Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Enter Air uspokaja po katastrofie lotniczej w Etiopii

© romanb321 – fotolia.com

Spółka Enter Air poinformowała, że w najbliższym czasie nie ma zaplanowanych lotów, które miałyby być wykonywane maszynami Boeing 737 MAX 8.

 

W niedzielę w Etiopii doszło do katastrofy lotniczej, w której zginęło 157 osób. Jak poinformowały linie Ethiopian Airlines, samolot Boeing 737 MAX 8 lecący do Kenii rozbił się kilka minut po starcie ze stolicy Etiopii, Addis Abeby. Co może być istotne, była to kolejna w ostatnim czasie katastrofa lotnicza z udziałem tego typu maszyny (poprzednia miała miejsce we wrześniu ubiegłego roku, kiedy samolot indonezyjskich linii Lion Air spadł do morza krótko po starcie z Jakarty).

 

W konsekwencji tych tragicznych wydarzeń etiopskie linie lotnicze zdecydowały o zawieszeniu lotów samolotami Boeing 737 MAX 8. W poniedziałek na taki krok zdecydował się też rząd w Chinach (według informacji prasowych Chiny mają jedną z największych tego typu flot na świecie), a wkrótce do Etiopii i Chin dołączyły również inne kraje. Uziemienie samolotów Boeing 737 MAX 8 ogłosiły m.in. Australia, Austria, Irlandia, Malezja, Niemcy i Singapur. Ponadto ze swojej przestrzeni powietrznej wykluczyły je także Wielka Brytania, Niemcy, Francja czy Irlandia.

 

Choć również wśród pasażerów z naszego kraju pojawiły się obawy o bezpieczeństwo zaplanowanych lotów, w tym gronie zabrakło póki co Polski. Jak informował dzisiaj w ciągu dnia Urząd Lotnictwa Cywilnego, na podstawie posiadanych informacji, nie było przesłanek do zawieszenia operacji tymi maszynami, dodając jednocześnie, że jest w stałym kontakcie z polskimi operatorami samolotu 737 MAX, czyli LOT i Enter Air.

 

 

Ponadto, jak przeczytać można było we wczorajszym komunikacie PAP, LOT, mający w swojej flocie 5 Boeingów 737 MAX 8, zamierzał dalej kontynuować rejsy tymi samolotami.  Z kolei Enter Air, do którego należą dwie tego typu maszyny, informował, że Boeingi 737 MAX 8 nie będą w najbliższych dniach latać, ponieważ nie miały żadnych zaplanowanych lotów.

 

Dzisiaj podobne informacje udało nam się potwierdzić również u źródła, uzyskując komentarz od spółki Enter Air.

 

Enter Air ma w swojej flocie dwa Boeingi 737 MAX 8. W branży turystycznej jest obecnie niski sezon i w najbliższym czasie nie mamy zaplanowanych lotów, które miały być wykonywane tymi maszynami. Mamy wystarczająco dużą flotę, a wszystkie nasze samoloty mają identyczną konfigurację 189 miejsc, która umożliwia nam elastyczne planowanie całego programu handlowego.

 

Samoloty są pod stałą opieką naszych służb technicznych, a w tej chwili prowadzimy dodatkowy przegląd obu maszyn. 737 MAX 8 to nowy samolot i od początku latamy z mechanikiem na pokładzie, by monitorować stan wszystkich zespołów. To dla nas normalna procedura. Dostawa kolejnej maszyny tego typu zaplanowana jest pod koniec 2020 roku.

 

Trzeba pamiętać, że samolot jest maszyną i nie ma możliwości, by nie dało jej się poprawić i usprawnić. Każdą maszynę można doprowadzić do perfekcji – poinformował Grzegorz Polaniecki, Członek Zarządu Enter Air.

 

Mimo to reakcja inwestorów giełdowych również okazuje się być dość nerwowa – akcje Enter Air we wtorek potaniały o blisko 5 proc., tj. do 25,2 zł wobec ceny zamknięcia z dnia poprzedniego ustalonej na poziomie 26,5 zł.

 

Enter Air – wykres notowań
Źródło: Stooq.pl.

 

Posiadane przez Enter Air 2 samoloty Boeing 737 MAX 8 dołączyły do floty spółki na przełomie 2018 i 2019 roku. Dodatkowo w kolejnych latach trafić do niej mają jeszcze 4 takie maszyny (zamówienie obejmuje łącznie 6 tego typu samolotów). Na stronie intertowej Enter Air przeczytać można, że jej flota liczy obecnie 19 samolotów typu Boeing 737-800 oraz 2 samoloty typu B737 MAX 8.

 

Aktualizacja według stanu z 12.03.2019, godz. 17:50:

 

We wtorek przed godz. 18, tj. już po publikacji niniejszej notki, Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał decyzję o zatrzymaniu wszystkich lotów pasażerskich wykonywanych samolotami Boeing 737-8 MAX i Boeing 737-9 MAX wlatujących w przestrzeń powietrzną Polski. Decyzja ULC będzie obowiązywać do odwołania.

 

Zobacz również:

25.03.2019, Aktualności

Bezpłatne spotkanie on-line: interAKCJE LIVE – Czy to już czas na hossę na GPW?

25.03.2019, Aktualności

Bezpłatne spotkanie on-line: interAKCJE LIVE – Czy to już czas na hossę na GPW?

Sobiesław Kozłowski i Krzysztof Ojczyk poprowadzą najbliższe spotkanie on-line „interAKCJE LIVE”. Eksperci Noble Securities odpowiedzą na pytanie: czy hossa w USA podważy start hossy na GPW? A może bessa z 2018 stworzyła grunt pod hossę w 2019 w segmencie małych spółek?

Zobacz więcej

26.03.2019, Ze spółek

Niech wstydzą się ci co nie spełnili danych nam obietnic – wywiad z Dawidem Przygodzkim, Prezesem Zarządu Bloomga SA

26.03.2019, Ze spółek

Niech wstydzą się ci co nie spełnili danych nam obietnic – wywiad z Dawidem Przygodzkim, Prezesem Zarządu Bloomga SA

“Niech wstydzą się ci co nie spełnili danych nam obietnic”. Dawid Przygodzki przyznaje się, że nie było łatwo w wielu momentach budowania startupu innego niż wszystkie gamingowego studia.

Zobacz więcej

Enter Air uspokaja po katastrofie lotniczej w Etiopii
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie