Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

© mady70 - Fotolia.com

Spis treści:

  1. Segment motoryzacyjny
  2. Impexmetal i Segment Metali Nieżelaznych
  3. Hutmen
  4. Analiza wyników finansowych

 

 

Aktualizacja raportu: Boryszew

 

Segment motoryzacyjny

 

Boryszew rozpoczął budowanie ramienia motoryzacyjnego od 2010 r. przejmując różne aktywa produkcyjne (Maflow, AKT, Theysohn Wedo, YMOS). Wszystkie one miały bardzo poważne problemy finansowe i większość była zakupiona od syndyków. W 2013 r. segment osiągnął przychody w kwocie 1,55 mld zł (co stanowiło niemal 1/3 sprzedaży całej grupy) przy zysku operacyjnym 0,5 mln zł. Rentowność na poziomie EBITDA w 2013 r. była bliska zeru. Pod względem przychodów ze sprzedaży segment motoryzacyjny jest drugi w Grupie (wciąż największy udział ma segment metali nieżelaznych), jednak właśnie w nim zarząd Boryszewa widzi największe perspektywy wzrostu zyskowności i budowy wartości Grupy w najbliższych latach.

 

Polityka koncernów motoryzacyjnych zakłada posiadanie poddostawców w pobliżu swoich fabryk. Istotną sprawą dla nich jest też otrzymywanie identycznych pod względem jakościowym podzespołów do produkowanych samochodów, dlatego preferują, by poszczególne elementy były dostarczane zazwyczaj przez tego samego podwykonawcę. Głównym partnerem dla segmentu motoryzacyjnego Boryszewa jest Volkswagen. Największe zakłady produkcyjne segmentu motoryzacyjnego to Tychy (Maflow) i Gardelegen (Boryszew Kunststofftechnik Deutschland, dawniej AKT). Trzecim największym ma być Ostaszewo pod Toruniem, który został niedawno przejęty jako firma Tensho. Wartość transakcji wyniosła 10,6 mln euro, z czego 1,6 mln euro zapłacono za 80% udziałów w firmie, a pozostała część to wartość spłaconego zadłużenia odsetkowego. Transakcja dla Boryszewa w części dotyczącej długu była bezgotówkowa, gdyż sprzedający objęli akcje Boryszewa (które wcześniej grupa Boryszew skupiła w ramach programu buy back). Pozostałe fabryki działające w ramach segmentu motoryzacyjnego są mniejsze od wymienionych trzech i zlokalizowane są w: Polsce, Niemczech, Czechach, Włoszech, Francji, Hiszpani, Brazylii, Indiach, Chinach i Rosji. W tym ostatnim kraju produkcja ruszyła na początku tego roku. Fabryka w Niżnym Nowgorodzie (1h lotu od Moskwy) kosztowała łącznie 20 mln euro. Produkuje ona przede wszystkim na potrzeby VW. Przewidywana roczna wartość produkcji w tej fabryce wynosi 20 mln EUR.

 

Pełna treść artykułu dostępna za darmo po zalogowaniu się.

Zaloguj się Zarejestruj się

Zobacz również:

20.02.2018, Aktualności

8 Fund Forum Analiz Online

20.02.2018, Aktualności

8 Fund Forum Analiz Online

Reforma polskiego systemu emerytalnego, rewolucja w dystrybucji produktów inwestycyjnych, w końcu dynamiczny rozwój sektora fintech. To właśnie przełomowe zmiany będą tematem przewodnim 8 Fund Forum organizowanego przez Analizy Online, a którego partnerem jest Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Konferencja odbędzie się 15 marca w hotelu Hilton w Warszawie.

Zobacz więcej

23.02.2018, Felietony

Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku akcji w 2017 roku wyniósł 16%. Jest dobrze, ale…

23.02.2018, Felietony

Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku akcji w 2017 roku wyniósł 16%. Jest dobrze, ale…

Według danych opublikowanych przez Giełdę Papierów Wartościowych udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku akcji na rynku głównym wyniósł w 2017 roku 16% i był wyższy o 3 p.p. niż w 2016 roku.

Zobacz więcej

Boryszew rozwija segment motoryzacyjny