Chat with us, powered by LiveChat

Jak wypadł listopad dla CCC i LPP? Dane sprzedażowe nie powalają ...

Skomentuj artykuł
© fotogestoeber - Fotolia.com

CCC i LPP jak co miesiąc podały najświeższe dane o wynikach sprzedażowych. Dla CCC listopad 2014 r. przyniósł 12,5% dynamikę wzrostu sprzedaży w stosunku do tego samego miesiąca roku poprzedniego. Przychody w listopadzie miały wartość 203,3 mln zł. Osiągnięta dynamika jest nieco wyższa niż w październiku 2014 r. (10,2%). Łącznie po 11 miesiącach tego roku sprzedaż wyniosła 1 782 mln zł i była wyższa o 21,5% rdr. Pytaniem otwartym pozostaje wysokość osiąganych marż, których spółka w miesięcznych raportach nie publikuje. A ich wysokość pozytywnie zaskoczyła rynek w raporcie finansowym za trzeci kwartał tego roku. Przypomnijmy, że CCC planowało na ten rok zwiększenie powierzchni sklepów o blisko 30%. Zamierzeniem spółki na ten rok jest osiągnięcie poziomu ponad 2 mld zł sprzedaży, co wydaje się być realnym celem. Na przyszły rok Zarząd spółki oczekuje, że tempo wzrostu przychodów powinno przekroczyć 30%, przy rentowności netto na poziomie 9-12%. Głównym bodźcem wzrostów ma być rozwój sieci sklepów zarówno w Polsce jak i zagranicą. Na ten cel w latach 2014-2015 spółka przeznaczyła 200 mln zł. Drugim celem inwestycyjnym jest rozbudowa centrum logistycznego w Polkowicach kosztem 60 mln zł.

 

Dla LPP listopad 2014 r. zakończył się sprzedażą na poziomie 381 mln zł, co oznaczało wzrost o ok. 9% rdr. W październiku dynamika wyniosła 20%, w słabym wrześniu jedynie 3%, a w sierpniu 20%. Odzieżowa spółka w odróżnieniu od CCC podaje regularnie poziomy osiąganych, szacunkowych marż brutto. Odpowiednio wyniosły one w ostatnich 4 miesiącach: 59%, 62%, 63% i 59%, czyli na poziomach bardzo zbliżonych rdr. Łącznie w okresie styczeń-listopad 2014 r. LPP zrealizowało sprzedaż o wartości 4 208 mln zł, czyli o 17% więcej niż w tym samym okresie rok temu. W perspektywie wyników za ostatni kwartał tego roku, niewiadomą pozostaje wpływ mocno słabnącego rubla na potencjalne różnice kursowe i ich wpływ na wynik netto  Grupy Kapitałowej.

 

 

Źródło: CCC S.A., LPP S.A.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie