Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Producenci gier na GPW. Sprawdź, jak ich akcje radziły sobie w lipcu

Mykyta - fotolia.com

Lipiec nie był idealnym miesiącem dla wszystkich producentów gier notowanych na GPW. Spośród siedmiu firm działających w tej branży, aż trzy zaliczyły w lipcu spadek wartości.

 

Według danych opublikowanych na zakończenie wtorkowej sesji (tj. 07.08.2018), łączna wartość rynkowa spółek gamingowych notowanych na GPW wyniosła 22,960 mld zł. Prawie 20 mld stanowi kapitalizacja największego gracza w branży, czyli CD Projektu. W lipcu producent gier Wiedźmin umocnił swoją pozycję na pozycji lidera, zaliczając wzrost o ponad 20 procent.


Procentowa zmiana wartości cen akcji producentów gier notowanych na GPW w lipcu

Spółka Procentowa zmiana wartości w lipcu
Ten Square Games 34,21
PlayWay 29,05
CD Projekt 22,06
Artifex Mundi 21,85
CI Games -2,27
11 bit studios -4,19
Vivid Games -26,29

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych serwisu Stooq.pl

Lider wzrostów w lipcu

W lipcu najwięcej na wartości zyskała firma Ten Square Games. Wzrost wyniósł 34,21 procent. Jest to jedna z ostatnich spółek, która debiutowała na GPW. Pierwszy dzień notowań miał miejsce 11 maja 2018 roku, a wartość oferty nieznacznie przekroczyła 94 mln zł. Spółka jest notowana w indeksie sWIG80, a jej wartość rynkowa wynosi 726 mln zł. Firma zarabia przede wszystkim na tworzeniu gier mobilnych i przeglądarkowych, a ich monetyzacja odbywa się poprzez mikropłatności. Najbardziej znaną produkcją tego studia jest gra Fishing Clash.

 

Ten Square Games - wykres kursu akcji
Ten Square Games - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Oprócz pozytywnego sentymentu rynku do spółek zajmujących się produkcją gier, lipcowy wzrost Ten Square Games zawdzięcza dobrym danym dotyczącym przychodów osiągniętych w drugim kwartale tego roku. Według wstępnych danych opublikowanych przez spółkę, wyniosły one 23 mln zł, co oznacza wzrost o 360 procent rok do roku. W porównaniu do danych za pierwszy kwartał tego roku, wzrost wyniósł prawie 60 procent. Pełny raport za pierwsze półrocze poznamy 20 września 2018 roku. W pierwszym kwartale tego roku spółka wypracowała prawie 5 mln skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 1,57 mln zł zysku w tym samym okresie rok wcześniej.

Umowa na dystrybucję gier w Chinach

Na drugim miejscu pod względem lipcowego wzrostu wartości jest PlayWay. Notowana w indeksie sWIG80 spółka zyskała 29,05 procent. Jej wartość rynkowa sięga 1,122 mld zł. Firma jest znana z takich tytułów jak “Car Mechanic Simulator” czy “Farm Manager” i w przeciwieństwie np. do CD Projektu, skupia się na małych i średnich produkcjach. Celem jest bowiem wydanie większej ilości tytułów.  

 

PlayWay - wykres kursu akcji
PlayWay - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Pod koniec maja jej akcje zaczęły wyraźnie trafić na wartości. Powodem była niezbyt udana premiera gry “Agony”, którą wprowadzono do sprzedaży 29 maja. Lipcu notowania firmy ponownie zaczęły rosnąć. Dotyczy to szczególnie drugiej połowy miesiąca. PlayWay poinformowała wówczas o umowie zawartej z firmą Shenzhen Tencent Computer Systems Company Limited na dystrybucję gier na rynku chińskim. Pierwszym tytułem, jakie pojawi zostanie tam wprowadzony jest “Demolish & Build 2018”. Pod koniec lipca firma informowała również o objęciu większościowych udziałów w podwyższonych kapitałach takich producentów gier jak Pentacle i Polyslash.

W oczekiwaniu na premierę “Cyberpunk 2077”

Ponad 22 procent zyskała największa spółka gamingowa notowana na warszawskiej giełdzie. Firma nie tylko może się pochwalić pokaźnym zyskiem wśród spółek z branży. W lipca była również liderem wzrostów w indeksie WIG20. CD Projekt znajduje się w pobliżu historycznego szczytu notowań. Został on osiągnięty 30 lipca i wyniósł 221 zł. Obecna kapitalizacja spółki to prawie 20 mln zł., czyli więcej od miedziowego giganta KGHM.

 

 CD Projekt - wykres kursu akcji
CD Projekt - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Mocnemu wzrostowi cen akcji CD Projektu w lipcu nie towarzyszyły żadne ważniejsze komunikaty. Prawdopodobnie inwestorzy wiążą olbrzymie nadzieje z kolejnymi premierami firmy. Szczególnie ważna będzie premiera gry “Cyberpunk 2077”. Oprócz tego, firma chce zakończyć projekt "Gwent: Homecoming".

Artifex Mundi

Artifex Mundi zyskał na wartości w lipcu 21,85 procent. Mocny wzrost cen miał miejsce przede wszystkim w drugiej połowie miesiąca. Wcześniejsza przecena była wywołana nieco słabszymi wynikami spółki za pierwszy kwartał, które zostały opublikowane pod koniec maja.  

 

Artifex Mundi - wykres kursu akcji
Artifex Mundi - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Firma zajmuje się przede wszystkim tworzeniem gier z serii HOPA i F2P. Jej celem jest stworzenie 4 niezależnych studiów deweloperskich oraz wydanie 4 gier na platformach PC, Xbox One oraz PS4, a także 2-3 tytułów na Nintendo Switch. W drugim kwartale tego roku, Artifex Mundi wydał gry Kingmaker oraz Quenn’s Quest 4. Pod koniec lipca spółka poinformowała o rozpoczęciu kampani promocyjnej gry Irony Curtain, której premierę zapowiedziano na początek 2019 roku.

CI Games kontynuował przecenę

Nieco słabiej poradzili sobie CI Games. Spółka straciła w lipcu 2,27 procent. Spadek cen akcji firmy w tym okresie był kontynuacją przeceny rozpoczętej w 2017 roku, kiedy spółka pokazała kiepsko odebraną grę Sniper: Ghost Warrior 3. W pierwszym kwartale tego roku skonsolidowany zysk netto firmy wyniósł 0,58 mln zł. W tym samym okresie roku poprzedniego zysk wyniósł 5,92 mln zł. Daje to roczny spadek na poziomie 90 procent. W całym 2017 roku spółka wypracowała 5,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 16,24 mln zł straty rok wcześniej.

 

CI Games - wykres kursu akcji
CI Games - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Osłabienie tempa wzrostu?

Na minusie w lipcu jest również 11 bit studios. Producent “Frospunka” stracił 4,19 procent. Patrząc w dłuższym terminie, akcje spółki w tym roku radzą sobie bardzo dobrze. Tylko w kwietniu i maju tego roku, akcje 11 bit studios zyskały 126 procent, a od początku roku wzrost znacząco przekroczył 100 procent. Szczyt notowań firma osiągnęła 15 maja 2018 roku i od tego czasu akcje spółki straciły prawie 20 procent.

 

11 bit studios - wykres kursu akcji
11 bit studios - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Dość słabo wypadły dane finansowe spółki za pierwszy kwartał. 11 bit studios w tym okresie poniosła jednostkową stratę netto na poziomie 0,978 mln zł, a w tym samym okresie rok wcześniej strata wyniosła 0,955 mln zł. Pod koniec maja firma przedstawiła kolejną grę. Moonlighter w ciągu godziny trafił na 6 miejsce portalu Steam. Z kolei w połowie lipca informowała o podpisaniu umowy na dystrybucję tego tytułu w Chinach. Ograniczenie tempa wzrostu cen akcji spółki może oznaczać, że inwestorzy spodziewają się, nieco mniejszej dynamiki tempa rozwoju spółki w kolejnych miesiącach, w porównaniu do tego co miało miejsce wcześniej.

Kluczowi udziałowcy sprzedali część akcji

Najsłabiej wśród spółek z branży producentów gier notowanych na GPW poradził sobie Vivid Games. Firma straciła w lipcu 26,29 procent swojej wartości. Spółka szczególnie mocno zaczęła tanieć w drugim tygodniu lipca, a punktem zapalnym do przeceny była sprzedaż akcji przez kluczowych udziałowców. Prezes i wiceprezes spółki pozbyli się w sumie 400 tys. akcji za łączną kwotę 3,68 mln zł, a mimo tego nadal pozostali kluczowymi akcjonariuszami spółki.

 

Vivid Games - wykres kursu akcji
Vivid Games - wykres kursu akcji
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl

 

Pod koniec czerwca spółka chwaliła się dobrym przyjęciem gry "Mayhem Combat". Obecna kapitalizacja spółki wynosi 108,6 mln zł.

 

Zobacz również:

22.10.2018, Aktualności

Podsumowanie XI Kongresu Inwestycyjnego Xelion

22.10.2018, Aktualności

Podsumowanie XI Kongresu Inwestycyjnego Xelion

W dniu 11 października 2018 roku w warszawskim hotelu InterContinental, Dom Inwestycyjny Xelion należący do Grupy Banku Pekao S.A., zorganizował po raz jedenasty Kongres Inwestycyjny Xelion.

Zobacz więcej

22.10.2018, Newsroom

Problemy z premierą nowej gry The Farm 51 nie zniechęciły graczy. Obroty sięgnęły szczytów

22.10.2018, Newsroom

Problemy z premierą nowej gry The Farm 51 nie zniechęciły graczy. Obroty sięgnęły szczytów

W poniedziałek rano spółka mogła się pochwalić najwyższymi obrotami spośród wszystkich spółek notowanych zarówno na GPW, jak i na NewConnect.

Zobacz więcej

Producenci gier na GPW. Sprawdź, jak ich akcje radziły sobie w lipcu
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie