Chat with us, powered by LiveChat

Emisja akcji serii D i E oraz warrantów serii A - MOMO S.A.

Notowana na rynku NewConnect spółka MOMO S.A.

uruchamia  emisję akcji serii D i E

oraz warrantów serii A

 

MOMO S.A. W SKRÓCIE


Spółka buduje sieć automatycznych stacji paliwowych. Aktualnie zarządza jedną stacją paliwową w Grodzisku Mazowieckim. Jeszcze w tym roku powstaną kolejne obiekty w Radomiu, Otwocku oraz Koninie. Do końca 2012 roku firma zbuduje 8 stacji paliwowych. W sumie MOMO S.A., w ciągu najbliższych 5 lat, łącznie uruchomi 31 stacji. Dzięki temu powstanie jedna z największych w Polsce sieci automatycznych stacji paliwowych. Autoryzowanym Doradcą MOMO S.A. jest Dom Maklerski Capital Partners S.A.

 

PRZEWAGI KONKURENCYJNE


Model biznesowy, zakładający sprzedaż paliwa za pośrednictwen automatycznych stacji ma szereg przewag konkurencyjnych wobec konwencjonalnych stacji.

  • Pierwsza – zdecydowanie niższe koszty budowy automatycznej stacji paliwowej, które wynoszą ok. 800-850 tyś. zł, co stanowi 1/3 kosztów budowy konwencjonalnej stacji. 
  • Druga – budowa automatycznej stacji paliwowej wymaga niewielkiego terenu o powierzchni zalednie kilkuset m. kw. Do budowy konwencjonalnej stacji potrzeba gruntu o kilkakrotnie większej powierzchni. Szczególnie w miastach trudno znaleźć tereny o dużej powierzchni, usytuowane w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Tymczasem większość kierowców tankuje paliwa na stacjach usytuowanych w sąsiedztwie ich miejsca zamieszkania. Oznacza to, że dogodna lokalizacja ma decydujący wpływ na wyniki finansowe stacji.  Automatycznym stacjom paliwowym, które potrzebują mnej miejsca zdecydowanie łatwiej spełnić to kryterium.
  • Trzecia – niewielkie koszty działalności operacyjnej. Automatyczne stacje nie wymagają zatrudnienia licznego personelu. Zarządzanie 31 tego rodzaju obiektami wymaga zatrudnienia maksymalnie 10 pracowników. W przypadku 31 stacji konwencjonalnych byłoby to minimum 500 zatrudnionych.
  • Czwarta – szybsza obsługa klienta.
  • Piąta – przystępne ceny paliw.

 

ZAŁOŻENIA NOWEJ EMISJI AKCJI SERII D i E


Seria D 5 000 000 szt. po 0,50 zł z warrantami serii A uprawniającymi do objęcia akcji serii E

Seria E do 5 000 000 szt. po 0,30 zł

 

Łącznie z emisji akcji serii D i E spółka planuje pozyskać 4 000 000,00 zł, które przeznaczy na budowę 7 stacji MOMO.

 

PODZIAŁ ŚRODKÓW:

 

Koszty pozyskania 7 lokalizacji i pozwoleń na budowę – 980 000,00 zł

Udział własny w leasingu wyposażenia – 560 000,00 zł

Prace budowlane dla 7 stacji – 2 460 000,00 zł

RAZEM: 4 000 000,00 zł

 

RYNEK STAWIA NA PALIWOWE AUTOMATY 


Model biznesowy, który realizuje spółka MOMO S.A. został pozytywnie zweryfikowany przez rynek.  Świadczą o tym m.in. wyniki sprzedaży odnotowane przez stację w Grodzisku Mazowieckim. Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania wygenerowała ona przychód przekraczający 1 mln zł. Pierwotnie zakładano, że taki wynik stacja uzyska po ponad czterech miesiącach działalności. Oznacza to, że plan finansowy został wykonany z ponad miesięcznym wyprzedzeniem. Spółka nadal odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży paliw, który w I kw. 2011 roku wyniósł 280%. Szybkie tempo rozwoju firmy zostanie utrzymane także w kolejnych latach, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy. W 2012 roku MOMO S.A. uzyska przychód na poziomie 37 886.000 zł natomiast zysk netto wyniesie 384.000 zł. Wspomniane prognozy są jak najbardziej realne. Do takich wniosków skłania m.in. systematyczny wzrost ilości przejechanych kilometrów przez kierowców w Polsce, co w naturalny sposób przekłada się także na coraz większe zapotrzebowanie na paliwa. Równie istotne znaczenie ma fakt, że cena tego surowca jest korzystna dla spółki. Zdaniem analityków rynku paliwowego taki trend utrzyma się także w ciągu najbliższych kilku lat, co tworzy sprzyjającą koniunkturę dla dalszego rozwoju spółki.

 

Więcej informacji na temat MOMO S.A. znajduje się na stronie www.momo.com.pl

Szczegółowych informacji udziela także

 

Dom Maklerski Capital Partners S.A. www.dmcp.com.pl

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie