Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Prezentacje inwestorskie - najbardziej uniwersalne narzędzie relacji inwestorskich

© olly - Fotolia.com

Inwestorzy indywidualni to w zdecydowanej większości inwestorzy nieprofesjonalni. Często nie znają się na biznesie spółek, które kupują. Nabywają akcje pod wpływem podpowiedzi znajomych, pod wpływem dyskusji na forach internetowych, pod wpływem impulsu. Oczywiście nie wszyscy, jest grupa bardzo profesjonalnie przygotowanych inwestorów indywidualnych, którzy wiedzą absolutnie wszystko o swoich spółkach, ale należy mieć na uwadze, że jest ich bardzo mało. Przeciętny inwestor nie ma dużo czasu, który może poświęcić na inwestycje. Z reguły pracuje zawodowo, a inwestowanie na giełdzie jest dla niego dodatkowym zajęciem.

 

Dlatego też przekaz kierowany do inwestorów indywidualnych powinien być maksymalnie prosty, ale jednocześnie maksymalnie esencjonalny. Trzeba dać szansę przeciętnemu inwestorowi, który poświęci wieczorem 15-20 minut, na to, aby zrozumiał na czym polega biznes spółki, jakie ma wyniki, jakie ważne wydarzenia w życiu spółki miały miejsce i jakie ma plany na najbliższy okres.

Prezentacja inwestorska - idealne narzędzie IR

Idealnym narzędziem relacji inwestorskich, który pozwala zrealizować ten cel jest profesjonalnie przygotowana prezentacja inwestorska. Przeciętny inwestor nie ma czasu na lekturę prospektu emisyjnego, kolejnych kilku raportów okresowych oraz setki raportów bieżących. Natomiast krótką prezentację inwestorską (max. 20 slajdów) jest szansa, że przez 15-20 minut przeczyta.

 

W ostatnim tygodniu miałem okazję uczestniczyć w konferencji SEG-u, dotyczącej relacji inwestorskich. Był na niej przedstawiony przez Piotra Sieradzana punkt widzenia inwestorów instytucjonalnych. Okazuje się, że prezentacja inwestorska jest również dla nich niezwykle ważnym i często ulubionym narzędziem relacji inwestorskich.

Różni inwestorzy, ten sam problem

Inwestorzy instytucjonalni cierpią na tę samą chorobę co indywidualni - brak czasu. Tylko przyczyna jest inna. Inwestor indywidualny jest zajęty swoim życiem zawodowym i rodzinnym, a instytucjonalny ma ból głowy polegający na tym, że każdy z nich w sezonie wyników musi bardzo szybko zapoznać się z aktualną sytuacją kilkudziesięciu spółek giełdowych. I też najzwyczajniej w świecie nie ma zbyt dużo czasu, który może poświęcić na szczegółową analizę pojedynczej spółki.

 

Stąd też prezentacja inwestorska jest tak ważnym narzędziem relacji inwestorskich. Tu ważna wskazówka dla przedstawicieli spółek, którzy często boją się, że trzeba będzie gdzieś pójść i przed kimś wygłosić tę prezentację. Nigdzie nie trzeba iść! Nie trzeba tej prezentacji nigdzie wygłaszać! Ale ma być! Ma być „podwieszona” na stronie internetowej, tak by łatwo ją było znaleźć. To naprawdę ułatwia inwestorom bardzo szybkie zapoznanie się ze spółką. Inwestorzy indywidualni dzięki temu często w ogóle po raz pierwszy dowiadują się na czym polega biznes spółki, a instytucjonalni co kwartał odświeżają swoją wiedzę o jej wynikach i planach. Różne cele, ale to samo świetne narzędzie.

Zobacz również:

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

PKN Orlen ogłosił start programu „Orlen w portfelu”. To pierwszy w Polsce zakrojony na szeroką skalę i co ważne na długi termin klub akcjonariusza spółki publicznej.

Zobacz więcej

15.11.2018, Newsroom

Czat inwestorski Inno-Gene. „To pierwszy taki projekt w tej części Europy”

15.11.2018, Newsroom

Czat inwestorski Inno-Gene. „To pierwszy taki projekt w tej części Europy”

Oprócz kwestii GMP, prezes Jacek Wojciechowicz odpowiadał na pytania dotyczące innych projektów, a także mówił o planach firmy na kolejny rok.

Zobacz więcej

Prezentacje inwestorskie - najbardziej uniwersalne narzędzie relacji inwestorskich
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie