Chat with us, powered by LiveChat

Oferta publiczna akcji Fenghua SoleTech AG

źródło: Emitent

 

Czat inwestorski

Oferta publiczna akcji Fenghua SoleTech AG

piątek, 17 października 2014r.

godz. 12:00

FENGHUA

 

Na pytania inwestorów odpowiadać będzie:

 

Weijie Lin

 

Weijie Lin

Jest założycielem, głównym akcjonariuszem oraz Dyrektorem Generalnym Fenghua. Jest odpowiedzialny za strategię i zarządzanie, a także rozwój działalności Spółki. Posiada ponad 18-letnie doświadczanie w branży produkcji podeszw do obuwia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 Zapis czata inwestorskiego

 


 

 

Weijie Lin: Witam Państwa, zapraszam do zadawania pytań.

 


Mariusz_Wrona: cała produkcja odbywa się w Chinach?

 

Weijie Lin: Tak, cała nasza produkcja odbywa się w Chinach w miejscowości Jinjiang

 

 

Vermi: Prospekt jest w języku angielskim z niemieckim podsumowaniem. Czy jest gdzieś takie podsumowanie w języku polskim?

 

Weijie Lin: Tak, jest dostępne na stronie www.fenghua-ag.de w zakładce relacje inwestorskie

 

 

Marcus: jak to technicznie ma wyglądać? Pytania po angielsku czy macie tłumacza?

 

Weijie Lin: Proszę pytać po polsku - mam obok tłumacza.

 


Mariusz_Wrona: jak zamierzacie zwiększyć dwa razy moce produkcyjne? Jakie to ze sobą koszty niesie?

 

Weijie Lin: Z emisji akcji planujemy pozyskać od 10,4 do 12,7 mln EUR. Około 95% tej kwoty planujemy przeznaczyć na zwiększenie mocy produkcyjnych, czyli rozbudowę fabryki i instalację nowoczesnych maszyn. To pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych z 48 mln do 80 mln par podeszew rocznie.

 

 

Mariusz_Wrona: szykujecie jakieś przejęcia?

 

Weijie Lin: W tym momencie skupiamy się na rozwoju organicznym, ponieważ uważamy, że jest to najkorzystniejsze dla Spółki w tym momencie. W przyszłości, jeśli będzie to z korzyścią dla akcjonariuszy, możemy rozważyć taki scenariusz.

 


ats: czy w związku z planami zwiększenia mocy produkcyjnych, będziecie szukali nowych miejsc, czy nadal produkcja odbywać będzie się w obecnym zakładzie?


Weijie Lin: Spółka ma nowoczesny zakład produkcyjny w miejscowości Jinjiang. Nasza strategia zakłada dalszą rozbudowę tego zakładu.

 


bigi: i skąd decyzja o debiucie na polskiej giełdzie?


Weijie Lin: Zdecydowaliśmy się na ofertę publiczną w Polsce ze względu na szeroką bazę aktywncyh inwestorów na warszawskim parkiecie, przejawiających duże zainteresowanie wschodzącymi rynkami. Debiut na giełdach w Europie pozwoli nam nawiązać kontakty z lokalnymi inwestorami oraz przyczyni się do wzrostu reputacji spółki w Chinach.

 


Marcus: ciekawi mnie również jaki jest poziom zadłużenia netto obecnie?


Weijie Lin: Spółka nie ma zadłużenia. Na koniec I półrocza 2014 miała 38 mln EUR gotówki.

 

 

piąteczek: czy akcje spółki będą notowane na innej giełdzie niż tylko na GPW w Warszawie?

 

Weijie Lin: Akcje będą notowane w Warszawie i we Frankfurcie, równolegle, na zasadzie dual listingu.

 


Boss: jak długo pracuje Pan w branży i ilu menedżerów zarządza firmą oprócz Pana?


Weijie Lin: Mam ponad 18 letnie doświadczenie w branży obuwniczej. Od 10 lat rozwijam spółkę Fenghua. W spółce pracuje ponad 1800 osób, z czego 31 osób to osoby ze ścisłego kierownictwa.

 


Łukasz_214: macie oficjalną politykę dywidendową?

 

Weijie Lin: Zarząd i rada nadzorcza zamierzają rekomendować wypłatę dywidendy na poziomie 10-20% z zysku netto, począwszy od 2014 r. (czyli z zysku za ten rok).

 

 

Marcus: w takim razie pierwsze pytanie: czy spółka posiada stałych klientów? Czy jakiś odbiorca stanowi duży, znaczący udział w sprzedaży?


Weijie Lin: Na koniec I poł. 2014 r. mieliśmy ponad 110 klientów. 5 naszych największych klientów równa się około 10% naszej sprzedaży.

 


pap: jak spółka zamierza komunikować się z polskimi inwestorami po debiucie? Jedynie raporty? czy jak?


Weijie Lin: Wiemy, że komunikacja z inwestorami jest bardzo ważna, naszym celem jest wypełniać najlepsze, obowiązujące standardy, stąd między innymi nasz dzisiejszy czat. Zamierzamy aktywnie komunikować się z inwestorami, wykorzystywać różne narzędzia komunikacji, poczynając od strony internetowej. Chcemy także organizować telekonferencje, spotkania przy okazji wizyt w Polsce. W każdej chwili będzie można wysłać także e-mail do Spółki, do naszego działu relacji inwestorskich. Będziemy starali się udzielać odpowiedzi, w miarę możliwości. Proszę też pamiętać, że pracujemy na codzień w różnych strefach czasowch ;-)

 


Suli: i jeszcze jedno, rozumiem, że firma płaci podatek CIT w Chinach, jaka jest jego wysokość w %?

 

Weijie Lin: Obecna stawka podatku dla firm w Chinach to 25%

 

 

Ada: na rynku, na którym działa spółka panuje duża konkurencja?


Weijie Lin: W Chinach działa około 3000 firm o profilu podobnym do naszego zatem ten rynek jest bardzo rozdrobniony. Chcemy podkreślić, że jesteśmy w pierwszej dziesiątce firma. Z uwagi na naszą wielkość i wypracowane relacje z klientami mamy silną pozycję na tym rynku.

 

 

Czarek: a komu dokładnie dostarczacie te podeszwy?

 

Weijie Lin: Naszymi klientami są głównie producenci obuwia w Chinach, którzy produkują obuwie dla lokalnych i globalnych marek.

 

 

Andrzej: wyemitowane akcje będą stanowiły 10,7% kapitału zakładowego, dodatkowo akcje będą podzielone na dwie giełdy - wspominacie o tym powyżej.  Nie obawiacie się małej płynności akcji w trakcie debiutu i po debiucie?

 

Weijie Lin: Nasze silne strony to szeroka baza klientów, pracujemy dla wielu różnych klientów i marek, zaletą jest też skala naszej działalności. Nasze wyniki rosną w dwucyfrowym tempie, a już w przyszłym roku chcemy podzielić się zyskami z nowymi inwestorami za 2014 r.

 


pasjonat: wyemitowane akcje będą stanowiły 10,7% kapitału zakładowego, dodatkowo akcje będą podzielone na dwie giełdy - wspominacie o tym powyżej.  Nie obawiacie się małej płynności akcji w trakcie debiutu i po debiucie?

 

Weijie Lin: Uważamy, że płynność będzie wystarczająca. Będziemy współpracować z naszymi doradcami finansowymi w tym zakresie.

 

 

złotek: czy rozważacie w przyszłości emisje nowych akcji na polskiej giełdzie?

 

Weijie Lin: Obecnie nie ma takich planów. Gdyby jednak okazało się w przyszłości, że będzie to korzystne dla naszych akcjonariuszy i rozwoju spółki to możemy to rozważyć. Jesteśmy zyskowną spółką, generujemy duże przepływy gotówkowe, które pozwalają na rozwój.

 

 

bigi: Panie Lin, jak kształtowały się wyniki firmy w ciągu kilku ostatnich lat? Przychody, zyski stale rosną?

 

Weijie Lin: W ostatnich latach nasze wyniki finansowe rosną, dla przykładu CAGR dla przychodów w latach 2011-2013 wyniósł 23,3%, zaś średnioroczny wzrost zysku netto w tym okresie to 26,8%. Przychody rosły dzięki zwiększaniu wolumeny sprzedaży i rozszerzaniu bazy klientów, z tego samego powodu rosły również zyski.

 


notoryczny: ciekawi mnie na jakim etapie rozwoju jest branża, w której działa spółka? Czy rynek nie jest już nasycony?

 

Weijie Lin: Rynek nieustannie rośnie, z badań wynika, że wartość rynku obuwia w Chinach to około 3 miliardy EUR. Chiny stanowią największa bazę produkcyjną dla obuwia sportowego na świecie. Około 80% produkcji przeznaczana jest na eksport. Z jednej strony rynek stale rośnie z drugiej zaś jest rozdrobniony, działa na nim wiele podmiotów, a to pozwala spółkom takim jak Fenghua, najsilniejszym w branży, najłatwiej zwiększać udział w rynku. To jest kierunek naszego rozwuju.

 

 

Weijie Lin: Bardzo dziękuję za pytania, mam nadzieję, że odpowiedzi były pomocne. Jeśli potrzebują Państwo więcej informacji zapraszamy na stronę relacji inwestorskich na www.fenghua-ag.de Do zobaczenia.

 

O spółce: 

Fenghua to jeden z największych producentów podeszw do obuwia sportowego i rekreacyjnego w Chinach. Spółka produkuje rocznie ponad 40 milionów par podeszw, z czego większość oparta jest na własnych projektach. Bazę klientów Fenghua tworzą wiodący krajowi i światowi producenci obuwia sportowego.

 

Strategia Fenghua zakłada niemal podwojenie mocy produkcyjnych do 80 mln par podeszw w 2016 r. Jednocześnie Spółka planuje rozszerzenie oferty o nowe, własne modele podeszw w celu zwiększenia skali działalności i rozszerzenia współpracy 
z lokalnymi producentami obuwia sportowego dostarczającymi produkty dla czołowych marek na świecie.

 

W 2013 r. Fenghua miała 90,1 mln EUR przychodów (+7,7% r/r), a zysk netto wyniósł 18,8 mln EUR (+21,1%). W I połowie 2014 r. przychody Fenghua wyniosły 42,5 mln EUR (+13,5% r/r), a zysk netto 9,5 mln EUR (+21,5% r/r).

 

Szczegóły oferty publicznej:

 

Oferta publiczna akcji Fenghua obejmuje do 1.200.000 akcji nowej emisji. Inwestorzy mogą składać zapisy w dniach 17-23 października (ostatniego dnia inwestorzy indywidualni do godz. 12.00 a inwestorzy instytucjonalni do godz. 18.00). Zlecenia mogą być składane w przedziale cenowym między 42,09 PLN a 50,51 PLN (10,00 EUR a 12,00 EUR).

 

Zarówno inwestorzy indywidualni, jak i instytucjonalni składają zapisy według tych samych zasad, czyli w ramach ustalonego przedziału cenowego. Każdy zapis ma wpływ na ustalenie finalnej ceny oferowanych akcji. Te zlecenia inwestorów, które będą mieć cenę równą lub wyższą od ceny oferowanych akcji, zostaną zrealizowane po cenie ofertowej. A zlecenia z ceną poniżej ceny ofertowej – odrzucone. Jest to model stosowany na wielu zachodnich rynkach kapitałowych, oparty na zasadzie równego traktowania obu grup inwestorów.

 

Disclaimer

 

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie promocyjny i nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do nabycia papierów wartościowych Fenghua SoleTech AG („Spółka”) oraz w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartościowych Spółki. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce, ofercie publicznej akcji Spółki, a także o ich dopuszczeniu i wprowadzeniu do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A oraz Giełdę Papierów Wartościowych we Frankfurcie jest prospekt emisyjny, zatwierdzony przez niemiecki Urząd Nadzoru Rynków Finansowych oraz notyfikowany do Komisji Nadzoru Finansowego oraz udostępniony na stronie internetowej Spółki (www.fenghua-ag.de). Niniejszy materiał nie podlega rozpowszechnianiu, publikacji ani dystrybucji bezpośrednio czy pośrednio, w całości lub w części, w szczególności na terytorium Stanów Zjednoczonych, Japonii, Hong Kongu, Chińskiej Republiki Ludowej lub Singapuru.

 

Źródło: Spółka

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie