Chat with us, powered by LiveChat

Strategia produktowa Planet Soft czyli inkubacja innowacyjnych projektów

© Sergey Nvns - Fotolia.com
Czat inwestorski

Temat czata:

Strategia produktowa Planet Soft czyli inkubacja innowacyjnych projektów

21 lutego
(piątek) 2014 r. 
g. 11:00

   Planet Soft

 

Na pytania internautów odpowiadał:

Hubert Wochyński

 

Hubert Wochyński

Prezes Zarządu i założyciel firmy Planet Soft

Z wykształcenia Magister Inżynier Informatyki i Ekonomii, posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu systemów informatycznych oraz zarządzaniu ich realizacją. Specjalista do spraw oceny rentowności inwestycji oraz realizacji strategii wyjścia z inwestycji. Inwestor na rynku rozwiązań internetowych.

 

O Spółce:

Marka Planet Soft istnieje na rynku rozwiązań IT już od dwunastu lat. Początkowo Spółka świadczyła usługi wytwarzania oprogramowania na zlecenie i w 2002 roku wkroczyła na rynek międzynarodowy pozyskując kluczowych klientów z USA i Kanady. W ciągu pięciu lat rozwinęła działalność w oparciu o outsourcing IT pozyskując klientów z Niemiec i Wielkiej Brytanii.

 

Doświadczenie zdobyte podczas międzynarodowej współpracy zaowocowało w 2011 roku wdrożeniem nowej strategii produktowej rozpoczynając od dwóch produktów: STOREQ i APLICON.  W 2012 roku Planet Soft debiutował na New Connect,  wdrażając zmiany mające w przyszłości doprowadzić do pełnyego wdrożenia i przygotowania Spółki do pracy w modelu produktowym.  Planet Soft postawił sobie za cel weryfikację rynkową jak największej liczby rozwiązań i wdrożenie metodologii pracy, za pomocą której zachodzące procesy oraz podejmowane działania stają się mierzalne i weryfikowalne.

 

Efektem tych działań są podmioty zależne Planet Soft, które prowadzą innowacyjne projekty o wysokim potencjale wzrostu, pozyskując na swoje plany inwestycyjne finansowanie ze środków unijnych oraz od zewnętrznych inwestorów. Spółki córki Planet Soft w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy pozyskały niemal 3 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej na realizacje swoich projektów. 

 

W ostatnich miesiącach 2013 roku Spółka ostatecznie wdrożyła model produktowy wykorzystujący metodologię Lean StartUp. Bazując na zgromadzonych przez ostatnie dwa lata doświadczeniach chce weryfikować rynkowo kilkanaście projektów rocznie, a najbardziej obiecujące projekty lub technologie sprzedawać. Projekty dotyczyć będą następujących obszarów:

  • Computing Cloud ( w 2020 r. rynek ma sięgnąć 241 mld dolarów, już teraz z technologii chmurowej korzysta 70% światowego biznesu) oraz Big Data (w 2015 r. rynek ma sięgnąć 16.9 mld dolarów)
  • Internet Marketing (w 2013r. wydatki na reklamę online w Europie mają osiągnąć niemal 35 mld dolarów)
  • Mobile (tylko w Polsce łączna kwota wydatków w handlu mobilnym w 2012 roku wyniosła 668 mln zł)
  • Płatności elektroniczne (w 2013 r. światowy rynek transakcji ma osiągnąć wartość 235,4 mld dolarów)
  • Urządzenia elektroniczne (w 2014 r. na rynku ma pojawić się 5 milionów smartwatchy)

 

Przyjęte kryteria działania pozwalają Spółce ograniczyć większość ryzyk związanych z nowymi technologiami czy innowacyjnymi projektami, takich jak: nieprzyjęcie przez rynek,  brak dystrybutorów, niski popyt, niedostosowane ceny, długi okres sprzedaży i wiele innych. Te ryzyka eliminowane są głównie za pomocą przeprowadzania weryfikacji rynkowej projektu w momencie kiedy on faktycznie jeszcze nie istnieje. Oznacza to swobodę działania oraz oszczędność zasobów finansowych przeznaczanych na projekty nie mające racji bytu w aktualnych warunkach rynkowych. Ponadto określenie opcji wyjścia z projektu i realizacji zysku.

 

To podejście pozwala Spółce wyłonić najlepsze projekty oraz w kolejnych etapach rozwoju zapewnić  odpowiednie finansowanie do potrzeb projektu. Fazę weryfikacji oraz związane z nią koszty Spółka będzie pokrywać ze środków własnych pochodzących ze sprzedaży technologii, jednak kolejne fazy rozwoju projektów zamierza finansować z innych źródeł m.in.:  dotacje unijne, zewnętrzni inwestorzy, instrumenty dłużne dla innowacyjnych projektów (dotowane w ramach pomocy publicznej),  leasing dla innowacji czy też rozwój projektu w oparciu o współpracę z uczelniami. Pozwoli to Spółce prowadzić wiele projektów, angażując niewielkie środki własne.

 

Taki sposób działania pozwala Planet Soft, na każdym etapie projektu, na jego sprzedaż lub sprzedaż technologii na której jest oparty, a co za tym idzie znacząco obniżają ryzyko utraty zainwestowanych środków. Najlepszym przykładem sukcesu Spółki na tym polu jest projekt STOREQ. Opracowany w 2009 roku. STOREQ w założeniach miał pozwalać na wymianę plików w chmurze pomiędzy zespołami w firmach,  robiąc to w sposób bezpieczniejszy i bardziej przystępny dla zespołów projektowych. Spółka na jego realizację otrzymała w 2009 roku dotację, a od 2011 roku projekt rozwijała ze środków własnych. W czasie realizacji projektu okazało się, że największe firmy Informatyczne uruchomiły już podobne usługi za darmo. W konsekwencji STOREQ nie odniósł znaczącego sukcesu komercyjnego, który miałby znaczenie dla wyników Planet Soft. Jednak opracowana technologia i sprawdzony model biznesowy pozwoliły znaleźć Partnera, który dokonał zakupu technologii stworzonej w tym projekcie za 450 tys. USD z zamiarem uruchomienia tej usługi w krajach Ameryki Południowej. Spółka z tej transakcji zrealizuje zysk w wysokości 900 tys. USD.

 

Jest to najlepsze potwierdzenie na skuteczność przyjętego przez Planet Soft modelu produktowego, oraz faktycznej możliwość realizacji ponadprzeciętnych zysków z tej działalności.


 

Zapis czata inwestorskiego

 

Moderator: Witam serdecznie, dyskusja z Hubertem Wochyńskim rozpocznie się o 11:00. Zachęcam Państwa do zadawania pytań wcześniej, jak również zapoznania się ze stroną http://planetsoft.pl/pl/relacje-inwestorskie/dzialalnosc/ na której zostały opublikowane szczegółowe informacje odnośnie działalności Spółki w modelu produktowym.

 

Moderator: Pan Prezes jest już dostępny i rozpoczyna odpowiedzi na pytania.

 

 

ciech: Kiedy w rachunku wyników Planet Soft będzie widać pierwsze przychody z tytułu umowy sprzedaży licencji Storeq zawartej w grudniu 2013 r. ? Czy do ewidencji przychodów z tytułu umowy dojdzie dopiero w lipcu 2014 r., czy już wcześniej? Czy umowa sprzedaży licencji przewiduje jakiekolwiek kary na wypadek niedojścia transakcji sprzedaży licencji do skutku?

 

Hubert Wochyński: Umowa dotycząca STOREQ zostanie zrealizowana w lipcu 2014, i wtedy dojdzie do ewidencji przychodów z tego tytułu. Umowa licencji przewiduje kary na poziomie 450 tys. (czyli wartości licencji) w momencie wycofania się kupującego. Należy zauważyć, iż tak długi termin od umowy przedwstępnej do umowy właściwej jest podyktowany uwarunkowaniami prawnymi. Technologia STOREQ w części została sfinansowana z funduszy unijnych i jakakolwiek forma sprzedaży lub udzielania licencji na nią nie jest możliwa w tzw. okresie trwałości, tj. 3 lata od zakończenia projektu unijnego. Ten termin mija 30 czerwca 2014.

 

 

ciech: Jaki jest obecnie backlog przychodów spółki na rok 2014?

 

Hubert Wochyński: Spółka zgodnie z przejściem całkowicie na model produktowy w 2014 uzyska przychody z licencji STOREQ (450 tys. USD), projektów PAYOWA oraz REARDEN TECHNOLOGY i niewielkie przychody z projektów outsourcingowych.

 

 

marek: Chcecie inwestować w projekty na wczesnym etapie. Czym różnicie się od funduszy private ventures?

 

Hubert Wochyński: Różnica jest zasadnicza i wynika przede wszystkim z przyjętej przez Spółkę metodologii Lean Startup. Planet Soft dzieli projekty na 4 fazy, rozpoczynając od fazy koncepcyjno - weryfikacyjnej. Jej celem jest zderzenie nieistniejącego produktu z faktycznymi potrzebami rynku. W ten sposób dowiadujemy się czy projekt sprzedaje się łatwo czy trudno, czy jest to długi proces i wiele innych szczegółów. Dopiero po tej fazie podejmujemy decyzje czy taki projekt jest wart wydania pierwszych 50 tys. na fazę A. Zatem główna różnica pomiędzy Planet Soft a VC czy nawet bardziej seedowych to różnica w formie działania i ograniczania ryzyka. Ponadto Spółka opublikowała na stronie WWW, w dziale „Relacje inwestorskie -> działalność” dodatkowe, szczegółowe informacje w tym zakresie.

 

 

marek: i właściwie, jakie są gwarancje, że te projekty dojdą do skutku?

 

Hubert Wochyński: Zawsze jest ryzyko, dlatego posługujemy się tak rozbudowaną weryfikacją. Zakładamy wycofywanie się z projektów nieudanych czy nawet mniej atrakcyjnych. Naszym kołem ratunkowym w tym zakresie jest możliwość sprzedaży technologii, która pozostaje po nieudanym projekcie. Taką technologię można sprzedać w całości lub zastosować w oparciu o nią inny model biznesowy.

 

 

soczi: Panie Prezesie dlaczego idziecie po pieniądze na rynek a nie do banku po kredyt?

 

Hubert Wochyński: Niestety kredyty w naszych projektach, na etapie B nie są możliwe ze względu na fakt, iż są to startupy. Niemniej jednak projekty starają się o finansowanie dłużne tam, gdzie jest to możliwe i potrzebne .Dla przykładu podam Rearden Technology, który złożył wniosek o pożyczkę na kwotę 500 tys. złotych oraz PAYOWA która złożyła wniosek na 1,400 tys. złotych. W kolejnych tygodniach oczekujemy pozytywnego rozpatrzenia tych wniosków.

 

 

mikoś: ciekawi mnie z czego wynika tak istotny wzrost poziomu amortyzacji spółki i kosztu usług obcych w 2013 r.?

 

Hubert Wochyński: Poziom amortyzacji to zakupione lub wytworzone technologie informatyczne począwszy od 2012 roku. W zakresie kosztu usług obcych, tutaj należy mieć na uwadze fakt, iż Spółka do uruchomienia pełnego modelu działalności przygotowywała się przez cały okres 2013 roku. Pociągnęło to za sobą dodatkowe koszty. Ponadto możliwości operacyjne w zakresie outsourcingu IT zmalały w związku z tym, że Spółka korzystała z usług podwykonawców.

 

 

mikoś: włąśnie wszedłem na stronę internetową. Czy na przykłądzie sukcesu stroreq można zakładać skuteczność innych państwa produktów?

 

Hubert Wochyński: Jest to na pewno projekt, który nas nauczył wiele w zakresie komercjalizacji posiadanej technologii, zmieniających się warunków rynkowych, czy konkurowania z gigantami światowymi. Proszę pamiętać, że koncepcja produktu powstała w 2009 roku, a realizacja fazy B trwała do 2011 roku. Mimo tak odległego czasu od uruchomienia projektu i jego rozwoju, nawet w tej chwili zastosowanie innego modelu sprzedaży (sprzedaży licencji) pozwoliło by wygenerował znaczący przychód dla Spółki. Także wydaje mi się, że to dowodzi naszej skuteczności.

 

 

Karol: podpisaliście umowę na sprzedaż technologii storeqa. czy były w niej zapisy o wyłączności?

 

Hubert Wochyński: Umowa zawiera wiele zapisów dotyczących ograniczenia naszego prawa licencji w zakresie terytorialnym i w pewnych modelach sprzedaży. Jednak technologia może zostać powtórnie sprzedana innemu klientowi.

 

 

bdtrader: Zgodnie z informacją zamieszczoną w memorandum informacyjnym Spółka planuje przeznaczyć 1,5 mln zł na ewentualne akwizycje. Czy Spółka znalazła i analizowała już potencjalne cele przejęcia, czy dopiero podejmie takie działania? Czy mowa jest tutaj o jednym większym podmiocie czy raczej o kilku mniejszych?

 

Hubert Wochyński: Spółka na dzień dzisiejszy nie ma żadnych "upatrzonych" podmiotów w zakresie akwizycji. Nie sądzę, abyśmy podjęli się w tym roku jakiegokolwiek przejęcia. Jednak nie wykluczamy np. przejęcia technologii jakiegoś przedsiębiorstwa. Ale na ten moment nie ma takich planów.

 

 

bdtrader: Zgodnie z założeniem kwota 1,56 mln zł ma zostać przeznaczona na rozwój obecnie realizowanych projektów przez jednostki zależne oraz na zasilenie kapitału obrotowego. W jakiej części wskazana kwota zasili kapitał obrotowy, a w jakiej zostanie przeznaczona na wsparcie rozwoju spółek zależnych ? Ktore dokładnie spółki zależne zarząd ma na myśli?

 

Hubert Wochyński: Kwota 1,56 mln jest przeznaczona tylko i wyłącznie na kapitał obrotowy przeznaczony do wsparcia płynności projektów unijnych Spółek córek. Należy zauważyć, że ten kapitał wróci w całości do Planet Soft w momencie rozliczania kolejnych etapów projektów unijnych. Należy go więc traktować jako kapitał zwrotny. Ponadto w ramach wymogów prawnych to wparcie Spółki Planet Soft zostanie oprocentowane na zasadach rynkowych.

 

 

meloman: Czy opłaca się przeprowadzać emisję o wartości 3 mln zł skoro samo memorandum kosztowało was 240 tys., do tego koszty reklamy… ?

 

Hubert Wochyński: Kwota 240 tys. zawiera w sobie koszty marketingu (np. tego czatu), przygotowanie dokumentów (m.in. Memorandum), prowizji brokerów, pracy oraz pozostałych mniejszych kosztów. Dalej to ogólny koszt na poziomie 8% wartości pozyskanego kapitału. W mojej ocenie jest to bardzo przyzwoity wynik biorąc pod uwagę zakres kosztów.

 

 

bdtrader: Jakie są wasze największe dotychczasowe sukcesy oprócz storeq?

 

Hubert Wochyński: W zakresie modelu produktowego jest to pierwszy sukces, również na poziomie finansowym. Spółka nie miała możliwości pokazania większych sukcesów w tym modelu. Jednak w 2014 roku spodziewamy się wyjścia 2 projektów do fazy C i generowania przychodów. Będą to kolejne sukcesy.

 

 

mikoś: na stronie znalazłem również informację, że spółka planuje osiągnąć break even point po 12 miesiącach. Czy jest to sztywna zasada?

 

Hubert Wochyński: Nie jest to sztywna zasada. Jednak w naszej ocenie takie projekty są dla Spółki optymalne. Proszę zauważyć, iż projekt wchodzący do fazy C, najczęściej jest już prowadzony od 15 miesięcy. Oczywiście nie możemy wykluczyć, że znajdzie się projekt, który osiągnie break even w fazie C po 24 miesiącach - jednak to znacząco większe ryzyko. W takich przypadkach Spółka będzie przede wszystkim brać pod uwagę inne posiadane projekty oraz możliwość sprzedaży całego projektu na początku fazy C. Proszę zauważyć, że w tej fazie Planet Soft nie ponosi ryzyka finansowego, a rozwój projektu jest finansowany ze środków obcych.

 

 

Ewa_01: Czy są na GPW lub NC spółki, które mają podobny model biznesowy jak Państwo?

 

Hubert Wochyński: To bardzo dobre pytanie i dziękuję za jego zadanie. Otóż nie ma takich Spółek. Mamy inkubatory, VC, fundusze seed etc. jednak nie ma na NC czy GPW Spółki, która w taki sposób prowadziła projekty i była do tego dobrze przygotowana.

 

 

Młody: czy Spółka publikuje prognozy finansowe?

 

Hubert Wochyński: Tak. Ostatnie prognozy opublikowaliśmy w 2012 przy debiucie, na lata 2012 i 2013.

 

 

money.pl: co z projektem boddie? Swojego czasu na forach można było znaleźć wiele mówiąc eufemistycznie niepocieszonych inwestorów.

 

Hubert Wochyński: Spółka Rearden Technology S.A. prowadzi projekt Boddie - czyli inteligentny zegarek - i zgodnie z przyjętym planem w 2014 wygeneruje przychody ze sprzedaży. Jest to jeden z projektów, które w tym roku wchodzą w fazę C.

 

 

inwestuję: jak wyglądają perspektywy projektu z kolejami mazowieckimi?

 

Hubert Wochyński: Ten projekt został ukończony w 2013 roku. Spółka nie wyklucza przyszłej współpracy z Kolejami Mazowieckimi.

 

 

black: Kiedy można spodziewać się wprowadzenia nowych produktów? Czy nie warto byłoby skupić się na kilku rentownych projektach?

 

Hubert Wochyński: W tym roku w naszych planach jest uzyskanie znacznych przychodów z projektu PAYOWA oraz REARDEN TECHNOLOGY (zegarek). Cały model inkubacji projektów wdrożony przez Planet Soft właściwie prowadzi do tego, że w grupie pozostaną tylko najbardziej atrakcyjne projekty.

 

 

Kacha: jak zamierzacie finansować nowe projekty. Widać, że niechętnie wybieracie się po pożyczki bankowe?

 

Hubert Wochyński: Spółka zamierza z kapitału własnego finansować etap koncepcyjno - weryfikacyjny oraz fazę A - czyli uzyskanie prototypu (Minimal Value Produkt) kwotą maksymalnie do 50 tys. zł. Kolejne fazy B, C planujemy finansować z Dotacji UE, Pożyczek dla start-up, Leasingu, oraz środków inwestorów zewnętrznych. Stąd też konieczność uruchamiania kolejnych Spółek pod kolejne projekty.

 

 

nicky: pamiętam jak na targach akcjonariat na wallstreet w Zakopanem, jeden z Waszych pracowników, jak dobrze pamiętam Pan Maciej Marmon, wiązał wielkie nadzieje z aplikacją mobilną wykorzystującą augmented reality. Co z tym projektem się teraz dzieje?

 

Hubert Wochyński: Cieszę się, że ma Pan takie wspomnienia i to pamięta. Tak, ten projekt, mimo iż troszeczkę w zewoluowanej formie to QR Shoper - prowadzony w Spółce Value Lab. Spółka otrzymała dotacje i realizuje ten projekt zgodnie z tymi planami z 2012 roku snutymi na konferencji Wall Street.

 

 

forexowicz: Czy sama spółka pozyskuje inwestora na wsparcie projektów, nie biorąc pod uwagę emisji akcji czy funduszy UE?

 

Hubert Wochyński: Tak, w przeszłości doprowadziliśmy do podpisania kilku umów inwestycyjnych związanych z naszymi projektami. Rearden Technology S.A. (Zegarek) w listopadzie 2012 roku podpisało pierwszą umowę inwestycyjną z zewnętrznym inwestorem na 500 tys. złotych. Drugą z tym samym inwestorem w sierpniu 2013 roku. Podobnie projekt Payowa w sierpniu 2013, podpisał umowę inwestycyjną na 700 tys. z zewnętrznym inwestorem.

 

 

ratio: Czy spółka w swoim modelu biznesowym zakłada posiadanie większości udziałów która daje decyzyjnośc w spółce?

 

Hubert Wochyński: Tak, to jest główny model przyjęty przez nas. Jednak w niektórych sytuacjach związanych np. z pozyskiwaniem funduszy unijnych udział większy niż 49% jest niemożliwy. Nasze projekty nie będą kwalifikowane do dofinasowania. Jednak Spółka ogranicza ryzyko braku decyzyjności umowami inwestycyjnymi i opcjami odkupu udziałów czy akcji w przyszłości.

 

 

inwestor_IT: Jaką kwotą spółka może wejść w dany startup nie licząc wsparcia finansowego UE?

 

Hubert Wochyński: Przyjęte przez Spółkę założenia to maksymalnie 50 tys. na fazie koncepcyjno-weryfikacyjnej (środki własne); do 300 tys. na fazie B (środki obce); do 1 mln na fazie C (środki obce). Jednak nie wykluczamy wchodzenia w projekty o innej strukturze finansowania, kolejnych etapów. Takim przykładem jest PAYOWA, która fazę B sfinansuje z projektu 8.2 na kwotę około 400 tys. zł, od inwestora pozyskała 700 tys. zł oraz z pożyczki spodziewa się uzyskać 1,4 mln zł. Jednak ze względu na charakter projektu jest to niezbędne, projekt musi spełnić wymogi prawne co do wysokości kapitału oraz środków obrotowych już na początku swojej działalności.

 

 

GPW_fan: Prosze napisać coś więcej o systemie Payowa. W jaki sposób będzie on komercjalizowany i jaki może mieć wpływ na wynik w 2014 r.

 

Hubert Wochyński: System Payowa to usługa odraczania płatności w sklepach internetowych. Ideą projektu jest zapewnienie możliwości zakupu każdej osoby, która na ten moment nie ma na to środków finansowych. Od strony użytkowej będzie to działać jak każdy inny system płatniczy w sklepie internetowy - klient kupuje i zamiast wybierać zapłatę kartą wybiera nasz system. Wtedy przeprowadzamy błyskawiczny scoring finansowy i jeżeli on jest pozytywny, to klient dokonuje zakupu. Na zwrot tych pieniędzy ma 30 dni. Jeżeli tak się stanie usługa będzie dla klienta całkowicie bezpłatna. Jeżeli tego nie zrobi zostanie przekazany do windykacji. System płatności PAYOWA będzie pobierał prowizję od sklepów za płatność systemem, naszym USP będzie fakt, że bez naszego systemu sklep nie dokonałby sprzedaży, gdyż klient nie ma na to pieniędzy. Dzięki nam dokona zakupu bez pieniędzy.

 

 

mikoś: Na co spółka planuje dokładnie przeznaczyć pozyskany kapitał? Jaki procent będzie szedł na konkretny projekt?

 

Hubert Wochyński: Spółka chce pozyska 3 mln z emisji akcji serii C, z czego 1,56 mln jest bezpośrednio przenaczone na wparcie aktualnie pozyskanych projektów unijnych. Druga połowa zgodnie z zapisami na akwizycje. Spółka w zakresie posiadanych projektów kieruje się zasadami opisanymi przeze mnie wcześniej, czyli finansuje fazę koncepcyjno-weryfikacyjną oraz fazę A do 50 tys. na każdy nowy projekt.

 

 

wlodek: Co do inwestowania na wczesnym etapie: czy spółka rozważa wogóle strategiczne partnerstwo w wspólnym dzialaniu z wybranym(i) funduszem VC/seed lub/i branżowym graczem?

 

Hubert Wochyński: Jest to zgodne z naszym modelem działania. W mojej ocenie wielu VC, czy nawet funduszy 3.1 utworzonych w oparciu o kapitał unijny poszukuje projektów ciekawych, ale przede wszystkim sprawdzonych. Współpraca z takimi inwestorami oraz podglądanie przez nich tego, co się dzieje na różnych projektach w czasie różnych faz i jakie my wyciągamy z tego wnioski znacząco obniży ryzyko przyszłej inwestycji dokonanej przez taki fundusz. Muszę przyznać, że Spółka już szuka takich VC do współpracy.

 

 

analityk: jaki macie plan na przyciągnięcie inwestorów oraz budowanie wiarygodności spółki? Wielu inwestorów zraziło się do rynku NC…

 

Hubert Wochyński: Przez ostatnie półtora roku obecności na NC Spółka niezmiennie była kojarzona z usługami informatycznymi i tak też była postrzegana przez inwestorów. Mimo to, że już w Memorandum Informacyjnym z 2012 roku znajduje się informacja o wdrażanej strategii produktowej. Od końca 3Q 2013 Spółka dokonała znaczących zmian w zakresie identyfikacji i rozpoznawalności tego co robimy i jak robimy. Poziom szczegółowości w zakresie opublikowanych informacji o działalności jest znaczący. W mojej ocenie odnosząc się do tego, Spółce o wiele łatwiej będzie komunikować się z rynkiem w tym zakresie, a jej działalność stanie się niezwykle transparentna. Sądzę, że to zbuduje wiarygodność, oraz pozwoli zrozumieć wszystkie z naszych działań.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie