Chat with us, powered by LiveChat

Wywiad z Jarosławem Kopciem Prezesem Spółki Hurtimex SA

Wywiad z Jarosławem Kopciem Prezesem Spółki Hurtimex SA

 

1) Jak ocenia Pan perspektywy rozwoju branży, w której działa Hurtimex? W jakim stopniu nasycony jest polski rynek odzieży dla dzieci i młodzieży w wieku od 0 do 14 lat?

 

Według ekspertów polski rynek odzieżowy jest jednym z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Tempo rozwoju rynku w najbliższych latach szacowane jest na 8-10 procent rocznie. Z perspektywy prawie dwudziestu lat działalności spółki podzielam te optymistyczne prognozy. Między innymi dlatego w strategii stawiamy na ciągły rozwój spółki, a szczególnie własnej sieci dystrybucji. Dbamy o jakość i różnorodność naszej oferty, inwestując we własne marki i tworząc sezonowe kolekcje zgodne ze światowymi trendami.

 

2) Czy spółka swoją produkcję realizuje w Polsce, czy poza granicami naszego kraju?

 

Produkcję przeprowadzamy w 60-70 % zagranicą, gdzie są szyte ubrania najbardziej pracochłonne, czyli odzież wierzchnia – kombinezony, kurtki, czy spodnie. Korzystamy z usług firm z regionu Dalekiego Wschodu (Chiny, Indie), stawiamy na sprawdzonych kontrahentów. Na rynku azjatyckim działamy od 2002 roku. Mamy swoich stałych partnerów, z którymi wypracowaliśmy własne wysokie standardy jakościowe.

 

3) Czy sprzedaż zagraniczna oparta na mocnej złotówce nie obniża rentowności spółki? Czy spółka w jakiś sposób temu przeciwdziała?

 

Nie obawiamy się obniżenia rentowności spółki. Mocna złotówka faktycznie obniża wartość sprzedaży eksportowej, ale z drugiej strony obniża ona koszty importu, co jest dla nas korzystne, ponieważ nasz import przewyższa eksport.

 

4) Jak kolekcje oferowane przez Hurtimex przyjmowane są na rynkach zagranicznych? Czy Spółka planuje zwiększyć sprzedaż zagraniczną?

 

Bardzo pozytywnie. Obecnie nasze wyroby kierujemy do: Niemiec, Czech, Słowacji Ukrainy, Rosji, Litwy, Łotwy, Estonii oraz Irlandii i Bułgarii. Zamierzamy też pozyskać klientów z Węgier, Wielkiej Brytanii, Kanady i Rumunii. W najbliższej przyszłości chcemy zwiększyć sprzedaż na rynkach krajów byłego Związku Radzieckiego, rozpoczynając od Ukrainy. W tym celu ma powstać spółka, która będzie zajmować się dystrybucją naszej odzieży dziecięcej na rynku ukraińskim.

 

5) Czy Hurtimex w jakiś sposób weryfikuje i kontroluje sposób ekspozycji swoich towarów w sieciach patronackich i współpracujących ze Spółką?

 

Tak, na bieżąco kontrolujemy sposób ekspozycji towarów w swoich sieciach sprzedaży i dbamy o to, aby była ona spójna we wszystkich sklepach. Obecnie przygotowywana jest nowa wizualizacja sklepów, która zostanie wprowadzona na jesieni bieżącego roku.

 

6) Spółka wkrótce planuje pozyskać z rynku ponad 2 mln zł. Jaki jest główny cel emisji?

 

Głównym celem emisji jest uruchomienie sieci 20 sklepów franczyzowych, które ugruntują rozpoznawalność naszych marek handlowych i wpłyną na wzrost przychodów ze sprzedaży spółki. Z rozbudową sieci jest związane poszerzenie oferty asortymentowej o szybko rotujące kategorie produktów na przykład bieliznę oraz uzupełniające ofertę - obuwie czy zabawki.

Poza tym pragniemy wdrożyć jeszcze w tym roku zintegrowany system komputerowy klasy ERP, który ma usprawnić proces zarządzania siecią dystrybucji i wesprzeć jej rozwój.

 

7) Czy spółka planuje rozszerzyć swój profil działalności? Czy ma w planach akwizycje?

 

Tak, przewidujemy rozszerzenie oferty asortymentowej poprzez przejęcie krajowej firmy obuwniczej specjalizującej się w obuwiu dziecięcym. Planujemy te działania sfinalizować do końca 2010 roku. Zakładamy, że przejęta firma powinna mieć ugruntowaną pozycję w segmencie obuwia dziecięcego. Na razie nie możemy mówić o konkretnej firmie, gdyż obecnie jesteśmy w fazie analizowania potencjalnych partnerów.

 

8) Która marka generuje wyższe przychody i marże „HOOP”, czy „tup-tup”?

 

Naszą wiodącą marką jest marka „tup-tup”, która generuje około 90 % przychodów ze sprzedaży odzieży. Jest to związane z wielkością obu kolekcji. Kolekcja „tup-tup” liczy co sezon około 400 modeli, a kolekcja ubrań „HOOP” obejmuje tylko 120 modeli. Wynika to z faktu, iż marka„tup-tup” jest dedykowane dzieciom od 0 do 9 lat. Spółka specjalizuje się w produkcji ubrań dla tej grupy wiekowej. W najbliższej przyszłości zamierzamy podjąć działania zmierzające do rozwoju marki „HOOP”.

 

9) Zarówno dotychczasowe, jak i prognozowane wyniki wskazują, że działalność spółki cechuje się niską, jak na branżę rentownością. Z czego to wynika? Kiedy sytuacja ulegnie wyraźnej poprawie?

 

Tę sytuację chcemy poprawić, poprzez rozwój własnej sieci dystrybucji. Własne sklepy oraz sklepy franczyzowe pozwolą nam na osiągniecie wyższej marży ze sprzedaży.

 

10) Jaka jest pozycja spółki na rynku odzieży dziecięcej?

 

Myślę, że nasza pozycja na rynku odzieży dziecięcej jest ugruntowana. Marki „tup-tup” i „HOOP” są rozpoznawalne przez klientów, utożsamiane z wysoką jakością i bogatym wzornictwem. Długoletnie doświadczenie naszego zespołu projektantów i konstruktorów odzieży pozwala nam na tworzenie kolekcji zgodnych z bieżącymi trendami i potrzebami klientów.

 

11) Czy w ofercie publicznej obecni udziałowcy spółki zamierzają sprzedać część swoich akcji?

 

Konstrukcja oferty publicznej zakłada pozyskanie przez spółkę kapitału w drodze emisji nowych akcji serii C. W ofercie publicznej oferowane są jedynie nowoemitowane akcje serii C w łącznej liczbie 4 mln sztuk. Przypomnę, że cena emisyjna akcji serii C została ustalona na poziomie 0,70 zł za jeden walor, czyli chcemy pozyskać kapitał w wysokości 2,8 mln zł. Obok oferowanych publicznie, akcji serii C, do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect mają być wprowadzane również już istniejące akcje serii B, których część znajduje się w posiadaniu dotychczasowych akcjonariuszy, w tym członków organów spółki Hurtimex SA. Nie są one jednak przedmiotem pierwszej oferty sprzedaży i tym samym nie są objęte trwającą ofertą publiczną. Z mojej aktualnej wiedzy wynika, że żaden z członków organów spółki, to jest Zarządu czy Rady Nadzorczej, nie zamierza w najbliższym czasie sprzedawać posiadanych walorów, akcji serii B, po ich wprowadzeniu do obrotu na NewConnect.

 

12) Czy Zarząd bierze pod uwagę opcję późniejszych przenosin Spółki na podstawowy parkiet GPW?

 

Tak. W perspektywie długoterminowej zamierzamy przenieś obroty walorami Hurtimex na podstawowy parkiet giełdowy. Oczywiście nastąpi to prawdopodobnie dopiero po zrealizowaniu kolejnych etapów rozwoju spółki, okrzepnięciu na rynku NewConnect i poznaniu przez nas specyfiki funkcjonowania jako spółki publicznej. Myślę, że jest to perspektywa kilku lat od momentu wprowadzenia walorów do obrotu na NewConnect.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie