie spółki poinformowano, że TVN był dobrze przygotowany do wzrostu popytu na reklamę i w efekcie osiągnął poprawę wyników we wszystkich segmentach działalności.

 

Pod względem oglądalności w sezonie jesiennym  2014 roku główny kanał TVN wypadł najlepiej spośród największych konkurentów. Średni całodobowy udział w oglądalności w komercyjnej grupie docelowej wyniósł 14,6%. Z kolei liczba odtworzonych materiałów w ofercie nieliniowej treści video TVN wzrosła o 39% rdr, do 800 mln odtworzeń w 2014 roku.

 

Udział oglądalności

Źródło: prezentacja wynikowa Grupy TVN za IV kwartał i cały rok 2014

 

Grupa TVN sukcesywnie zmniejsza swoje zadłużenie. Relacja zadłużenia netto (zadłużenie odsetkowe pomniejszone o stan gotówki) do skorygowanej EBITDA spadło z 4,3 na koniec 2013 roku, do 4,1 na koniec I półrocza 2014 roku, a następnie do 3,9 na koniec 2014 roku.

 

W 2015 roku Grupa TVN prognozuje dalszą poprawę wyników na co ma się złożyć prognozowany wzrost PKB w wysokości 3,3%, a także dalszy wzrost rynku reklamy na średnim jednocyfrowym poziomie. Na tym tle Grupa oczekuje, że osiągnie dynamikę wyższą od rynkowej.

 

Na dzisiejszej sesji, to jest 6 lutego, kurs otworzył się powyżej wcześniejszego zamknięcia i utrzymuje się na tym poziomie. Tym samym kurs zyskuje około 1,2%, a za jedną akcję jeszcze o godzinie 13:30 płacono 17,62 zł. Notowania cechują się niskim wolumenem. Przypomnijmy, że w październiku Grupa TVN poinformowała, że dwaj główni akcjonariusze spółki, Grupa ITI oraz Grupa Canal+ (51,75% udziałów), wystawili posiadany pakiet akcji na sprzedaż. Na chwilę obecną nie wiadomo kto kupi pakiet kontrolny TVN-u. W raporcie podano, że w IV kwartale 2014 roku Grupa poniosła dodatkowe koszty związane z możliwą transakcją zmiany kontroli w wysokości 5,1 mln zł.

 

Wykres TVN

Źródło: atskaner.pl

 

Źródło: TVN

Zobacz również:

18.09.2018, Aktualności

SII Poleca: Strategie Akcyjne Praktycznie – szkolenie Pawła Szczepanika

18.09.2018, Aktualności

SII Poleca: Strategie Akcyjne Praktycznie – szkolenie Pawła Szczepanika

Tylko do piątku, 21 września 2018 r. trwać będą zapisy na premierową edycję szkolenia on-line Strategie Akcyjne Praktycznie, autorstwa Pawła Szczepanika.

Zobacz więcej

18.09.2018, Newsroom

Podsumowanie czatu inwestorskiego z LW Bogdanka S.A. - rynek węgla i inwestycje

18.09.2018, Newsroom

Podsumowanie czatu inwestorskiego z LW Bogdanka S.A. - rynek węgla i inwestycje

Według informacji przekazanej przez prezesa Bogdanki, obecnie nie ma zagrożenia dotyczącego realizacji planowanego tegorocznego wydobycia na poziomie co najmniej 9 mln ton.

Zobacz więcej

TVN publikuje wyniki. Nadal nie wiadomo kto kupi pakiet kontrolny
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie