Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

© mady70 - Fotolia.com

Spis treści:

  1. Segment motoryzacyjny
  2. Impexmetal i Segment Metali Nieżelaznych
  3. Hutmen
  4. Analiza wyników finansowych

 

 

Aktualizacja raportu: Boryszew

 

Segment motoryzacyjny

 

Boryszew rozpoczął budowanie ramienia motoryzacyjnego od 2010 r. przejmując różne aktywa produkcyjne (Maflow, AKT, Theysohn Wedo, YMOS). Wszystkie one miały bardzo poważne problemy finansowe i większość była zakupiona od syndyków. W 2013 r. segment osiągnął przychody w kwocie 1,55 mld zł (co stanowiło niemal 1/3 sprzedaży całej grupy) przy zysku operacyjnym 0,5 mln zł. Rentowność na poziomie EBITDA w 2013 r. była bliska zeru. Pod względem przychodów ze sprzedaży segment motoryzacyjny jest drugi w Grupie (wciąż największy udział ma segment metali nieżelaznych), jednak właśnie w nim zarząd Boryszewa widzi największe perspektywy wzrostu zyskowności i budowy wartości Grupy w najbliższych latach.

 

Polityka koncernów motoryzacyjnych zakłada posiadanie poddostawców w pobliżu swoich fabryk. Istotną sprawą dla nich jest też otrzymywanie identycznych pod względem jakościowym podzespołów do produkowanych samochodów, dlatego preferują, by poszczególne elementy były dostarczane zazwyczaj przez tego samego podwykonawcę. Głównym partnerem dla segmentu motoryzacyjnego Boryszewa jest Volkswagen. Największe zakłady produkcyjne segmentu motoryzacyjnego to Tychy (Maflow) i Gardelegen (Boryszew Kunststofftechnik Deutschland, dawniej AKT). Trzecim największym ma być Ostaszewo pod Toruniem, który został niedawno przejęty jako firma Tensho. Wartość transakcji wyniosła 10,6 mln euro, z czego 1,6 mln euro zapłacono za 80% udziałów w firmie, a pozostała część to wartość spłaconego zadłużenia odsetkowego. Transakcja dla Boryszewa w części dotyczącej długu była bezgotówkowa, gdyż sprzedający objęli akcje Boryszewa (które wcześniej grupa Boryszew skupiła w ramach programu buy back). Pozostałe fabryki działające w ramach segmentu motoryzacyjnego są mniejsze od wymienionych trzech i zlokalizowane są w: Polsce, Niemczech, Czechach, Włoszech, Francji, Hiszpani, Brazylii, Indiach, Chinach i Rosji. W tym ostatnim kraju produkcja ruszyła na początku tego roku. Fabryka w Niżnym Nowgorodzie (1h lotu od Moskwy) kosztowała łącznie 20 mln euro. Produkuje ona przede wszystkim na potrzeby VW. Przewidywana roczna wartość produkcji w tej fabryce wynosi 20 mln EUR.

 

Pełna treść artykułu dostępna za darmo po zalogowaniu się.

Zaloguj się Zarejestruj się

Zobacz również:

19.06.2018, Aktualności

Okres próbny w Legimi tylko dla członków SII wydłużony do miesiąca

19.06.2018, Aktualności

Okres próbny w Legimi tylko dla członków SII wydłużony do miesiąca

Dla członków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych udało się nam uzyskać wydłużony okres próbny w Legimi.

Zobacz więcej

19.07.2018, Newsroom

Wstępne wyniki Bogdanki za półrocze wskazują na zapowiadaną poprawę

19.07.2018, Newsroom

Wstępne wyniki Bogdanki za półrocze wskazują na zapowiadaną poprawę

Bogdanka podała wstępne szacunki wyników uzyskanych w pierwszej połowie 2018 roku. Wskazują one na wyhamowanie spadkowej tendencji z I kw. 2018 roku. Spółka dodała w komentarzu, że w II kw. br. nie wystapiły zdarzenia jednorazowe (w I kw. odnotowano trudności natury geologiczno-górniczej).

Zobacz więcej

Boryszew rozwija segment motoryzacyjny
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie