Chat with us, powered by LiveChat

Oferta Publiczna akcji CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo

źródło: Emitent

 

Czat inwestorski

Temat czata:

Oferta Publiczna akcji CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo

 

6 października (poniedziałek),

godz. 11:30

 

 

Spółkę będą reprezentować:

 

Marek Dworczak, prezes CDRL S.A. posiada wykształcenie wyższe z dziedziny ochrony środowiska. Jest absolwentem Wydziału Budownictwa Politechniki Poznańskiej. Od 1990 r. zarządza przedsiębiorstwami działającymi w branży handlu odzieżą dziecięcą. Do 2002 r. był wspólnikiem i Prezesem Zarządu spółki Marco Sp. z o.o., która w 2003 roku przejęła spółkę Remi Sp. z o.o., która także zajmowała się działalnością związaną z handlem odzieżą dziecięcą. Po połączeniu obu spółek powstała spółka Coccodrillo Sp. z o.o., w której Marek Dworczak pełnił funkcję Prezesa Zarządu, zarządzał przedsiębiorstwem na wszystkich płaszczyznach działalności, zdobywając doświadczenie i wiedzę związaną z handlem oraz rynkiem odzieży dziecięcej. Funkcję tą pełnił także w spółce CDRL Sp. z o.o., która powstała ze zmiany firmy z Coccodrillo Sp. z o.o. na CDRL Sp. z o.o. oraz pełni obecnie w CDRL S.A. powstałej z przekształcenia CDRL Sp. z o.o. w CDRL S.A. Z uwagi na rozwój przedsiębiorstwa zarządzał spółką przede wszystkim w zakresie dokonywania zakupów, organizowania importu, tworzenia wizerunku i kreowania marki COCCODRILLO. W latach 2010-2011 Marek Dworczak poszerzał swoje kompetencje w zarządzaniu spółką, biorąc udział w Akademii Strategicznego Przywództwa, w ramach programu Management 2010. Jako Prezes Zarządu CDRL S.A. Marek Dworczak posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym na szczeblu krajowym i europejskim przedsiębiorstwem handlowym, jak również w organizacji działalności tego typu przedsiębiorstw oraz we współpracy z kontrahentami zagranicznymi.

 

Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL S.A. jest absolwentem Akademii Medycznej w Poznaniu. W 1990 r. Tomasz Przybyła rozpoczął działalność związaną z handlem odzieżą dziecięcą, zakładając spółkę Remix s.c. z siedzibą w Kościanie. Prowadząc Remix s. c., która w roku 1991 przekształciła się w Remi s.c. z siedzibą w Radlinie, zarządzał przedsiębiorstwem na wszystkich płaszczyznach działalności, poszerzając swoje kompetencje w dziedzinie zarządzania oraz handlu odzieżą dziecięcą. W 2002 r. Remi s.c. zmieniła formę prawnąna Remi Sp. z o.o. W 2003 r. Remi Sp. z o.o. została przejęta przez spółkę Marco Sp. z o.o. Po połączeniu obu spółek powstała spółka Coccodrillo Sp. z o.o., w której Tomasz Przybyła pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu, zarządzając spółką głównie w zakresie finansów i eksportu. Funkcję tę pełnił także w spółce CDRL Sp. z o.o.,która powstała ze zmiany firmy z Coccodrillo Sp. z o.o. na CDRL Sp. z o.o. oraz pełni obecnie w CDRL S.A. powstałej z przekształcenia CDRL Sp. z o.o. w CDRL S.A. W latach 2010-2011 Tomasz Przybyła poszerzał swoje kompetencje w zarządzaniu spółką, biorąc udział w Akademii Strategicznego Przywództwa, w ramach programu Management 2010. Tomasz Przybyła posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym na szczeblu krajowym
i europejskim przedsiębiorstwem handlowym, jak również w organizacji działalności tego typu przedsiębiorstw oraz we współpracy  z kontrahentami zagranicznymi.


 

Zapis czata inwestorskiego

 


Moderator: Witamy serdecznie na czacie z Zarządem spółki CDRL. W zakładce pliki do pobrania znajdą Państwo prezentację. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

 

Zarząd CDRL S.A.: Obligacje zostaną wykupione jutro. Od dawna mamy zabezpieczone środki na ten cel. Jak widać kwestie Oferty Publicznej i wykupu obligacji nie są ze sobą związane.

 

 

soho: Jak zostaną wykorzystane środki pozyskane z emisji?

 

Zarząd CDRL S.A.: Środki pozyskane z emisji chcemy głównie przeznaczyć na rozwój sieci sprzedaży, wraz z zatowarowaniem nowych punktów. Ważnym celem jest rozwój sprzedaży za pośrednictwem naszego sklepu internernetowego. Dodatkowo część środków przeznaczymy na inwestycje w obszarze logistyki.

 

 

werity: Ile sklepów posiada spółka w Polsce? Ile za granicą?

 

Zarząd CDRL S.A.: W tej chwili mamy 76 sklepów własnych i 129 agencyjnych w Polsce. W krajach UE (wliczając Polskę) mamy 77 sklepów własnych, 177 agencyjnych oraz 70 sklepów w formacie „shop in shop). Poza UE mamy 20 sklepów pod szyldem Coccodrillo i 3 sklepy „shop in shop”. Na przyszły rok planujemy rozbudowę sieci sklepów o 11 lokali handlowych w Polsce (w tym 6 salonów własnych i 5 salonów agencyjnych), 22 sklepy agencyjne w krajach UE oraz zwiększenie sieci lokali w krajach poza UE. Będziemy także rozbudowywać sklep internetowy.

 

 

krezus: Które rynki zagraniczne są dla spółki najważniejsze?

 

Zarząd CDRL S.A.: Obecnie sprzedajemy nasze produkty w kilkudziesięciu państwach na czterech kontynentach. Najważniejsza jest dla nas obecnie Europa Środkowo-Wschodnia oraz państwa Arabskie takie jak Arabia Saudyjska lub Oman. W tych regionach będziemy się rozwijać najszybciej w najbliższym czasie.

 

 

Joanna K: Czy spółka sprzedaje produkty tylko pod marką Coccodrillo?

 

Zarząd CDRL S.A.: Nasza marka Coccodrillo stanowi ponad 90 proc. sprzedawanych produktów.

 

 

wasyl: Witam, z ofertą zbiega się termin wykupu serii obligacji notowanej na catalyst. Czy środki z emisji posłużą do wykupu obligacji? Jeśli nie, w jaki sposób CDRL zabezpieczy zobowiązania wobec obligatariuszy?

 

Zarząd CDRL S.A.: Obligacje zostaną wykupione jutro. Od dawna mamy zabezpieczone środki na ten cel. Jak widać kwestie Oferty Publicznej i wykupu obligacji nie są ze sobą związane.

 

 

masło: Jakie marże uzyskuje spółka na swoich produktach?

 

Zarząd CDRL S.A.: We własnej sieci sprzedaży, czyli w kanale detalicznym uzyskujemy blisko 60 proc. marży brutto na sprzedaży. Jest to wynik podobny do czołowych spółek z branży odzieżowej notowanych na GPW. Nasza marża netto jest nieco niższa ponieważ prowadzimy również sprzedaż produktów w kanale hurtowym.

 

 

Kermit: Czy podtrzymujecie Państwo prognozę na 2014 r.?

 

Zarząd CDRL S.A.: Jesteśmy po dziewięciu miesiącach 2014 r. i zdecydowanie podtrzymujemy prognozę wyników na ten rok. Możemy nawet powiedzieć, że jest ona konserwatywna.

 

 

Król: czy spółka planuje wypłatę dywidendy?

 

Zarząd CDRL S.A.: Idziemy na Giełdę po pieniadze na rozwój, w związku z tym wypłata dywidendy byłaby nielogicznym ruchem. W ciagu najblizszych lat bedziemy inwestować w rozwój i nie planujemy wypłaty dywidendy.

 

 

Pjotrek: Czy i jakie umowy lock-up mają obecni akcjonariusze?

 

Zarząd CDRL S.A.: Główni Akcjonariusze są objęci roczną umową lock-up.

 

 

marek b: Czy sytuacja polityczna w Europie Wschodniej wpływa na Waszą działalność?

 

Zarząd CDRL S.A.: Ponieważ nie mamy dużej ekspozycji na Rosję i Ukrainę, to sytuacja polityczna nie wpływa bezpośrednio na naszą działalność.

 

 

Dagmara: Po emisji nowej akcji będą Panowie posiadać ponad 80% akcji spółki. Jak te udziały rozkładają się pomiędzy Panów? Mniej więcej po równo?

 

Zarząd CDRL S.A.: Dokładnie równo.

 

 

Ewcia: Jak spółka zapatruje się na finansowanie obligacjami w przyszłości?

 

Zarząd CDRL S.A.: W najbliższym czasie nie planujemy finansowania obligacjami.

 

 

rolnik: Czemu właśnie teraz spółka planuje takie przyspieszenie rozwoju?

 

Zarząd CDRL S.A.: Przez ostatnie 20 lat budowaliśmy swoją pozycję w Polsce. Obecnie udało nam się tu osiągnąć pozycję lidera. Chcemy powielić ten model na rynkach zagranicznych.

 

 

joannaporazynska@aol.com: Jak wygląda sytuacja zadłużenia spółki?

 

Zarząd CDRL S.A.: Po spłacie obligacji nasze zadłużenie odsetkowe będzie sprowadzać się do leasingu zwrotnego nieruchomości w której mamy siedzibę i centrum logistyczne. Spółka wykorzystuje też kredyt obrotowy oraz korzysta z akredytyw. Poziom zadłużenia jest zmienny w zależności od zapotrzebowania.

 

 

marek b: Czy większość czynszów jest płacona w EUR? jak wygląda sytuacja związana z różnicami kursowymi, jak spółka monituje ten proces?

 

Zarząd CDRL S.A.: Nie planujemy obecnie akwizycji. Stawiamy na rozwój organiczny.

 

 

sandacej: Zakładam, że na rynku odzieżowym dla dzieci panuje duża konkurencja. Jak przedstawia się pozycja spółki na rynku?

 

Zarząd CDRL S.A.: Jesteśmy liderem rynku odzieży dziecięcej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Chcemy dalej umacniać tą pozycję i być zawsze o krok przed konkurencją.

 

 

Tom: Gdzie i jak widzą Państwo spółkę i markę za 3 lata?

 

Zarząd CDRL S.A.: W ciągu najbliższych 3 lat chcemy dynamicznie zwiększać sieć sprzedaży, głównie poza Polską ponieważ tutaj mamy już bardzo silną pozycję. Upatrujemy duże szanse na rozwój również w kanale e-commerce.

 

 

Beata: Skąd ujemne przepływy z dział. operacyjnej po I półroczu 2014?

 

Zarząd CDRL S.A.: Ujemne przepływy operacyjne w I półroczu to efekt zwiększenia zapasów, co jest związane z rozwojem sieci sprzedaży.

 

 

keno: Witam, jaka pula akcji przewidziana jest dla indywidualnych?

 

Zarząd CDRL S.A.: Dla inwestorów indywidualnych zostanie przeznaczonych do 15 proc. akcji oferowanych.

 

 

Inwestor: Już od kilku dni trwają zapisy na akcje. Wiedzą Państwo jakie jest zainteresowanie IPO?

 

Zarząd CDRL S.A.: Zainteresowanie Ofertą jest bardzo duże. Odbyliśmy ponad 20 spotkań z czołowymi polskimi funduszami. Oczywiście za wcześnie jest przesądzać jak przełoży się to na zapisy, ale jesteśmy dobrej myśli.

 

 

inwestycyjny: Jestem ciekaw, jaka jest dynamika sprzedaży w porównywalnych sklepach w I połowie tego roku?

 

Zarząd CDRL S.A.: Do tej pory, w 2014 r., w sklepach porównywalnych sprzedaż wzrosła o 1,4 proc. Natomiast znacznie dynamiczniej rosła marża, bo o 6,6 pkt. proc.

 

 

Kermit: Jakich wyników spodziewacie się w przyszłym roku?

 

Zarząd CDRL S.A.: Nie publikujemy prognozy na 2015 r. Zakładamy widoczny wzrost wyników w tym okresie.

 

 

inwestycyjny: Jakie nowe rynki was interesują???

 

Zarząd CDRL S.A.: Dynamicznie rośniemy w krajach azjatyckich i tam widzimy duże szanse rozwoju.

 

 

marek b: W jakich krajach działa sklep internetowy? Jaki udział w przychodach stanowi ten kanał sprzedaży?

 

Zarząd CDRL S.A.: Obecnie sklep internetowy działa w czterech krajach (Polska, Czechy, Niemcy, Austria). Obecnie wdrażamy nową wersję sklepu ze spersonalizowanym programem lojalnościowym, który będzie uruchomiony w I kwartale 2015 r. Za jego pośrednictwem będziemy prowadzić sprzedaż na terenie całej Europy.

 

 

Pjotrek: W 2014 r. wyniki znacząco się poprawiły. Czy wpłynęły na nie jakieś czynniki jednorazowe?

 

Zarząd CDRL S.A.: Czynniki jednorazowe nie miały wpływu na nasze wyniki w tym okresie. Dynamiczna poprawa jest efektem działań optymalizacyjnych, które będą miały trwały wpływ na wyniki w przyszłości.

 

 

marek b: Jak wygląda zarządzanie ryzykiem walutowym w spółce?

 

Zarząd CDRL S.A.: Większość zakupów jest denominowana w USD, jedna trzecia zakupów jest pokrywana wpływami z eksportu. Pozostała część w połowie zabezpieczona jest instrumentami finansowymi.

 

 

marek b: Czy występują duże różnice pomiędzy marżami w poszczególnych krajach?

 

Zarząd CDRL S.A.: W państwach bardziej rozwiniętych gospodarczo jesteśmy w stanie uzyskiwać wyższe marże. Natomast do części krajów eksportujemy hurtowo nasze ubrania. Taka działalność charakteryzuje się niższym poziomem marżowości.

 

 

Warszawiak: Proszę zachęcić do inwestycji w Państwa spółkę

 

Zarząd CDRL S.A.: CDRL S.A. to lider rynku odzieży dziecięcej w Europie Środkowo - Wschodniej. Budowane przez lata doświadczenie i kompetencje pozwalają na dynamicznie powiększanie zysków. Jesteśmy w fazie bardzo szybkiego wzrostu, który powinien przełożyć się na wzrost wartości dla akcjonariuszy. Na giełdzie mamy przykłady spółek z branży, których kurs rośnie razem z ich rozwojem. Chcemy powielić ich sukces i jesteśmy przekonani, że jest to możliwe.

 

 

Moderator: Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w spotkaniu. Staraliśmy się odpowiedzieć na jak najwięcej pytań. Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania, to prosimy o wysłanie ich na adres cdrl@innervalue.pl. Wszycy zainteeresowani inwestycją w akcje CDRL do jutra, do końca dnia, mogą składać zapisy w placówkach Trigon DM i DM BZ WBK.

 

 

Opis Spółki:

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów).

 

 

Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

 

Historia CDRL S.A. sięga początku lat 90., kiedy Marek Dworczak i Tomasz Przybyła rozpoczęli działalność na rynku odzieżowym. Obaj przedsiębiorcy od początku nastawieni byli na dystrybucję ubrań dziecięcych. W 2003 r. doszło do połączenia prowadzonej przez Marka Dworczaka spółki Marco z firmą Remi, której właścicielem był Tomasz Przybyła. W efekcie powstało Coccodrillo Sp. z o. o. W 2008 r. Spółka zmieniła nazwę na CDRL Sp. z o. o. 18 lipca 2011 r. podjęta została uchwała o przekształceniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, przyjęto jej statut i wybrano członków zarządu. Wpis przekształconej spółki do rejestru KRS nastąpił 3 sierpnia 2011 r. Mimo różnych zmian na jakie decydowała się spółka by lepiej konkurować na polskim i zagranicznych rynkach, pozostała wierna podstawom, dzięki którym odniósł sukces. Przedmiotem działalności CDRL S.A. pozostaje projektowanie i sprzedaż odzieży oraz obuwia dla dzieci i młodzieży.

 

Sieć detalicznych salonów własnych prowadzona jest poprzez tzw. spółki zależne. Zajmują się one tworzeniem i utrzymywaniem sklepów sprzedających wyroby pod marką Coccodrillo oraz innego asortymentu oferowanego przez Emitenta. Obecnie sieć sprzedaży w Polsce  liczy 205 salonów natomiast zagranicą 145 między innymi w Austrii, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Rumuni, krajach bałtyckich, a także w Arabii Saudyjskiej, Mongolii, Libii, Brazylii czy Chinach. Dodatkowo w roku 2010 uruchomiony został sklep internetowy Coccodrillo. Sprzedaż tym kanałem dystrybucji stale się rozwija zarówno w Polsce jaki i Czechach oraz Niemczech.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie