Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Grupa Eurocash – lider hurtowej dystrybucji produktów FMCG

© nikkytok - Fotolia.com

Zapraszamy do zapoznania się z raportem na temat Grupy Eurocash przygotowanym przez analityków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

 

Spis treści:

  1. Profil Spółki
  2. Akcjonariat
  3. Ocena jakości komunikacji Spółki z rynkiem
  4. Analiza i perspektywy sektora/branży - pozycja Spółki
  5. Analiza wyników finansowych
  6. Ocena perspektyw finansowych i plany rozwoju Spółki
  7. Analiza wskaźnikowa
  8. Analiza techniczna
  9. Podsumowanie raportu i wnioski

 

 

GRUPA EUROCASH S.A.

 

 

1. Profil spółki

Grupa Eurocash jest liderem w Polsce w zakresie hurtowej dystrybucji produktów FMCG. Spółka posiada ok. 20 tysięcy produktów w swojej ofercie i zatrudnia 12 tys. pracowników na terenie całego kraju. Budowa Grupy kapitałowej Eurocash rozpoczęła się w 2003 roku, kiedy to Luis Amaral z partnerami biznesowymi dokonał wykupu menedżerskiego spółki Eurocash Cash&Carry od Jeronimo Martins. Początkowo firma posiadała 48 hurtowni oferujących produkty FMCG za gotówkę. Od roku 2006 grupę kapitałową powiększały następujące firmy: Delikatesy Centrum, KDWT, Pay Up Polska, McLane Polska, Batna, Polcater, Premium Distributors i Grupa Dystrybucyjna Tradis. Obecny skład Grupy jest następujący:

 

Struktura Eurocash

Źródło: Eurocash S.A.

 

W ostatnim czasie Eurocash nabył udziały we Frisco.pl - jednym z największych graczy na polskim rynku zakupów przez Internet. Przejął również kontrolę nad siecią sklepów detalicznych Inmedio (funkcjonujących głównie w galeriach handlowych) oraz Firmę Rogala.

 

Celem Grupy Eurocash jest zapewnienie konkurencyjności niezależnym sklepom detalicznym w kraju. W strategii istotne miejsce ma też oferowanie wartości dodanej dla klientów Grupy oraz zwiększanie wartości spółki dla akcjonariuszy. Realizacja strategii zakłada dalszy wzrost organiczny w poszczególnych kanałach dystrybucji, a także kontynuację akwizycji na rynku sprzedawców hurtowych oraz sieci franczyzowych.

 

Na koniec września 2014 r. w ramach grupy funkcjonowało 161 hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry (wraz z 3 hurtowniami Batna). Liczba sklepów sieci ABC wyniosła 6 612, a sieci Delikatesy Centrum – 938. Powiązane sieci franczyzowe Eurocash Dystrybucja (dawny Tradis) obejmowały sklepy Groszek w liczbie 1 383, Euro Sklep S.A. 501 i Lewiatan 2024. Natomiast liczba sklepów partnerskich współpracujących ze spółką w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego wyniosła łącznie 744.

 

2. Akcjonariat

Największym akcjonariuszem Euracash S.A. jest Luis Amaral wraz zależnym od siebie podmiotem Politra B.V. Łącznie dysponuje on 43,74% wszystkich akcji. Ponad progiem 5% są jeszcze dwaj inwestorzy finansowi – fundusze zarządzane przez Cartica Management (5,05% akcji) oraz fundusze zarządzane przez Coronation Assets Management Limited. Free float jest duży - stanowi 46,21% walorów, co owocuje dużą płynnością w obrocie akcji. Dodatkowo pięciu członków zarządu posiada razem 1 476 675 akcji. Kapitał zakładowy dzieli się na 138 573 386 akcji.

 

Struktura akcjonariatu Eurocash

Źródło: Eurocash S.A.

 

3. Ocena jakości komunikacji spółki z rynkiem

Relacje inwestorskie Eurocashu należy ocenić negatywnie. Jak na spółkę z WIG20 jakość komunikacji z inwestorem indywidualnym jest słaba. Przedstawiciele Eurocashu nie biorą udziału w konferencjach inwestorskich dedykowanych inwestorom indywidualnym, a spółka nie organizuje czatów internetowych, w których istniałaby możliwość zadania pytań. Na stronie internetowej co prawda istnieje dedykowana zakładka na prezentacje inwestorskie, jednak jej zawartość jest pusta. Nie znajdziemy również zapisów video lub audio z konferencji wynikowych czy też zapisów z przebiegów Walnych Zgromadzeń.

 

Pozytywnie należy natomiast ocenić jakość sprawozdań finansowych (szczególnie raportu rocznego za 2013 rok), a także dostępność przedstawicieli Zarządu spółki dla dziennikarzy.

 

4. Analiza i perspektywy sektora/branży - pozycja spółki

Eurocash jest liderem w zakresie obsługi rynku spożywczego w Polsce. Jego udział wynosi 19%.

Pełna treść artykułu dostępna za darmo po zalogowaniu się.

Zaloguj się Zarejestruj się

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

Spółka pochwaliła się poprawą wyników finansowych w III kw. 2017 roku. Na poziomie zysku EBITDA wszystkie segmenty działalności wykazały dodatnią kontrybucję.

Zobacz więcej

Grupa Eurocash – lider hurtowej dystrybucji produktów FMCG