Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

IMS SA w drodze na GPW. Wywiad z Prezesem Zarządu Michałem Kornackim

źródło: Emitent

Zapraszamy do zapoznania się z zapisem wywiadu z Prezesem Zarządu IMS SA. Rozmowę przeprowadził Michał Masłowski, Wiceprezes Zarządu SII.

 

Michał Kornacki

 

Na czym polega marketing sensoryczny?

 

Marketing sensoryczny polega na wykorzystaniu muzyki, zapachów oraz obrazu do budowania marki. Np. Indywidualny program muzyczny czy zapach skomponowany dla marki zwiększa znacząco poziom jej rozpoznawalności i lojalności.

 

Jak dużym rynkiem w Polsce i na świecie jest aromamarketing? Jak dużo podmiotów korzysta z usług aromamarkietingu w Polsce?

 

Obecnie jest to rynek niezwykle silnie rosnący. Dynamika wzrostu r/r jest kilkudziesięcioprocentowa. Aktualnie z naszych usług korzysta ponad tysiąc punktów w Polsce i poza granicami. Co do potencjalnej wielkości całego rynku na Świecie to z pewnością mówimy o miliardach dolarów. Potencjał rynku aromamarketingu w Polsce oceniam na 200-300mln złotych. Dzisiaj sprzedaż usług aroma w Polsce to kilka milionów rocznie więc można jeszcze mocno rosnąć.

 

Czy macie Państwo w Polsce konkurencję, a jeżeli tak to jaką?

 

Aktualnie konkurujemy głównie z odtwarzaniem muzyki z radia, płyt ,Internetu raczej w sposób przypadkowy( zgodnie z zasadą niech coś gra). Nie ma to oczywiście nic wspólnego z marketingiem muzycznym i nie wnosi wiele.

 

Jak Pan ocenia koniunkturę w Państwa branży?

 

Dynamika naszego wzrostu pokazuje ,że rynek usług marketingu sensorycznego rośnie na Świecie bardzo szybko, więc chyba można powiedzieć, że koniunktura jest dobra.

 

Jaka jest aktualna dynamika przychodów IMS-u?

 

Aktualnie rośniemy około 20% rocznie, przy czym na poziomie rentowności te wzrosty są znacznie wyższe.

 

Jakiej dywidendy możemy spodziewać się za rok 2014?

 

Myślę, że inwestorzy będą zadowoleni. Naszym celem jest wypłacać co roku wyższą dywidendę. Konkretnej wartości nie mogę jeszcze podać.

 

Dlaczego spółka przenosi się na GPW?

 

Obiecaliśmy jakiś czas temu sobie i inwestorom, że będziemy na głównym parkiecie. I realizujemy w ten sposób swój cel. Poza tym jest duże zainteresowanie spółką wśród inwestorów instytucjonalnych i dla wielu z nich obecność IMS na głównym parkiecie stwarza możliwość zainwestowania.


Gdzie Pan widzi spółkę za kolejne 10-15 lat?

 

W wielu krajach na Świecie jako jednego z liderów marketingu sensorycznego.

Zobacz również:

30.10.2018, Aktualności

Zmiana siedziby SII. Chwilowo nie działają telefony

30.10.2018, Aktualności

Zmiana siedziby SII. Chwilowo nie działają telefony

Informujemy, że od dnia 29 października zmieniła się siedziba, a co za tym idzie adres SII.

Zobacz więcej

14.11.2018, Felietony

Skutek „afery KNF"? Zaufanie do rynku kapitałowego „poziom 0”

14.11.2018, Felietony

Skutek „afery KNF"? Zaufanie do rynku kapitałowego „poziom 0”

Wczoraj, po oskarżeniach Leszka Czarneckiego, ze swojego stanowiska zrezygnował Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego Marek Chrzanowski.

Zobacz więcej

IMS SA w drodze na GPW. Wywiad z Prezesem Zarządu Michałem Kornackim
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie