Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Cormay – czy BlueBox znowu będzie miał opóźnienie, będą kolejne odpisy?

© psdesign1 - Fotolia.com

Pod koniec sierpnia Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Cormay zadecydowało o zmianie całego składu Rady Nadzorczej spółki. Pierwszą decyzją nowej Rady Nadzorczej było odwołanie wieloletniego prezesa oraz współzałożyciela spółki, Tomasza Tuorę, i powołanie na jego miejsce Janusza Płocicę.

Nowa strategia spółki

W wywiadzie udzielonym PAP-owi nowy prezes spółki, Janusz Płocica, zdradził, ze nowa strategia spółki zostanie ogłoszona na początku 2015 roku. Ma ona obejmować horyzont trzyletni pod kątem biznesowym i pięcioletni pod kątem wdrożeniowym. Rozwój Grupy ma się opierać na poszerzeniu oferty produktowej, finalizacji akwizycji i integracji spółek w Grupie oraz na innowacjach, w tym głównie na BlueBox-ie. W komentarzu prezez poinformował, że planowana jest zmiana w składzie Zarządu spółki zależnej Orphee. Spółką tą kieruje Rada Nadzorcza, której przewodniczącym jest Tomasz Tuora, niedawno odwołany prezes Cormaya.

 

„Pracujemy nad strategią, która zakłada rozwój całej grupy. Wynikają z tego dwie rzeczy. Po pierwsze, nie mamy w planach sprzedaży grupy Orphee lub spółek zależnych. Po drugie, chcemy mieć pełną kontrolę nad spółkami grupy i zamierzamy dokonać zmian w zarządzie Orphee.”

 

„Jednym z priorytetów dla spółki jest dokończenie akwizycji Diesse. Liczymy, że rozstrzygnięcia zapadną w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Następnie rozpoczniemy działania integracyjne. Przedstawiane wcześniej przez spółkę szacunki dotyczące korzyści z przejęcia Diesse są realne, pod warunkiem, że integracja z grupą zostanie dobrze przeprowadzona.”

 

Prezes nie odniósł się na ten moment do harmonogramu priorytetowego projektu, jakim jest BlueBox. Dotychczasowe plany przewidywały komercjalizację projektu w 2016 roku. Podtrzymane są plany emisji nowych akcji, które uchwalił poprzedni zarząd na początku 2014 roku.

 

„Nie mogę odpowiedzialnie wypowiedzieć się na temat harmonogramu wdrożenia BlueBoxa. Nie oznacza to, że jest on dobry lub zły, po prostu nowy zarząd nie zakończył jeszcze jego analizy.”

 

„Wdrożenie BlueBoxa będzie wymagało nakładów finansowych. Emisja ma je zapewnić. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że sprzedaż analizatora na szeroką skalę będzie wymagała znacznych nakładów marketingowych. Dopiero mając działające urządzenie ostatecznie zdecydujemy jak będziemy je sprzedawać, ile na to potrzebujemy środków i w skąd je pozyskamy.”

 

Prezes odniósł się także do perspektyw rynku, na którym działa spółka.

 

„Obecnie można jednak zaobserwować tendencję do wywierania presji na marże przez zamawiających, co jest efektem konsolidacji rynku diagnostyki w Polsce i na świecie. Do tego dochodzi, mamy nadzieję, że czasowe, zmniejszenie publicznych wydatków na ochronę zdrowia w Rosji, która jest jednym z najważniejszych rynków dla grupy.”

Odpisy aktualizujące mogą pojawić się w raporcie rocznym

W wynikach za I półrocze zostały dokonane odpisy na wartość 11,2 mln zł. Dotyczyły one wartości należności i zapasów.

 

„Nie zakładamy wprawdzie takiego scenariusza, ale z nie można wykluczyć, że w raporcie rocznym jeszcze jakieś odpisy się pojawią. Potrzebujemy czasu, żeby dokładnie przeanalizować finanse spółki, ponieważ przed publikacją raportu półrocznego mieliśmy na to dosłownie kilkadziesiąt godzin i skupiliśmy na najbardziej podstawowych parametrach oceny sytuacji, takich jak poziom zapasów czy należności. Raportem rocznym chcemy jednak definitywnie zakończyć ocenę zastanej sytuacji.”

 

W I półroczu 2014 roku spółka wypracowała 53,4 mln zł przychodów, ujemną EBITDA na poziomie 4,3 mln zł, stratę operacyjną na poziomie 6,7 mln zł i 7,7 mln zł straty netto.

 

Wykres

Źródło: atskaner.pl

 

Źródło: biznes.pap.pl

 

Więcej:

 

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

24.11.2017, Newsroom

Oferta IPO CwMedia S.A. (właściciel serwisu CDA.pl) – piguła informacyjna

24.11.2017, Newsroom

Oferta IPO CwMedia S.A. (właściciel serwisu CDA.pl) – piguła informacyjna

Ruszyły zapisy na akcje właściciela popularnego serwisu internetowego CDA.pl. Inwestorzy indywidualni będą mogli zapisywać się na akcje do 5 grudnia 2017 roku.

Zobacz więcej

Cormay – czy BlueBox znowu będzie miał opóźnienie, będą kolejne odpisy?