Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Pekaes chce być dwa razy większy. Jest zainteresowany koleją.

www.pekaes.pl

Spółka Pekaes jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce. Swoje usługi świadczy od 1958 roku. Spółka posiada w swojej ofercie pełen pakiet usług logistyki magazynowej oraz spedycję: krajową, międzynarodową, morską i lotniczą. Pekaes jest notowany na polskim parkiecie od 2004 roku.

Fuzje i przejęcia

W rozmowie udzielonej PAP prezes Pekaesu, Maciej Bachman, poinformował, że prowadzone są już rozmowy z kilkoma podmiotami w sprawie fuzji. Fuzje mają doprowadzić co najmniej do podwojenia firmy, a decyzje zapaść jeszcze w tym roku. Najbardziej interesujące kierunki przejęć dla spółki odnoszą się do transportu kolejowego oraz intermodalnego, czyli przewozu ładunków wykorzystującego więcej niż jeden rodzaj transportu, jednak bez przeładunków przy zmianie rodzaju transportu.

 

Spółka jest także bardzo zainteresowana zagranicznymi przejęciami w celu zbudowania korytarza między polskimi portami poprzez Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię aż do Turcji. Ten kierunek jest dla nas bardzo interesujący pod względem przewozów kolejowych oraz drobnicowych – mówi prezes w udzielonym wywiadzie. Realizacja projektu planowana jest na lata 2015-2016.

 

Aby sfinansować projekty Grupa ma wiele możliwości. Może skorzystać ze środków własnych, które na koniec kwartału wynosiły 50 mln zł. Do tej pory nie mieliśmy żadnego zadłużenia w Pekaesie i w Spedcont, więc nasz potencjał do zwiększenia dźwigni finansowej jest ogromny – zauważa prezes. Grupa nie wyklucza także finansowania poprzez emisję akcji lub też sprzedaż nieruchomości inwestycyjnych czy operacyjnych w razie dużych potrzeb kapitałowych. Firma ma możliwość sprzedaży swoich nieruchomości operacyjnych i wynajęcia powierzchni w tych samych miejscach. Zarówno nieruchomości inwestycyjne jak i operacyjne wyceniane są na około 75 mln zł.

Dywidendy i akcjonariat

Zarząd rekomenduje wypłatę dywidendy za 2013 rok w wysokości 44 groszy na akcję. Oznacza to przeznaczenie prawie całego zysku netto na dywidendę. W przyszłości Zarząd nie wyklucza dalszego wypłacania dywidend jednak będzie oceniał czy nie zostawić zysków w spółce na inwestycje w projekty akwizycyjne. Ostatnia dywidenda była wypłacona w 2010 roku w wysokości 1 zł.

 

Akcjonariat

Źródło:pekaes.pl

 

Kapitał zakładowy spółki dzieli się na 30,5 mln akcji. Głównym akcjonariuszem Pekaesu jest Kulczyk Holding SA przez KH Logistyka sp. z o.o. sp. k. i Radwan Investments GmbH, z udziałem 63%. W 2013 roku ING OFE zwiększyło swój udział o 2,76%, do 12,58%. W 2011 roku spółką zainteresował się UniCredit Bank AG, który zakupił 5,82% udziałów, jednak po chwili je sprzedał. W 2010 roku Pioneer Pekao Investment Management SA zmniejszył swoje udziały w spółce z 5% do 4,17%.

Wykres ceny

Wykres

Źródło: stooq.com

 

Akcje spółki już od dwóch lat podążają zgodnie z trendem wzrostowym. Od końca grudnia cena wzrosła z 4 zł do ponad 12 zł. Niedawno kurs wyznaczył nowy szczyt, przekraczając poziom 13 zł. W tym tygodniu na wykresie pojawiły się dwie formacje świecowe: młot, a tuż po nim biała marubozu. Pokazuje to siłę popytu.

 

Źródło: biznes.pap.pl

Zobacz również:

17.12.2018, Aktualności

Dom Maklerski mBanku dołącza do programu „Orlen w portfelu”

17.12.2018, Aktualności

Dom Maklerski mBanku dołącza do programu „Orlen w portfelu”

Do programu Orlen w Portfelu dołączył Dom Maklerski mBanku. Jest to drugi, po Domu Maklerskim PKO BP, polski broker, który nawiązał współpracę z PKN Orlen S.A. w zakresie współpracy przy promocji inwestowania długoterminowego wśród inwestorów indywidualnych.

Zobacz więcej

19.12.2018, Ze spółek

Francuski urząd prowadzący nadzór nad rynkiem finansowym wprowadza nowe metody identyfikacji i walki z ukrytymi indeksatorami. Czy okażą się one skuteczne?

19.12.2018, Ze spółek

Francuski urząd prowadzący nadzór nad rynkiem finansowym wprowadza nowe metody identyfikacji i walki z ukrytymi indeksatorami. Czy okażą się one skuteczne?

Organizacja BETTER FINANCE z zadowoleniem przyjęła niedawne zmiany wprowadzone przez francuskiego nadzorcę (AMF), dotyczące identyfikowania i karania praktyki funduszy polegającej na deklarowaniu aktywnego zarządzania aktywami.

Zobacz więcej

Pekaes chce być dwa razy większy. Jest zainteresowany koleją.
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie