Chat with us, powered by LiveChat

Czat inwestorski: Omówienie wyników IMS SA za pierwsze półrocze 2017 roku oraz prognoz na najbliższe okresy

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Omówienie wyników za pierwsze półrocze 2017 roku oraz prognoz na najbliższe okresy

13 września
godzina 11:00

IMS SA

 

Dodaj czat do swojego Kalendarza Google  

 

Na pytania inwestorów odpowiedali: 

 

Michał Kornacki

 Michał Kornacki, Prezes Zarządu

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie - specjalizacja trenerska. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Masterfoods Polska Sp. z o.o., jako przedstawiciel handlowy, by awansować na Regionalnego Kierownika Sprzedaży. W latach 1999-2002 piastował stanowisko Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Fructa Polska Sp. z o.o., jednocześnie będąc członkiem European Management Team w Wasergold Gmbh. W 2002 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Marspol Serwis Sp. z o.o. Od 2005 roku zasiada w Zarządzie IMS Sp. z o.o. W 2007 roku został Prezesem IMS SA notowanej na NewConnect firmy z wieloletnim doświadczeniem o innowacyjnym profilu działalności. Za Jego kadencji IMS od lat utrzymuje pozycję lidera w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu Marketingu Sensorycznego (audio, video, aroma, digital signage), kładąc nacisk na kompleksowe podejście do Klienta i miejsca sprzedaży poprzez dostarczanie najnowszych rozwiązań marketingowych podnoszących efektywność prowadzonego biznesu. Prywatnie pasjonat miejsc pełnych słońca, wody i dobrego jedzenia.

 

Piotr BielawskiPiotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu

W latach 2004 – 2007 pracował jako niezależny analityk na GPW S.A. w Warszawie, zajmując się inwestycjami i doradztwem w zakresie instrumentów pochodnych i akcji. W 2007 r. objął stanowisko dyrektora finansowego w Mewa S.A., pracując równolegle do 2010 r. jako p.o. dyrektora finansowego a następnie jako dyrektor zarządzający w Szame sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył roczne szkolenie w Ernst&Young Academy of Business „MSSF a polskie zasady rachunkowości”. Ukończył studia Master of Business Administration organizowane przez Politechnikę Lubelską i University of Illinois. W IMS SA od czerwca 2010.

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z IMS SA, który odbędzie się 13 września (środa) o godz. 11:00. Na pytania inwestorów odpowiedzą: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS SA. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy Państwa w imieniu spółki IMS SA Piotr Bielawski i Michał Kornacki

 

Zarząd IMS SA: Tak jest to możliwe poprzez rozwój organiczny. Akwizycje to powinien być dodatkowy impuls do wzrostu

 

Name: Prognozowana EBITDA na 2017 rok to 13,5 mln zł. Program motywacyjny na 2018 rok zakłada co najmniej 16,5 mln zł EBITDA. Czy taka poprawa jest możliwa wyłącznie przez rozwój organiczny czy niezbędne będą jakieś akwizycje?

 

Zarząd IMS SA: Tak ,jest to możliwe, a akwizycje mają być dodatkowym i pulsem wzrostowym

 

Adam_Nowacki: Czy wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę może odbić się również na IMS?

 

Zarząd IMS SA: Nie powinno to mieć wpływu na nasz biznes gdyż abonamenty płatne są w równych wartościach za każdy okres świadczenia usługi

 

pstaniszewski: 1. Jak wygląd kwestia potencjalnych akwizycji ? Czy kontynuowane są rozmowy z Pixel?2. Na koniec 2016 było 12.416 lokalizacji abonamentowych a na 30/06/17 – 12,226 Skąd ten spadek? To wydaje się być niepokojące. W roku 2016 przyrost lokalizacji wyniósł około 2 tys. podczas gdy w H1 2017 ich liczba zmalała. Proszę o pogłębiona analizę w stosunku do informacji zawartych w raporci H1 2017.3. W jaki sposób Spólka chce realizować prognozy oraz cele ze strategii jeśli sprzedaż nie rośnie?4. Dlaczego program motywacyjny na lata 2018-20 zawiera tylko cel EBITDA, a nie sprzedaż czy ZN?5. Czy spółka zamierza podjąć wysiłki intensyfikujące działalność zagraniczną niezależnie od akwizycji czy też akwizycja jest warunkiem koniecznym do prawdziwego zaistnienia na rynkach zagranicznych?6. Kto jest największym konkurentem spółki na rynku polskim?7. Wiem, że nie jest to pytani do członków Zarządu ale skoro są oni rówrównież akcjonariuszami to zapytam o bardzo niską płynność akcji Spółki

 

Zarząd IMS SA: Rozmowy w sprawie akwizycji trwają, kiedy pojawią się konkretne istotne informacje , będziemy Państwa informować Z Pixel na ten moment nie kontynuujemy rozmów. Info na temat lokalizacji abonamentowych dokładnie opisaliśmy w raporcie za 1Q i 1H 3. Liczymy na znacząco lepsze przychodowo 2H . Cieszy nas, że reklama rośnie versus zeszły rok. To dobry prognostyk. Przychody z reklam są najbardziej rentowne 4. EBITDA jest kluczowym parametrem dla nas przy tym tempie działania i skali inwestycji

 

pstaniszewski: Kilka pytań :)

 

Zarząd IMS SA: w uzupełnieniu Największą konkurencją według badań jest dla nas nadal granie radia w obiektach. Ok 40 tyś lokalizacji nadal gra radio. Niska płynność akcji to w naszej ocenie wynik tego iż wszyscy liczą na zakupy bardzo okazyjne a nie widzą, że ciągle jesteśmy tani. :)

 

Góral: Jaka przestrzeń pozostała do dalszego zwiększania rentowności?

 

Zarząd IMS SA: Wzrost przychodów i nowe produkty i usługi. proszę patrzeć na stale rosnące przychody z abonamentów. One nie pociągają za sobą proporcjonalnego wzrostu kosztów, i tu potencjał dla wzrostu zysku

 

analityk: Dywidenda w kolejnych latach niezagrożona?

 

Zarząd IMS SA: Planujemy wypłacać dywidendę zgodnie z naszą polityką. W przypadku akwizycji może się to zmienić

 

Adam.W: Na ilu rynkach zagranicznych jest aktualnie obecny jest IMS?

 

Zarząd IMS SA: Około 20 rynków

 

Lisu: Czy możliwe jest utrzymanie dynamiki zwiększania liczby lokalizacji abonamentowych z lat 2015-2016?

 

Zarząd IMS SA: mamy taki cel, natomiast proszę pamiętać, że to nie wyścig. Ważne jest roztropne działanie i podpisywanie umów na odpowiedniej rentowności .Tu nie będzie wyprzedaży promocyjnych nigdy

 

Junior: Nad iloma nowymi produktami/usługami pracuje obecnie spółka?

 

Zarząd IMS SA: nad kilkoma Szafy grające-wdrożenie przwidujemy wQ4 Fotobudka- w realizacji funbox- testy interaktywne strefy zabaw i wypoczynku- w realizacji

 

Robson: Ważnym kanałem sprzedaży jest obecnie internet. Czy IMS jest w stanie w jakiś sposób zaistnieć w tym obszarze?

 

Zarząd IMS SA: Naszych usług tak się nie sprzedaje. Natomiast internet jest dla nas narzędziem oeracyjnym

 

student: Czy Państwa zdaniem osiągnięcie zysków EBITDA ustalonych w programie motywacyjnym jest dużym wyzwaniem dla spółki?

 

Zarząd IMS SA: Cele te są ambitne ale jednocześnie osiągalne

 

Ondrej: Czy zamierzają Państwo kontynuować program skupu akcji?

 

Zarząd IMS SA: Mamy jeszcze środki do wykorzystania w tym roku oraz 2,5 mln zł w 2018 i Q1 2019. Skupy będą kontynuowane bo akcje są tanie

 

Hak: Czy oczekują Państwo, że przychody z Digital Signage wykażą dodatnią dynamikę w całym 2017 roku?

 

Zarząd IMS SA: Tak

 

D. Marszałek: Jakie planujecie inwestycje na najbliższe kwartały?

 

Zarząd IMS SA: W majątek niezbędny do świadczenia usług oraz zwiększanie sił sprzedażowych

 

Paweł: Jaki potencjał mają rynki zagraniczne? Jak są Państwo odbierani na tych rynkach?

 

Zarząd IMS SA: Potencjał szacujemy na ponad 1 mln lokalizacji. Odbiór IMS jest coraz lepszy, ale jest to proces

 

Toszek: Czy rozważają Państwo wypłacanie dywidendy częściej niż raz do roku? Niektóre spółki powoli zaczynają stosować takie praktyki.

 

Zarząd IMS SA: Raczej nie

 

Ewa_71: Jak spółce udało się zmniejszyć koszt wynagrodzeń w I półroczu 2017 roku, skoro tyle mówi się o presji płacowej?

 

Zarząd IMS SA: To efekty przeprowadzonych wcześniej akcyjnych programów motywacyjnych. Kilkadziesiąt osób w firmie jest jej akcjonariuszami i pracują na wartość swojego majątku

 

manlymen: Czy istnieją zagraniczne spółki, które świadczą podobne usługi do IMS? Inaczej, czy zagranicą mają Państwo istotną konkurencję?

 

Zarząd IMS SA: Za granicą mamy ciekawe cele do przejęć i z nimi rozmawiamy :)

 

Góral: Dlaczego spółka przestała zwiększać przychody?

 

Zarząd IMS SA: głównie ze względu na przedłużające się rozmowy w sprawie umów abonamentowych z kilkoma dużymi podmiotami oraz ze względu na przesunięcie kontraktów DS na Q4. Nie zapominajmy też że niestety od czasu do czasu ktoś zbankrutuje i znika z naszego portfolio. Patrz np ALMA

 

analityk: Czy dalej nie widzicie, aby spółce wyrastała jakaś znacząca konkurencja, zważywszy na osiągnięty sukces?

 

Zarząd IMS SA: Bariera wejścia jaką udało nam się stworzyć jest naprawdę wysoka, to daje nam większe pole do działania. Konkurencja, która pojawia się od czasu do czasu jest bardzo mała oraz extremalnie nieprofesjonalna, natomiast klienci są już expertami i wiedzą czego oczekują

 

energetyk2: Czy skala planowanej rozbudowy działu sprzedaży jest duża?

 

Zarząd IMS SA: Planujemy stale powiększać dział sprzedaży, ale z zachowaniem odpowiednich proporcji jeśli chodzi o rentowność bo tak bardzo lubi Prezes Rozłucki.

 

InwestorIndywidualny: Jaka część lokalizacji pochodzi z rynków zagranicznych?

 

Zarząd IMS SA: Niespełna 10%

 

soda: 20 rynków zagranicznych to całkiem sporo jednak chyba na razie na żadnym skala działalności nie jest bardzo duża. Które rynki wydają sie najbardziej perspektywiczne?

 

Zarząd IMS SA: To prawda. Najciekawsze rynki z naszego punktu widzenia to: Niemcy, Francja, Skandynawia

 

Ondrej: Co będzie motorem napędowym IMS w kolejnych kwartałach?

 

Zarząd IMS SA: Abonamenty i liczymy, że dobrze rosnąca w tym roku reklama

 

Moderator: Może coś jeszcze Państwa interesuje .Proszę pytać

 

Marcinek: Czy spółka jest nakierowana na akwizycje w Polsce czy również poza granicami kraju?

 

Zarząd IMS SA: Głównie za granicą . Tam są podmioty podobne do nas ale nieco mniejsze. W Polsce nie ma takich spółek

 

Kleks: Wątpie, ze mogą Państwo odpowiedzieć na to pytanie, ale kilka razy pojawiło się na czacie stwierdzenie, ze spółka jest tania. W takim razie przy jakiej cenie byłaby wyceniana \'normalnie\'? :)

 

Zarząd IMS SA: uważamy, że rekomendacja niemieckiego biura Dr Kalliwoda z ceną 5,15 zł to byłaby obecnie fair wycena spółki. Niech Pan w nas nie wątpi my jesteśmy otwarci na otwartą dyskusję

 

TT: Chciałem tylko pochwalić otwartość spółki na komunikację z inwestorami i ilośc informacji, którymi spółka sie dzieli (chociażby na dzisiejszym czacie). Oby tak dalej! Mam nadzieję, ze jak w końcu przyjdą trudniejsze czasy dla spółki to ten poziom zostanie utrzymany

 

Zarząd IMS SA: Dzięki za miłe słowa. Tak staramy się prowadzić ten biznes żeby trudniejszych czasów dla IMS nie było. Co do otwartości to sprawa naturalna, że skoro jesteśmy wspólnikami to się z Wami dzielimy wiedzą o naszej wspólnej firmie

 

Mikołaj: Czy w kolejnych okresach można oczekiwać wzrostu kosztów wynagrodzeń? To mogłoby obniżyć uzyskiwaną rentowność, a wydaje się, ze presja płacowa w kolejnych kwartałach może się dalej utrzymyać

 

Zarząd IMS SA: gross wynagrodzeń uzależnione jest od wyników w związku z tym raczej nie ma takiego ryzyka

 

Pijarowiec: Jakie marże może potncjalnie uzyskać spółka na nowych produktach, nad którymi obecnie pracuje? (fotobudka, funbox). Czy to rentowności wyższe od obecnie uzyskiwanych przez spółkę?

 

Zarząd IMS SA: Zależy nam aby rentowność na nowych produktach była na podobnym poziomie

 

Moderator: Serdecznie dziękujemy za dzisiejsze spotkanie

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie