Chat with us, powered by LiveChat

Vivid Games z nową strategią, umową i milionem pobrań gry Gravity Rider

Skomentuj artykuł
vividgames.com

Udana premiera gry Gravity Rider, publikacja strategii oraz podpisanie nowej umowy wydawniczej spowodowały, że kurs akcji Vivid Games po raz kolejny wystrzelił. Oprócz tego, z uwagi na kwartalną korektę portfeli indeksów, po sesji 21 września, spółka trafi do segmentu małych spółek reprezentowanych przez sWIG80.

 

Podczas pierwszej części czwartkowej sesji, akcje Vivid Games zyskiwały na wartości nawet 5,5 procent. Wzrost ten wywołała informacja, jaką spółka opublikowała przed startem dzisiejszego handlu. W porannym raporcie bieżącym bydgoska spółka podała założenia dotyczące strategii działalności na lata 2018-2020. Wśród nich znajdziemy 5 kluczowych punktów dotyczących takich aspektów jak publikacja gier mobilnych F2P z segmentu mid-core, rozpoczęcie publikacji gier mobilnych F2P z segmentu hyper-casual, intensyfikacja działań marketingowych, rozwój kluczowych wewnętrznych technologii oraz maksymalizacja metryk monetyzacyjnych. Przypomnijmy, że studio specjalizuje się w tworzeniu gier przeznaczonych na urządzenia mobilne.

 

W informacji zamieszczonej na stronie spółki czytamy, że firma pozostaje w segmencie gier mid-core, a równolegle zamierza rozwijać program gier hyper-casual. Vivid Games planuje w skali roku wydawać od dwóch do trzech gier z segmentu mid-core oraz, jak sama określa, dużej ilości gier hyper-casual. Dzięki dwóm filarom będziemy w stanie czerpać wysokie przychody zarówno z wyświetlania reklam - dzięki dużej skali pobrań, jak również z mikropłatności tytułów mid-core - skomentował Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, cytowany w komunikacie.

Wejście do segmentu hyper-casual

W czwartek tj. 13.09, spółka podała również informację o podpisaniu nowej umowy wydawniczej, czego owocem będzie wejście Vivid Games do segmentu gier hyper-casual. Umowa wydawnicza została podpisana z chilijskim deweloperem Bekho Team. Jej przedmiotem jest wydanie na platformach iOS oraz Android gry Endless Lake.

 

Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games cytowany w komunikacie prasowym podkreślał, że segment hyper-casual charakteryzuje się prostotą rozgrywki, krótkimi cyklami oraz szeroką gamą odbiorców. Gry tego typu monetyzują się głównie za pomocą wyświetlania reklam. Portfolio będzie pochodzić z programu wydawniczego, produkcji na zlecenie jak i wewnętrznej - mówił prezes Kościelny. Dodał również, że nowy kierunek działalności pozwoli zmniejszyć ryzyko biznesowe m.in. dzięki częstym premierom, a także znacznie zwiększyć zasięg dotarcia wszystkich gier. Vivid Games podał także, że Endless Lake jest obecnie dostępny na facebooku. Od momentu premiery w grę zagrało ponad 60 mln użytkowników.

Milion pobrań gry Gravity Rider

Spółka mocno zyskiwała na wartości również na początku tego tygodnia. W poniedziałek tj. 10 września, akcje Vivid Games poszły w górę aż o 24,29 procent. Ich cena wzrosła na zakończenie sesji do poziomu 4,35 zł. Z kolei we wtorek, akcje tego producenta gier osiągnęły wartość 5,10 zł dochodząc tym samym do najwyższego poziomu od prawie 2 miesięcy.

 

Wzrost wywołała informacja o udanej premierze gry Gravity Rider na platformach Apple App Store i Google Play. Informację na ten temat spółka podała 7 września. Dobre przyjęcie gry nie tylko odzwierciedla liczba pobrań, ale również pozytywne oceny graczy.

 

Vivid Games - wykres kursu akcji
Vivid Games - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Gra jest oparta o mechanizm free to play, a jej monetyzacja odbywa się poprzez wyświetlane graczom reklamy. Jak czytamy na stronie spółki, Gravity Rider jest to gra, w której użytkownik bierze udział w wyścigach motocyklowych, odbywających się na trójwymiarowych trasach pełnych zagadek i pułapek. Gra oferuje użytkownikom szeroki wachlarz ponad 100 trójwymiarowych tras i 10 pojazdów. Obok trybu solo, Vivid Games rozwinęło w grze tryb multiplayer z asynchronicznymi wyścigami 4 graczy i sezonowymi rankingami z nagrodami dla najlepszych.

 

Jak mówił Wojciech Mazur, Product Owner Gravity Rider po stronie Vivid Games, wysokie oceny nie są zaskoczeniem. Spółka wraz ze studiem Fontes, producentem Gravity Rider, planuje istotne dla rozwoju produktu aktualizacje. Pierwsze mają się pojawić już za około 3 tygodnie.

 

Po niespełna tygodniu gra Gravity Rider została pobrana aż milion razy i trafiła na trzecie miejsce rankingu Apple App Store w Chinach w kategorii free. Z kolei w blisko 100 krajach, tytuł ten zajmuje lokatę w pierwszej dziesiątce najchętniej pobieranych gier wyścigowych. Tytuł trafił do dystrybucji w Apple App Store w czwartek (06.09), a w Google Play w piątek (07.09).

 

Jeszcze zbyt wcześnie oceniać potencjał komercyjny w pełni, jednak już teraz jesteśmy zadowoleni z ilości pobrań i dynamiki wzrostu. Tytuł znajduje uznanie wśród graczy w Azji, Europie, Ameryce Północnej oraz na Bliskim Wschodzie. W chwili obecnej, zgodnie z założeniami, zdecydowaną większość przychodów generujemy z wyświetlania formatów reklamowych - skomentował Remigiusz Kościelny, prezes  Vivid Games, cytowany w informacji zamieszczonej na stronie spółki.

Vivid Games dołączy do indeksu sWIG80

Zgodnie z uchwałą giełdy, po sesji w dniu 21 września nastąpi korekta kwartalna portfeli indeksów. Efektem tego będzie zakwalifikowanie bydgoskiego producenta gier do indeksu sWIG80. Firma dołączy do segmentu małych spółek wraz ze spółkami Medicalgorithmics oraz Voxel. Z kolei szeregi indeksu opuszczą takie firmy jak PlayWay, który trafi do mWIG40, Stelmet oraz Lubawa.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie