Chat with us, powered by LiveChat

Omówienie wyników Grupy ACE po I półroczu 2014 r.

Źródło: Emitent
Czat inwestorski

Temat czata:

Omówienie wyników Grupy ACE po I półroczu 2014 r.

 

8 września, poniedziałek

godz.  14:00

ACE

 

Na pytania inwestorów odpowiadać będzie:

 

Raúl SerranoRaúl Serrano – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy ACE SA

Posiada stopień naukowy z zakresu prawa oraz tytuł MBA uzyskane na Uniwersytecie Deusto. Pan Serrano ma ponad 14-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami i administracją w ACE oraz w spółce Fuchosa. Poprzednio pełnił podobne funkcje w Fundialava SA, Valfundix SA i Excludis SA oraz jako doradca finansowy i podatkowy w Banku Lloyds.

 

Grupa ACE - producent komponentów motoryzacyjnych

 

Grupa ACE zajmuje się produkcją oraz obróbką mechaniczną wysokiej jakości odlewów podzespołów dla europejskich producentów układów hamulcowych do samochodów osobowych. Grupa ACE posiada trzy zakłady produkcyjne zlokalizowane w Hiszpanii, Polsce oraz w Czechach.

 

Zakład produkcyjny w Hiszpanii (Fuchosa) jest największym europejskim producentem jarzm żeliwnych stosowanych w układach hamulcowych większości marek samochodów osobowych produkowanych w Europie.

 

 

Zakład produkcyjny w Polsce (EBCC) zajmuje się produkcją grawitacyjnych odlewów aluminiowych oraz ich obróbką mechaniczną. Zakład ten jest drugim największym europejskim dostawcą zacisków aluminiowych dla tylnych osi oraz wiodącym dostawcą odlewów pomp hamulcowych oraz przednich zacisków stosowanych w samochodach z grupy premium.

Zakład w Czechach (Feramo), dzięki inwestycji i transferowi technologii z zakładu w Hiszpanii  przeprowadzonej w latach 2012-2013, wchodzi na ścieżkę szybkiego rozwoju i jest obecnie na etapie przekształcania się w wyspecjalizowanego dostawcę odlewów żeliwnych dla przemysłu motoryzacyjnego.

 

ACE S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych od czerwca 2007 r.

 


 

Zapis czata inwestorskiego

 

Moderator: Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie, startujemy o godzinie 14:00. Na pytania inwestorów będzie odpowiadał Raúl Serrano – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy ACE SA. Zachęcamy do zadawania pytań!

 

 

arek: fajnie, że zdecydowaliście się na taki czat, spółeczka zagraniczna a coś działa, chwali się

 

Raúl Serrano: Dziękujemy za miłe słowa. Zapraszamy do zadawania pytań. Pan Raúl Serrano – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy ACE już za chwilę będzie gotowy do odpowiedzi.

 

 

Moderator: Za kwadrans zaczynamy. Pan Serrano już czeka na Państwa pytania. Zdjęcie w załączeniu (w zakładce - do pobrana)

 

 

Moderator: Startujemy!

 

 

motocrosowy: Witam serdecznie, przy zbliżonych przychodach spółka odnotowała lepsze wyniki niż rok wcześniej.. co się na to złożyło?

 

Raúl Serrano: Rynek motoryzacyjny jest bardzo wymagający, ale dzięki zwiększaniu efektywności i wydajności produkcji oraz większej sprzedaży produktów wysokomarżowych, marża operacyjna utrzymuje się na ścieżce wzrostowej. Czeska spółka (Ferramo), jeszcze nie osiągnęła pełnej efektywności, dojście do optymalnego poziomu powinno nastąpić w ciągu dwóch lat.

 

 

arek: co głównie wpłynęło na spadek sprzedaży?

 

Raúl Serrano: Niewielki spadek sprzedaży (1,3% r/r jeżeli chodzi o przychody w I półroczu), wynika głównie ze spadku cen surowców. Jest też efektem dostosowania produkcji czeskiej spółki na produkty dla sektora motoryzacyjnego. Odchodzimy od produkcji elementów z żeliwa szarego o ogólnym zastosowaniu (np. sektora AGD, silników elektrycznych, itp.). Trzecim czynnikiem jest tymczasowa zmiana miksu produktowego w zakładach w Hiszpanii.

 

 

wp: Od początku roku kurs akcji spada. W czym widzi Pan potencjał do wzrostów?

 

Raúl Serrano: Wycenę akcji pozostawiamy inwestorom, skupiamy się na rozwoju naszego biznesu, który ma naszym zdaniem bardzo dobre perspektywy. Pracujemy nad zwiększaniem wartości naszej spółki, już zrealizowaliśmy bardzo duże projekty inwestycyjne w Hiszpanii i Czechach. Przynoszą one już pozytywne efekty. W kolejnych kwartałach będziemy realizować projekty zwiększające moce produkcyjne w zakładach w Polsce i Hiszpanii.

 

 

forfun: Ilu stałych odbiorców posiada spółka?

 

Raúl Serrano: Tradycyjnie spółka posiada trzech głównych odbiorców (CBI, TRW i Continental Teves), którzy pokrywaja 95% produkcji rynku układów hamulcowych produkowanych w Europie. Strategia długookresowa spółki zakłada dywersyfikację portfela klientów (także poza branżą układów hamulcowych). W chwili obecnej mamy dwóch nowych odbiorców, a kolejnych trzech dołączy do grona naszych odbiorców wkrótce.

 

 

wp: a tak z ciekawości, jak odpowiada Pan na pytania? Tłumacz jakiś tam siedzi, czy osoby z działu RI? :)

 

Raúl Serrano: Dziękuję za spostrzeżenie :-) Wspiera mnie Piotr Fugiel, odpowiedzialny za relacje inwestorskie w naszej firmie.

 

 

forfun: czy kontrakty są podpisywane na dłuższe okresy czasu? Jak to wygląda w praktyce?

 

Raúl Serrano: Jako spółka działająca w przemyśle motoryzacyjnym mamy omowy ramowe podpisane na 6-8 lat, czyli cały okres technicznego „życia produktu” – czyli okresu kiedy dane modele samochodów pozostają w sprzedaży. Wolumeny są szczegółowo ustalane co roku, zależnie od popytu.

 

 

london city: dlaczego dywidenda wypłacana jest aż w trzech transzach?

 

Raúl Serrano: W tym roku wypłacamy relatywnie dużą dywidendę, nie chcemy zbytnio obciążać bieżącego cash flow, równocześnie realizujemy programy inwestycyjne w naszych zakładach.

 

 

london city: gdzie znajdę terminy, w których mogę załapać się na dywidende?

 

Raúl Serrano: Wszystkie informacje dot. terminu wypłaty dywidendy można znaleźć w tym raporcie: http://www.acegroup.lu/ACE/Repositorio/documentos/38/RB_42_2014_The_dividend_payment_schedule.pdf. Dzień prawa do dywidendy już minął, transze są wypłacane zgodnie z przekazanym harmonogramem

 

 

trader: Panie Serrano, jak prognozuje Pan sprzedaż samochodów w przyszłych okresach?

 

Raúl Serrano: W naszej prezentacji (pliki do pobrania) pokazujemy slajd z prognozą produkcji samochodów w poszczególnych regionach świata w kolejnych latach (dane wg PWC Autofacts). W Europie wygląda to obiecująco, przewidywany wzrost to 4-5% rocznie. My już to obserwujemy w naszych zamówienieach od pewnego czasu.

 

 

bankier forum: Jak finansuje się spółka? Są to głównie kredyty?

 

Raúl Serrano: Okres spowolnienia gospodarczego, który w szczególności dotknął rynek motoryzacyjny, przeszliśmy zachowując silną pozycję finansową. Od czasu IPO finansujemy się z kredytów bankowych i środków własnych, z których pokrywamy nie tylko działalność bieżącą ale i wszystkie nasze inwestycje. Na dzień dzisiejszy nie przewidujemy emisji akcji.

 

 

bankier forum: planujecie wyemitować obligacje?

 

Raúl Serrano: W lipcu zrefinansowaliśmy nasze dotychczasowe zadłużenie nowym kredytem bankowym. Na chwilę obecną nie planujemy emisji obligacji.

 

 

legal_inwestor: Mówicie, że spółka posiada możliwości badawczo-rozwojowe nowych produktów. Mógłby Pan przybliżyć ten temat? Co spółka zyskała dotychczas dzięki temu?

 

Raúl Serrano: Działalność badawczo-rozwojowa jest kluczowa dla rozwoju spółki działającej na rynku motoryzacyjnym. Moglibyśmy działać jako producent odlewów przeznaczonych dla odbiorców z różnych sektorów, ale my wybarliśmy specjalizację, która pozwala wytwarzać produkty o dużej wartości dodanej. Aby zrealizować ten cel potrzebna jest ścisła współpraca pomiędzy naszym działem R&D i odbiorcą, już na etapie projektowania danej części. Zwykle projektowanie zajmuje 3-6 miesięcy zanim rozpocznie się proces produkcji w naszych zakładach. Zatem R&D to jakość i bezpieczeństwo produktów, kluczowe w sektorze, w którym działamy.

 

 

lis: Czy spółka również zastanawia się nad konsolidacją rynku? Planujecie przejąć, połączyć się

lub poszerzyć ofertę przez inne spółki?

 

Raúl Serrano: Akwizycje są częścią naszej długoterminowej strategii rozwoju, dzięki przejęciom możemy wejść w nowe technologie i produkty. Analizujemy różne możliwości, jednak w tym momencie nie prowadzimy zaawansowanych rozmów. Skupiamy się obecnie na wzroście produkcji w czeskich zakładach Feramo.

 

 

Fundala: skąd aż taki spadek sprzedaży odlewów z żeliwa szarego?

 

Raúl Serrano: Jest to związane z zakończeniem produkcji odlewów z żeliwa szarego, dla odbiorców spoza sektora motoryzacyjnego, które były wytwarzane w zakładach w Czechach. Zakład Feramo przestawia się na produkcję części motoryzacyjnych z żeliwa sferoidalnego.

 

 

andrzej: Czy spółka zabezpiecza się przed zmianami cen surowców i zmiany kursów walutowych?

 

Raúl Serrano: Mamy długookresowe porozumienia z naszymi odbiorcami, które zapewniają nam w pełni kompensację wzrostu cen surowców i cen energii do produkcji żeliwa. W przypadku aluminium obowiązują nas bieżące ceny na LME. W związku z tym zmiany cen surowców wpływają jedynie na przychody, nie mają prawie żadnego wpływu na marżę. Mamy dobrze określoną, bezpieczną politykę hedgingową, która zabezpiecza nasze transakcje walutowe, przy czym nie korzystamy ze spekulacyjnych opcji walutowych, stosujemy proste kontrakty forward.

 

 

Wojtas: Czy po ostatniej reformie OFE w Polsce zmieniły się, zmniejszyły udziały tych funduszy w spółce?

 

Raúl Serrano: Nie zaobserwowaliśmy istotnych zmian. Szczegółowe dane można znaleźć w raporcie półrocznym.

 

 

internetowy: Czy części sprzedawane są tylko w Europie czy spółka już eksportuje, lub planuje, na inne kontynenty?

 

Raúl Serrano: W naszej branży następuje niewielki przepływ pomiędzy poszczególnymi rynkami, oddalonymi od siebie geograficznie (np. Europa-Azja) z uwagi na dużą masę produktów. Naszym głównym rynkiem jest Europa. Aby wejść na inne rynki trzeba tam mieć zakład produkcyjny.

 

 

regulator: Czy spółka jest notowana na innej giełdzie poza polską?

 

Raúl Serrano: Akcje spółki są notowane tylko na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

 

kasa: czy w związku ze zwiększeniem produkcji planujecie budowę nowych hali produkcyjnych w polsce?

 

Raúl Serrano: Wszystkie zakłady są sukcesywnie rozbudowywane. W Polsce instalujemy w tym roku nową linię produkcyjną w związku z pozyskanym niedawno długoterminowym kontraktem na produkcję części do układów hamulcowych nowej generacji. W związku z oczekiwanym wzrostem sprzedaży możliwa jest dalsza rozbudowa mocy produkcyjnych w zakładzie we Wrocławiu.

 

 

Moderator: Pozostało 5 minut - zapraszamy do zadawania ostatni pytań!

 

 

london city: jakie sa najważniejsze inwestycje tego roku?

 

Raúl Serrano: Przed momentem pisaliśmy o nowej linii produkcyjnej we Wrocławiu. W okresie przerwy letniej zakończyliśmy modernizację najnowszej linii produkcyjnej w Hiszpanii, co zwiększyło moce produkcyjne zakładu hiszpańskiego o około 12%. W tym roku CAPEX wyniesie 5-6 milionów EUR.

 

 

Moderator: Dziękujemy za wszystkie pytania i udział w czacie. Mamy nadzieję, że udzieliliśmy wyczerpujących odpowiedzi. Zachęcamy do kontaktu z Grupą ACE. Kontakt do działu relacji inwestorskich spółki znajduje się w załączonej prezentacji (pliki do pobrania). Pozdrawiamy.

 

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie