Chat with us, powered by LiveChat

Brand24 chwali się liczbą klientów. Ich wzrost o 250 proc. na razie nie przełożył się na zysk

Skomentuj artykuł
gpointstudio - fotolia.com

Na koniec 2018 roku liczba aktywnych klientów Brand24 wyniosła 3096. To o 41 procent więcej niż przed rokiem, a także o prawie 250 procent więcej w porównaniu z analogicznymi danymi za 2015 rok. Dzięki temu rosną przychody spółki, jednakże na razie nie przekłada się to na poziom wyniku netto.

 

Komunikat dotyczący liczby aktywnych klientów pojawił się we wtorek. Wynika z niego, że na zakończenie 2018 roku, Brand24 miała 3096 aktywnych klientów. Jest ich zatem o 250 więcej niż jeszcze trzy miesiące wcześniej. Na koniec trzeciego kwartału liczba aktywnych klientów wyniosła 2829. Porównując wynik z końca 2018 roku do danych z końca 2017 roku, firma obsługuje obecnie o 900 klientów więcej, co daje wzrost w skali roku na poziomie 40,98 procent.

 

Szybkość wzrostu liczby klientów obsługiwanych przez Brand24 potwierdzają również wcześniejsze dane. Na koniec 2016 roku było ich nieco ponad 1,4 tys., a rok wcześniej niespełna 900. Porównując dane dotyczące liczby klientów z końca 2015 i 2018 roku, mamy do czynienia ze wzrostem wynoszącym 249 procent, który został wypracowany na przestrzeni 3 lat.

 

Liczba klientów obsługiwanych przez Brand24 w latach 2015-2018*

Liczba aktywnych klientów obsługiwanych przez Brand24 w latach 2015-2018*dane na koniec poszczególnych okresów
Źródło: SII na podstawie danych Brand24

 

Brand24 oferuje autorskie oprogramowanie służące do monitorowania internetu oraz serwisów społecznościowych. Produkt skierowany jest do małych oraz dużych firm, a klientami spółki najczęściej są podmioty zatrudniające do 100 osób. Stworzone przez firmę narzędzie pozwala śledzić informacje, jakie na temat danej firmy lub konkurencji pojawiają się w internecie. Spółka skupia się na zwiększaniu rozpoznawalności marki oraz zachęcaniu klientów korzystających z kont testowych, do nawiązania szerszej współpracy.

Plany

Opublikowane przez Brand24 dane za czwarty kwartał pokazują, że spółka pokonała wynik zakładany w programie motywacyjnym na rok 2018. Celem było osiągnięcie co najmniej 2,9 tys. klientów. W ramach tego programu firma założyła sobie również wypracowanie przychodów sięgających 10,8 mln zł oraz straty netto na poziomie 1,1 mln zł. Termin publikacji raportu rocznego spółki mija z końcem maja. Są to wymogi dotyczące firm notowanych na rynku NewConnect w przypadku których, rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym.

 

Spółka ma solidne podstawy do realizacji kolejnych założeń. Na koniec 2019 roku, Brand24 zamierza obsługiwać 4364 klientów, czyli o ponad 1250 więcej w stosunku do stanu na koniec ubiegłego roku.

 

W wywiadzie dla Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, Michał Sadowski, prezes Brand24 mówił o tym, gdzie widzi spółkę za 5 lat. - Naszym priorytetem jest dalsza globalna ekspansja przy poprawie głównych wskaźników biznesowych. Za 5 lat chciałbym widzieć Brand24 jako globalnego lidera w tym segmencie i spółkę generującą zysk netto na przyzwoitym poziomie, pozwalającym myśleć o dzieleniu się nim z akcjonariuszami - mówił prezes Sadowski.

 

Więcej na ten temat można znaleźć w tekście: “Naszym priorytetem jest dalsza globalna ekspansja”.

Wyniki

Warto zwrócić uwagę, że mimo rosnącej bazy klientów, Brand24 nie może się pochwalić zyskiem netto za ostatnie lata działalności. W 2015 roku strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 314 tys. zł. W 2016 roku miała ona wartość 403 tys. zł, a w 2017 roku 700 tys. zł. Na przestrzeni tego okresu rosły jednak przychody. Na koniec 2015 roku Brand24 wypracował 2,892 mln zł przychodów, a na koniec 2017 roku było to już 7,485 mln zł, czyli o ponad 150 procent więcej.

 

W trzecim kwartale przychody spółki sięgnęły 3,249 mln zł. Oprócz tego firma w tym okresie wypracowała niewielki zysk, który wyniósł 20 tys. zł. Wyniki za kolejny, czwarty kwartał mogą jednak obciążyć koszty związane z przeniesieniem notowań firmy z NewConnect na GPW. Decyzję o ubieganiu się przez spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, walne zgromadzenie akcjonariuszy Brand24 podjęło na posiedzeniu w dniu 19 grudnia 2018 roku.

 

Brand24 - wykres kursu akcji
Brand24 - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Spółka zadebiutowała na NewConnect 30 stycznia 2018 roku. Od tego czasu, akcje Brand24 potaniały o około 20 procent. Od połowy lipca 2018 roku notowania spółki mają problem z pokonaniem poziomu 39 zł za akcję.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie