Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

LPP „atakuje” Niemcy

© Sergey Nivens - Fotolia.com

Na dzisiejszej konferencji prasowej wiceprezes LPP odniósł się do planów rozwoju spółki dotyczących rynku niemieckiego. W ciągu 2-3 lat LPP chce posiadać 20-30 salonów pod marką Reserved. Już jesienią zostaną uruchomione 4 pierwsze sklepy. Na początku spółka zamierza skoncentrować się w Niemczech na swojej głównej marce i z czasem wprowadzać następne. Wiceprezes Pachla podkreśla, że rynek naszego zachodniego sąsiada jest znacznie większy od polskiego. Wskazuje na dane, które mówią, że statystyczny Niemiec wydaje na ubrania pięcio krotnie więcej niż Polak i to przy tych samych cenach. Dodaje jednak, że proces znajdywania i wyboru lokalizacji nie jest prosty:

 

„Rynki Europy Zachodniej różnią się tym od naszego, że w Polsce branża zdominowana jest przez centra handlowe, a tam wciąż istnieją sklepy przy ulicach, gdzie sprzedaż na jednostkę powierzchni jest wyższa niż w przypadku lokalu w centrum handlowym.”

 

LPP nie poprzestaje tylko na ekspansji w Niemczech. Również w tym roku w Chorwacji zostanie otwartych 5 sklepów, a w kolejnym roku kolejne 5-10. Na celowniku pozostają też inne kraje Europy Zachodniej. Inwestycje mają być finansowane kapitałem własnym i kredytami:

 

„LPP szacuje, że wydatki na rozwój sieci w przyszłym roku będą zbliżone do tegorocznych, zakładanych na poziomie 380 mln zł. Parametry jeśli chodzi o poziomy inwestycji w przyszłym roku będą zbliżone.”

 

„Zakładamy, że w 2015 r. powierzchnia handlowa wzrośnie o 130-150 tys. m kw."

 

Wybrane dane wynikowe [mln zł]

2q2014

Konsensus

Różnica

r/r

q/q

Przychody

1 185,1

1 183,3

0,2%

19,6%

25,4%

EBITDA

226,5

241,5

-6,1%

14,9%

147,7%

EBIT

178,1

193,7

-8,1%

10,6%

267,7%

Zysk netto

167,7

166,3

0,8%

39,9%

-1 224,3%

Źródło: biznes.pap.pl

 

Źródło: biznes.pap.pl

 

Więcej:

Zobacz również:

11.06.2018, Aktualności

Amibroker praktycznie – szkolenie on-line Pawła Szczepanika i 200 zł zniżki dla członków SII

11.06.2018, Aktualności

Amibroker praktycznie – szkolenie on-line Pawła Szczepanika i 200 zł zniżki dla członków SII

Tylko do piątku, 15 czerwca 2018 r. trwać będą zapisy na szkolenie on-line Amibroker Praktycznie, autorstwa Pawła Szczepanika.

Zobacz więcej

14.06.2018, Newsroom

Sprawdź, jak radzą sobie tegoroczni debiutanci na GPW

14.06.2018, Newsroom

Sprawdź, jak radzą sobie tegoroczni debiutanci na GPW

W czasie niespełna 6 miesięcy tego roku na rynku głównym warszawskiej giełdy zadebiutowały tylko cztery spółki.

Zobacz więcej

LPP „atakuje” Niemcy
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie