Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Perspektywy rozwoju powiększonej Grupy Black Point

 


 

czat inwestorski  

Czat inwestorski z przedstawicielami

Spółki Black Point oraz spółki Scot sp. z o.o.

3 października 2012r. (środa)

Godzina 11:00

  Black Point

 


Temat czatu:

Perspektywy rozwoju powiększonej Grupy Black Point


 

Kamila YamasakiKamila Yamasaki, Prezes Zarządu


Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jest certyfikowanym menadżerem jakości. Z firmą Black Point jest związana od 2000 roku.

 

Pracowała m.in., jako Pełnomocnik Zarządu ds. Jakości oraz Kierownik Działu Badań i Rozwoju.
W 2004 roku została Członkiem Zarządu Spółki Black Point. Od września 2006 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Black Point S.A.

 

Anna Skałecka, Wiceprezes ZarząduAnna Skałecka


Jest absolwentką Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ukończyła również Studia European MBA w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie i University of Bradford w Anglii.


Ze spółką Black Point jest związana od początku kariery zawodowej. Pracowała m.in. jako Specjalistka ds. Logistyki i Menadżer Logistyki. W 2004 roku została powołana do Zarządu Spółki. Od roku 2007 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu.

 

 

Tadeusz Konkol

 

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prokurent Spółki Scot, której doradza w zakresie zarządzania finansami. Dodatkowo prowadzi własną firmę doradczą.
Posiada szeroką wiedzę i bogate doświadczenie z zakresu analizy finansowej, prawa handlowego oraz zarządzania. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu GDK Consulting Sp. z o.o. oraz Dyrektora Regionu i Dyrektora Makroregionu w Banku BZ WBK S.A. Brał aktywny udział w procesie restrukturyzacji Banku Zachodniego oraz fuzji WBK i Banku Zachodniego.

 

Informacje o spółkach:

 

Black Point SA jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.


Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.
Od maja 2010 roku akcje Black Point SA są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Scot jest wyspecjalizowanym dystrybutorem materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących pod markami producentów urządzeń (OEM - Original Equipment Manufacturer), a także właścicielem i dystrybutorem własnej marki kompatybilnych materiałów eksploatacyjnych do druku - "Printé". W roku 2011 spółka Scot wygenerowała przychody w wysokości 167 mln PLN.

 


Czat inwestorski z przedstawicielami

Spółki Black Point oraz spółki Scot Sp. z o.o.

3 października 2012 r.

 

Moderator: Witamy serdecznie wszystkich zainteresowanych rozmową na temat perspektyw rozwoju powiększonej Grupy Black Point.

 

 

Funder: Zarząd w nowej strategii stawia na produkcje własną. Gdzie odbywać się będzie produkcja towarów własnych?

 

Grupa Black Point: Produkcja własna towarów sprzedawanych pod markami BLACK POINT, PRINTE i VISUS będzie się odbywać w fabryce BLACK POINT w Bielanach Wrocławskich.

 

 

Soul: Jakie przewagi konkurencyjne posiada Black Point?

 

Grupa Black Point:Kluczowe przewagi konkurencyjne Black Point:

1. Wysoka jakość produktów, 2. Własna produkcja / know-how 3. Dostęp do pustych - surowiec 4. Finanse / zasoby własne, dostęp do finansowania zewnętrznego, 5. Brand / zaufanie we współpracy z Partnerami Handlowymi, 6. Dbałość o wartość dla akcjonariuszy

 

 

potentat: Czy mogą Państwo powiedzieć jaki jest następny krok po zakończonej akwizycji?

 

Grupa Black Point :Kluczowymi działaniami w chwili obecnej, a więc po akwizycji jest wdrożenie uporządkowanej i spójnej oferty rynkowej składającej się z trzech linii - BLACK POINT, PRINTE i VISUS oraz realizacja zdefiniowanych działań w zakresie optymalizacji kosztów wytworzenia oraz kosztów działalności powiększonej Grupy BLACK POINT.

 

 

moneyEkspert: Jakie były przyczyny osiągnięcia przez firmę SCOT w 2011r. prawie zerowej rentowności netto wobec niespełna 6% w Black Point ? Z czego wynikała taka przewaga pod tym względem Black Point ?

 

Grupa Black Point: Widzimy dwie najważniejsze przyczyny: koszty relokacji do nowej siedziby oraz osłabianie złotówki w II półroczu powodujące straty walutowe.

 

 

indywidualny:Jak oceniacie Państwo obecny kurs?

 

Grupa Black Point: W naszej ocenie kurs zdecydowanie nie oddaje wartości fundamentalnej biznesu generowanego przez Grupę Black Point.

 

 

charlie: Co oznacza dla Grupy przejęcie Scot? jakie zyskują Państwo atuty oraz przede wszystkim jak możecie je wykorzystać?

 

Grupa Black Point: Przejecie SCOT oznacza dla nas uzyskanie pozycji lidera w branży Alternatywnych materiałów eksploatacyjnych w Polsce, a także znaczące poszerzenie oferty Grupy BP, szczególnie o markę Printe, która jest marką ekonomiczną, dedykowana do konkurencji z Alternatywą i jest ważnym uzupełnieniem dla marki Premium Black Point. Silne kompetencje dystrybucyjne i logistyczne SCOT również stanowią wzmocnienie dla Black Point, producenta i kreatora marki. Chcemy stworzyć jedna silna organizację handlową w poszerzonej Grupie, która będzie oferować kompleksowa ofertę materiałów i urządzeń do druku.

 

 

mario: Co spowodowało, że zdecydowaliście się Państwo na przejęcie firmy Scot?

 

Grupa Black Point: Prace nad projektem rozwoju Grupy kapitałowej BLACK POINT trwały już od kilkunastu miesięcy. Realizowane były w ramach projektu "Markowa Grupa", którego celem było poszukiwanie na rynkach polskich i zagranicznych podmiotów mogących dołączyć do Grupy. Celem tych działań był rozwój oferty produktowej Grupy jak również poszerzenie rynków zbytu i rozwój dystrybucji. W wyniku rozmów udało się nam dojść do porozumienia ze spółka SCOT, która bardzo dobrze wpisuje się w te cele strategiczne. Jako dystrybutor uznanej marki alternatywnych materiałów barwiących PRINTE oraz organizacja z bardzo dużymi kompetencjami dystrybucyjnymi SCOT dobrze uzupełnia silne strony organizacji BLACK POINT.

 

 

Genio: Jaki mają Państwo w tym momencie udział w rynku w tuszach i innym asortymencie ?

 

Grupa Black Point: według badania IDC za rok 2011 Black Point wraz z „Printé” posiada ponad 19% udział w ujęciu ilościowym w rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych.

 

 

Murphy: Na przejęcie SCOT spółka wydała 14,47 mln zł. Część tej kwoty zostanie sfinansowana kredytem bankowym. Ile wynosić będzie średni koszt kapitału obcego w spółce ?

 

Grupa Black Point: Ponieważ spółka Black Point dotychczas nie finansowała się długiem, natomiast w SCOT jest dług krótkoterminowy w wysokości ok. 11 mln PLN, w perspektywie najbliższego roku zamierzamy zoptymalizować strukturę finansowania całej Grupy Black Point w celu osiągnięcia możliwie najwyższej stopy zwrotu z kapitałów własnych oraz jak najniższego średnioważonego kosztu kapitału.

 

 

fundamentalista: Czy prognoza dotycząca wielkości sprzedaży marki Black Point na poziomie zero oraz 5%-owy wzrost dla Printe nie jest zbyt wygórowana w perspektywie wykazanych dynamik po pierwszym półroczu 2012r.?

 

Grupa Black Point: Prognoza sprzedażowa marki Black Point i Printe wynika z kilku założeń: - repozycjonowania cenowe obu marek - wykorzystania potencjału partnerów handlowych, którzy dzisiaj handlują wyłącznie jedną z marek - wykorzystanie luk dystrybucyjnych - wykorzystania nowej kompleksowej oferty do wzmocnienia naszego udziału w koszyku alternatywnych u wiodących partnerów handlowych - wykorzystania kontaktów SCOT w kanale IT [integratorzy] do wzmocnienia pozycji, zaoferowanie marki Black Point - jeszcze bardziej dynamiczny rozwój eksportu oparty na kompleksowej ofercie

 

 

Icon: Czy wraz z powiększeniem grupy zwiększą się też wasz możliwości? Czy w związku z tym produkcja oparta na wrocławskich Bielanach sprosta wymaganiom?

 

Grupa Black Point: Jak najbardziej sprosta. Jest to dla nas dodatkowy atut pozwalający na jeszcze szybszy rozwój. Produkcja jest jednym z kluczowych obszarów działalności spółki BLACK POINT, rozwijanym od ponad 25 lat. Dziś BLACK POINT jest jednym z liderów rynku w zakresie produkcyjnym w Europie. Zarówno w zakresie technologicznym jak i posiadanych zasobów. Dysponujemy dużym potencjałem i zasobami, które ciągle są rozwijane. Przykładem może być chociażby instalacja w sierpniu zupełnie nowej, w pełni zautomatyzowanej linii do reprodukcji kartridży atramentowych. Projekt konsolidacji spółek, a tym samym rozpoczęcie produkcji wyrobów pod marką PRINTE i VISUS był oczywiście szczegółowo przygotowywany również w kontekście zapewnienia odpowiednich mocy produkcyjnych. Jesteśmy przygotowani na wdrożenie do produkcji nowych produktów.

 

 

kony: Jak oceniają Państwo w obecnej chwili wycenę spółki na tle rynku, kapitalizacja nie pozwala w tej chwili wejść na GPW, czy są jakieś plany w tej sprawie na przyszłość ?

 

Grupa Black Point: Jak już wspomnieliśmy wcześniej, uważamy, że wartość wewnętrzna Grupy jest istotnie wyższa niż wynikająca z aktualnego kursu. Oczekujemy, że w miarę urzeczywistniania naszych zapowiedzi dotyczących rozwoju Grupy kurs i kapitalizacja wzrośnie i umożliwi przejście na parkiet główny.

 

 

początkującyinwestor: Na kiedy planujecie termin emisji akcji Black Point?

 

Grupa Black Point: Do końca tygodnia zostanie zwołane NWZA planowane do końca października.

 

 

Patryk: Witam, po ostatnich doniesieniach prasowych widać, że mają Państwo zamiary konkurowania poza Polską, jaki jest model biznesowy na ten pomysł ? Jaki jest czas realizacji takiej inwestycji ?

 

Grupa Black Point: Od kilku lat Black Point rozwija sprzedaż eksportową. Strategicznie koncentrujemy się na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Aktywnie działamy w Czechach i Słowacji, na Węgrzech, Pribałtyce i aktualnie wzmacniamy projekt Ukraina. Sprzedaż eksportowa stanowi aktualnie ok 10% w sprzedaży Black Point. Najsilniejszą pozycję osiągnęliśmy na rynkach czeskim i węgierskim. Dzięki silnym dystrybutorom na tych rynkach jesteśmy obecni w wielu sieciach marketowych i staliśmy się liczącą marką w segmencie użytkownika domowego. Aspirujemy do roli lidera Alternatywy na tych rynkach a do tego niezbędne jest aktywne zaistnienie również w segmencie użytkownika biznesowego z kompleksową ofertą, którą aktualnie dysponujemy.

 

 

dziennikarz: Kiedy realnie patrząc Spółka zacznie odczuwać efekt synergii wynikający z przejęcia SCOT?

 

Grupa Black Point: Pierwsze efekty powinniśmy odczuć szybko, już w IVQ tego roku. Nie mniej jednak spodziewamy się, ze okres ten będzie również obciążony dodatkowymi kosztami związanymi z samą reorganizacją i łączeniem dwóch podmiotów. Dlatego bardzo ostrożnie podchodzimy do celów wynikowych na IVQ, zakładając zbilansowanie się pozytywnych efektów synergii z dodatkowymi kosztami konsolidacji. Na pełny efekt liczymy w przyszłym roku. Wstępnie efekty zdefiniowanych dziś działań szacujemy na ok 6mln zł w skali roku. Lista działań optymalizacyjnych nie jest jeszcze zamknięta - liczymy na dalsze korzyści, które pozytywnie wpłyną na wyniki Grupy.

 

 

Maciek: Czy myślą Państwo o ewentualnych przejęciach, bądź aliansach strategicznych ze spółkami typu Telforceone, która także oferuje tego typu produkty?

 

Grupa Black Point:Projekt "Markowa Grupa" realizowany przez Black Point, którego celem jest rozwój Grupy BP o nowe marki, nie wyklucza jakichkolwiek transakcji.

 

 

wawri: Dlaczego prognoza finansowa na 2013 rok nie podlegała weryfikacji przez biegłego rewidenta?

 

Grupa Black Point: Żadne z dotychczas publikowanych przez BP prognoz nie były badane przez biegłego.

 

 

Maciek: jak oceniają Państwo perspektywy rynku materiałów eksploatacyjnych do drukarek (zamienników) w dobie dość dużej konkurencji w tym segmencie rynku (Pryzmat, TFO itd.)?

 

Grupa Black Point: Perspektywy są ciekawe mimo faktycznie bardzo zaostrzonej konkurencji. Otwartość użytkowników na Alternatywę od 2009 aktywnie rośnie. Dysponując kompleksową ofertą odpowiadającą na różne potrzeby użytkowników możemy atakować segmenty, kanały w których dotychczas nie zajmowaliśmy pozycji wiodącej, w Polsce jest to np. kanał IT. Duży potencjał widzimy również na rynkach zagranicznych, które są mniej konkurencyjne i dojrzałe niż rynek polski. Jako lider Alternatywy w Polsce chcemy kreować nowe kompleksowe rozwiązania w zakresie druku dla coraz bardziej wymagających użytkowników. W dłuższej perspektywie chcemy nadal rozwijać Grupę Kapitałową między innymi w celu poszerzenia oferty Grupy, niekoniecznie ograniczając się do kategorii druku.

 

 

Maciek: czy odczuwają Państwo, aby obecny kryzys wpływał wyraźnie na wzrost sentymentu do tańszych zamienników (tuszy i tonerów), a więc tym samym Państwa produktów?

 

Grupa Black Point: Z pewnością kryzys powoduje, ze duża liczba użytkowników poszukuje produktów tanich. Stąd decyzja o wprowadzeniu do oferty Grupy BLACK POINT marki tzw. "środka", która spełni oczekiwania użytkowników zorientowanych na cenę. Za ważny z punktu widzenia udziałów w rynku uznajemy również segment przetargowy, w którym praktycznie jedynym kryterium wyboru jest cena. Poszerzenie oferty Grupy o marki PRINTE i VISUS jest uzupełnieniem dotychczasowej oferty produktów BLACK POINT - linii premium przeznaczonej do konkurencji z produktami producentów urządzeń.

 

 

kony: Jakie jest w tej chwili zadłużenie spółki ? Interesuje mnie również sytuacja płynnościowa firmy. Czy może Pani Prezes skomentować to w jakiś sposób ?

 

Grupa Black Point: Mamy bardzo dobrą płynność. Aktualne zadłużenie to ok. 4 mln PLN.

 

 

value: W jaki sposób została sfinansowana akwizycja i czy zewnętrzne finansowanie będzie mogło zapewnić wam utrzymanie wystarczającej płynności?

 

Grupa Black Point: Gotówka własna, dług 3,5 mln PLN, emisja akcji. Płynność BP jest na bardzo dobrym poziomie.

 

 

Maciek: spółka planuje na 2013 r. ebitda na poziomie 9 mln zł. Jaka część w tej wartości to wynik EBIT, a jaką część stanowi amortyzacja? Czy spółka jest w stanie dziś oszacować choćby na poziomie ogólnym koszty finansowe przewidziane w roku 2013?

 

Grupa Black Point:W związku z faktem, iż prognozy szczegółowe nie zostały oficjalnie opublikowane przez spółkę, nie możemy udzielić tak precyzyjnych informacji. Z pewnością zakładamy, że większość oszacowanych na dziś, na poziomie kilku mln zł efektów synergii pozytywnie wpłynie na wyniki Grupy w przyszłym roku. Szacowany poziom zadłużenia Grupy w 2013 roku to ok 10mln zł

 

 

akcjonariusz: W 2010r. została otwarta przedstawicielstwo firmy w Chinach. Jakie są efekty jego działalności po 2 latach ?

 

Grupa Black Point: Działanie to umożliwiło dynamiczne wejście na zupełnie nowe rynki zbytu, co bardzo pozytywnie wpłynęło na wzrosty obrotów w spółce Eco Service. Palcówka znacząco ułatwiła współpracę z Partnerami Handlowymi w aspektach formalnych czy logistycznych. Jest to dla nas bardzo ważny element strategii dalszego rozwoju handlu na Dalekim Wschodzie.

 

 

polityk: Jakie zagrożenia oraz utrudnienia stoją przed Grupą w najbliższym okresie? przed jakimi wyzwaniami możecie niebawem zostać postawieni? :)

 

Grupa Black Point: Zagrożenia wynikają głównie ze wzmożonej konkurencji w tej branży która skutkuje od dłuższego czasu spadkiem cen i marż, stanowi to dla nas duże wyzwanie i mobilizuje z jednej strony do aktywnego zwiększania udziału w rynku czyli sprzedaży ilościowej, a z drugiej strony do optymalizacji kosztów wytworzenia. Celem jest: posiadać produkcję efektywniejszą od produkcji dalekowschodniej, to już dzisiaj w dużej części jest faktem. Poza tym kluczem jest koncentracja na rynkach eksportowych, które charakteryzują się większym potencjałem i często brakiem wyraźnego lidera. W ciągu najbliższych miesięcy wyzwaniem dla nas będzie realizacja planu restrukturyzacji obu firm.

 

 

makler: Jak konieczność spłaty zadłużenia wpłynie na politykę dywidendową?

 

Grupa Black Point: Część wolnych środków będziemy chcieli przeznaczyć na redukcję zadłużenia. Wysokość dywidendy będzie więc uzależniona od takich działań i przejściowo dywidenda nie będzie tak wysoka jak w latach poprzednich. Naszym celem jest z jednej strony optymalizacja struktury kapitałowej, z drugiej - wypracowywanie jak najwyższych zysków i dzielenie się nimi z akcjonariuszami.

 

 

lewandowski: Konieczne było spółce zatrudnienie kolejnych Członków Zarządu?

 

Grupa Black Point: Celem działań w projekcie jest wykorzystanie wszystkich silnych stron obu organizacji do wzmocnienia pozycji rynkowej Grupy, zwiększenia efektywności działania. Do tego potrzebne jest maksymalne zaangażowanie wszystkich, a w szczególności członków zarządów obu spółek. Decyzja o poszerzeniu zarządów BLACK POINT i SCOT ma na celu zapewnienie spójności zarządzania Grupą w przyszłości.

 

 

joe black: Czy w związku ze wspomnianą współpracą w chinach wiążą się dodatkowe, specjalne obciążenia?

 

Grupa Black Point: Nie ma żadnych dodatkowych obciążeń.

 

 

roney: Jaki jest rozkład kosztów generowanych przez spółki zależne? Gdzie pojawia się główny przychód?

 

Grupa Black Point: Alokacja kosztów między spółkami jest obecnie określana w ramach projektu konsolidacji i związanych z nim działań reorganizacyjnych. Dla Zarządu Grupy kluczowym zadaniem jest maksymalizacja wyniku Grupy - konsolidujemy w 100% wyniki wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy - BLACK POINT S.A., Eco Service Sp. z o.o. i SCOT Sp. z o.o.

 

 

Marty: Czy zatem w ostatnich minutach spotkania mają Państwo specjalną wiadomość dla inwestorów, która może nas uspokoić w obecnej dobie spadków? :)

 

Grupa Black Point: Od 25 lat BP rozwija się i skutecznie konkuruje na dynamicznie zmieniającym się rynku, ponieważ posiada zdolność do ciągłych innowacji produktowych, organizacyjnych i biznesowych. Transakcja ze SCOT jest kontynuacją i potwierdzeniem tej zdolności. Przejęcie SCOT jest bezprecedensową operacją w wyniku której Grupa BP zmienia rynek materiałów do druku i wyznacza trendy w tej branży. Efektem tych działań będzie wzmocnienie pozycji rynkowej i wyraźna poprawa wyników BP w kolejnych latach.

 

 

Moderator: Dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy do kontaktu z działem RI. Szczegóły kontaktowe na naszej stronie www.blackpoint.pl.

 

 

Zobacz również:

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

Zapraszamy na konferencję „Nowoczesne Rady Nadzorcze” poświęconą zagadnieniom ładu korporacyjnego i nadzoru nad spółkami publicznymi w Polsce.

Zobacz więcej

11.12.2018, Czat inwestorski

Doctor Brew – inwestycja w polską markę piwną. Prezentacja spółki, celu emisji udziałów i planów na przyszłość

11.12.2018, Czat inwestorski

Doctor Brew – inwestycja w polską markę piwną. Prezentacja spółki, celu emisji udziałów i planów na przyszłość

Zapraszamy na webinar z Zarządem Spółki Doctor Brew. Chcesz dowiedzieć się więcej o spółce? Zadaj pytanie zarządowi Doctor Brew. Webinar odbędzie się w czwartek, 13 grudnia o godzinie 14:00.

Zobacz więcej

Perspektywy rozwoju powiększonej Grupy Black Point
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie