Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Nie taki diabeł straszny jak go malują, czyli CI Games +19% po wynikach

© nesterenko_max - Fotolia.com

CI Games było typowane na spółkę, która może wylać kubeł zimnej wody na całą, rozpaloną branżę deweloperów gier komputerowych. I tak też się stało po premierze najnowszej produkcji „Sniper: Ghost Warrior 3”, którą można uznać za niespecjalnie udaną. Mimo to, w okresie od końca kwietnia do czerwca 2017 roku gra sprzedała się w 748 526 egzemplarzach i pozwoliła spółce wyjść ponad kreskę w I półroczu 2017 roku.

 

Przypomnijmy, że najnowszy Sniper miał premierę 25 kwietnia 2017 roku. Serwis gry-online ocenił grę na 5,5 punktów na 10 punktów, co było oceną całkiem przeciętną. Dwa tygodnie później spółka poinformowała, że od premiery gra sprzedała się w nakładzie przekraczającym 250 tys. sztuk – poniżej oczekiwań zarządu sprzed premiery. Jednocześnie koszty produkcji miały zwrócić się przy sprzedaży „wysokich kilkuset tysięcy sztuk”.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

II kw. 2017 roku

II kw. 2016 roku

Przychody ze sprzedaży

69 897

3 794

Wynik brutto na sprzedaży

28 982

794

Wynik operacyjny

9 640

-1 475

Wynik brutto

8 709

-993

Wynik netto

7 405

-1 157

Źródło: CI Games S.A.

 

W II kw. 2017 roku CI Games wykazało 69,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 9,6 mln zł zysku operacyjnego i 7,4 mln zł zysku netto. Są to wartości znacznie lepsze niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i równocześnie przewyższające konsensus PAP. Analitycy oczekiwali 56,5 mln zł przychodów, 1,4 mln zł zysku operacyjnego i zaledwie 0,6 mln zł zysku netto. Osiągnięty w II kw. zysk pozwolił na pokrycie straty netto wygenerowanej w I kw. bieżącego roku na poziomie 5,9 mln zł. W efekcie w I półroczu 2017 roku CI Games pokazało 1,5 mln zł zysku netto wobec straty 2,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

 

Za wzrost przychodów odpowiadała głównie premiera „Sniper: Ghost Warrior 3”. Studio wydało szereg aktualizacji, co w rezultacie przełożyło się na poprawę ocen i opinii graczy. Ponadto, na koniec I półrocza spółka przeprowadziła szereg akcji promocyjnych w kanałach cyfrowych, które przełożyły się na intensyfikację sprzedaży gier z katalogu, w tym między innymi najnowszego Snipera czy „Lords of the Fallen”.

 

Jeszcze w II kw. 2017 roku spółka przedstawiła strategię na lata 2017-2019. Najważniejszym założeniem była rezygnacja z produkcji gier klasy AAA (grą tego typu była najnowsza produkcja „Sniper: Ghost Warrior 3”). Natomiast w III kw. bieżącego roku spółka dokonała przedterminowej spłaty kredytu obrotowego w wysokości 15 mln zł.

 

Spłaciliśmy całe zadłużenie, Spółka ma stabilną sytuację finansową i środki wystarczające na bieżące funkcjonowanie. Posiadamy także zabezpieczone finansowanie produkcji dodatków do gry oraz rozpoczęcie realizacji nowego projektu. Na bieżąco spływają płatności od dystrybutorów z tytułu sprzedaży gier, oczekujemy także dalszych wpływów ze sprzedaży kolejnych kopii w nadchodzących miesiącach. W najbliższym czasie opracujemy również plan średnio i długoterminowego finansowania dłużnego – przedstawił na nowym kanale komunikacyjnym spółki – blogu, Maciej Nowotny, Członek Zarządu CI Games.

 

W dniu 29 sierpnia 2017 roku premierę miała mobilna wersja Sniper Ghost Warrior. Gra jest dystrybuowana w modelu free-to-play. CI Games poinformowało, że 7 września liczba pobrań w Google Play przekroczyła 0,5 mln. Spółka dodała, że gra zbiera pozytywne opinie użytkowników, co również znajduje swoje odzwierciedlenie w ich zaangażowaniu w grze oraz zakupie dodatków.

 

Kurs akcji CI Games otwarł się dzisiaj, to jest 8 września 2017 roku, 14,7% luką wzrostową, a na początku sesji zwyżkował nawet o 19%. Do godziny 12:00 zwyżki stopniały do około 10%. Z technicznego punktu widzenia najbliższy opór przed kursem znajduje się w okolicach 1,5 zł. Jego wybicie będzie oznaczało wyznaczenie nowego, lokalnego szczytu, co z punktu widzenia klasycznej analizy technicznej otworzy drogę do dalszych zwyżek.

 

CI Games – wykres kursu akcji
CI Games - Analiza techniczna
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl.

 

 

Źródło: CI Games S.A.

Zobacz również:

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26 lipca lutego na Giełdzie Papierów Wartościowych zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane ING Turbo oparte o akcję spółki CD PROJEKT S.A.

Zobacz więcej

14.08.2018, Newsroom

3 spółki, które chcą skupić akcje własne łącznie za ponad 600 mln zł

14.08.2018, Newsroom

3 spółki, które chcą skupić akcje własne łącznie za ponad 600 mln zł

W dwóch przypadkach celem skupu jest wyłącznie umorzenie akcji i obniżenie kapitałów zakładowych spółek.

Zobacz więcej

Nie taki diabeł straszny jak go malują, czyli CI Games +19% po wynikach
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie