Chat with us, powered by LiveChat

Przychody Grupy Eurotel za 2013 r. wzrosły do 137 mln zł, wszystkie spółki zależne z lepszymi rezultatami niż rok wcześniej

© Scanrail - Fotolia.com

Eurotel

 

Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za 2013 rok. Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły rok do roku, do 137 mln zł za rok 2013, wobec 127 mln zł rok wcześniej. Natomiast skonsolidowany zysk netto był o ok. 2,5 miliona złotych niższy niż przed rokiem. Wszystkie spółki zależne Grupy Eurotel poprawiły w swoje wyniki sprzed roku.

 

Skonsolidowane przychody netto Grupy wzrosły w 2013 roku do 137 mln zł, wobec 127 mln zł w roku poprzednim. Wynik skonsolidowany przypadający akcjonariuszom Spółki Dominującej za 2013 rok wyniósł 5 173 tys. zł, wobec 7 739 tys. zł rok wcześniej, co oznacza zysk przypadający na jedną akcję w wysokości 1,38 zł.

Natomiast wynik jednostkowy spółki Eurotel SA (zysk netto) wyniósł 4 209 tys. zł w I półroczu 2013 r., wobec 6 077 tys. zł  w roku ubiegłym, przy przychodach netto w wysokości 72 mln zł w stosunku do 83 mln zł rok wcześniej.

 

Przychody skonsolidowane są sporo wyższe niż rok wcześniej, dzięki kontynuacji trendu, o którym wspominamy już od dłuższego czasu, czyli rosnącej roli spółek zależnych wchodzących w skład Grupy. Bardzo mnie cieszy fakt, żewszystkie spółki zależne Grupy Eurotel poprawiły swoje wyniki sprzed roku – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA - Spółka Eurotel SA natomiast, mimo że wykazała nieco gorsze wyniki, to jednak posiada niezmieniony potencjał do osiągania poziomu zysków, jaki wykazywała w poprzednich latach. Przykładowo liczba salonów sieci Eurotel w ramach operatora T-Mobile zmieniała się niewiele w 2013 roku.

 

Największe znaczenie dla wyniku spółki miało tu obniżenie efektywności ekonomicznej w części 2013 roku, związane z mniejszą sprzedażą i niezrealizowaniem nałożonych planów ze strony operatora T-Mobile. Analiza powstałej sytuacji jest jednak obecnie na bieżąco konsultowana z przedstawicielami operatora, w celu zapobiegania takim wypadkom w przyszłości lub niwelowaniu ich negatywnego oddziaływania.

 

Operator T-Mobile podejmuje szereg działań, mających długofalowo ugruntować jego pozycję na rynku, czego beneficjentem powinna być również sieć Eurotel – komentuje Tomasz Basiński - Najważniejsze plany zarządu Eurotel SA na najbliższą przyszłość związane są z rozpoczętym w 2013 roku projektem współpracy z koncernem Apple i budowaniem sieci sprzedaży salonów klasy premium tego producenta, pod marką iDream. Kolejny etap zacieśniania tej współpracy polegać będzie na wejściu w nowe jej obszary, takie jak usługi serwisowe, szkolenia, czy oferty B2B i służyć będzie dalszemu zwiększaniu uniezależnienia Eurotel SA od dotychczas prowadzonej działalności.

 

Pierwszy salon sieci iDream został otwarty w czerwcu w Bydgoszczy, kolejny w październiku w Olsztynie, a pod koniec 2013 roku Eurotel przejął konkurencyjną sieć iTerra z jej 4 sklepami, za ok. 3 mln zł.  W minioną sobotę  (22 marca) uruchomiony został kolejny sklep - w Gdańsku, w Galerii Madison. Oznacza to, że w ciągu 9 miesięcy budowana od podstaw sieć iDream rozrosła się już do 7 sklepów.

 

Budowa sieci iDream to efekt umowy pomiędzy Eurotel SA i Apple Distribution International Ireland, podpisanej wiosną br. Eurotel jako Apple Authorized Reseller może otwierać i prowadzić na polskim rynku autoryzowane salony sprzedaży Apple.

Rozszerzenie przez Eurotel profilu działalności o kolejną markę było możliwe dzięki doświadczeniu i potencjałowi spółki w zakresie obsługi salonów sprzedaży, nabytym przez lata współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi Play i T-Mobile. Uruchomienie iDream oznacza dla Eurotel SA wejście w nową branżę, jaką jest IT i elektronika użytkowa.

 

Grupa telekomunikacyjnaEurotel SA jest od 8 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie prawie 300 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i PLAY (110 punktów), oraz sieć Platformy Cyfrowej „nc+” z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był  jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 100 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem operatora „nc+””, dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych.

 

Od 2013 Spółka jest partnerem firmy Apple i buduje sieć sprzedaży salonów tej marki na terenie Polski.

 

W skład Grupy Eurotel wchodzi także Viamind - spółka odpowiedzialna za obsługę sieci sprzedaży w ramach operatora PLAY, oraz MediaSystem - spółka zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center.

 

Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką iDream.pl.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie