Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

PZU 3.0, czyli największy ubezpieczyciel liderem na rynku prywatnej opieki medycznej

© everythingpossible - Fotolia.com

PZU, największy polski ubezpieczyciel, przedstawił nową strategię z numerem 3.0 na lata 2015-2020. Ma się ona opierać na trzech kluczowych biznesowo obszarach: ubezpieczeniach, inwestycjach oraz prywatnej opiece medycznej. We wszystkich tych obszarach PZU chce być liderem na rynku.

 

PZU jest obecnie liderem na polskim rynku ubezpieczeń. Na koniec 2013 roku posiadało 31,8% udziałów w rynku ubezpieczeń majątkowych, a do 2020 roku udział ten ma się zwiększyć do ponad 35%. W rynku ubezpieczeń na życie Grupa posiadała 43,3% udziałów i poziom ten ma zostać utrzymany. Strategia w ubezpieczeniach będzie opierała się na dwóch markach – PZU i przejętego w 2014 roku Link4. Marki te mają się uzupełniać, kierując swoją ofertę do klientów o różnych profilach i potrzebach. Grupa poszukuje szans na dalszy rozwój wynikających z Rekomendacji U. Dotyczy ona banków i działalności bancassurance. Rekomendacja ta zakłada między innymi, że bank powinien zapewnić swobodę wyboru zakładu ubezpieczeń, z którego usług klient zamierza skorzystać. Silny nacisk będzie kładziony na segment klienta korporacyjnego, między innymi poprzez rozszerzenie oferty o usługi doradztwa w zakresie zarządzania ryzykiem dla klienta kluczowego i strategicznego. Spółka nie wyklucza dalszych akwizycji w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

W segmencie inwestycji głównym celem Grupy jest doprowadzenie do wzrostu udziału aktywów klienta zewnętrznego PZU w aktywach polskiego rynku TFI do poziomu ponad 11,5%. Na koniec 2013 roku poziom ten wynosił 3,6%. Grupa zamierza między innymi uruchomić sprzedaż na rynkach zagranicznych. Na rozwój tego segmentu Grupa przeznaczy co najmniej 200 mln zł.

 

Strategia PZU 3.0

Źródło: prezentacja strategii PZU 3.0

 

W segmencie prywatnej opieki medycznej Grupa stawia dopiero pierwsze kroki. Przychody PZU Zdrowie wyniosły w 2013 roku 74,9 mln zł, a do 2020 roku mają wzrosnąć do co najmniej 650 mln zł. Grupa zamierza świadczyć pełną ofertę usług w zakresie ochrony zdrowia. Sieć medyczna ma opierać się na własnych przychodniach połączonych z sieciami partnerskimi. Obecnie PZU wykorzystuje głównie zewnętrzną sieć partnerów do świadczenia usług medycznych. Rozwiązania, które mają zostać wprowadzone, to między innymi przyjazny dla klientów sposób umawiania wizyt poprzez kalendarz on-line, czy wprowadzenie konta pacjenta on-line.  Do 2020 roku inwestycje w ten segment mają wynieść 800 mln zł, w tym 450 mln zł na same akwizycje.

 

W strategii PZU 3.0 zakłada wypłatę dywidendy na poziomie od 50% do 100% skonsolidowanych zysków rocznych Grupy. Przypomnijmy, że wysokość wypłaconych dywidend przez ubezpieczycieli jest regulowana przez KNF. Zgodnie z rekomendacją Komisji PZU spełnia dodatkowe kryteria i będzie mogło wypłacić dywidendę do 100% zysku netto za 2014 rok. Rentowność kapitałów własnych ma zostać utrzymana na poziomie 20% (24,1% w 2013 roku).

 

Źródło: Grupa PZU S.A.

 

Więcej:

Zobacz również:

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26 lipca lutego na Giełdzie Papierów Wartościowych zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane ING Turbo oparte o akcję spółki CD PROJEKT S.A.

Zobacz więcej

16.08.2018, Newsroom

Gorąco na spółkach gamingowych. Mocne ruchy na akcjach CI Games i CreativeForge Games

16.08.2018, Newsroom

Gorąco na spółkach gamingowych. Mocne ruchy na akcjach CI Games i CreativeForge Games

W przypadku tych dwóch spółek, ostatnie informacje dotyczące tworzonych przez nie gier, wywołały zmianę kursu ich akcji o ponad 20 procent.

Zobacz więcej

PZU 3.0, czyli największy ubezpieczyciel liderem na rynku prywatnej opieki medycznej
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie