Chat with us, powered by LiveChat

Dino nie zwalnia tempa. W II kw. przychody zwiększyły się o 34,1% i przekroczyły 1 mld zł

Skomentuj artykuł
Źródło: http://grupadino.pl/komunikaty-prasowe

Spółkę Dino Polska prawdopodobnie już teraz można ogłosić najlepszym debiutantem 2017 roku. Regularnie dowozi wyniki, kontynuując dynamiczny rozwój, a kurs akcji od debiutu zwyżkował już o ponad 50%.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł)

II kw. 2017 roku

II kw. 2016 roku

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

1 108 063

826 106

34,1%

Wynik brutto na sprzedaży

249 748

186 004

34,3%

EBITDA

88 468

66 868

32,3%

Oczyszczona EBITDA*

97 800

68 000

43,8%

Wynik operacyjny

68 050

51 950

31,0%

Wynik brutto

58 654

44 592

31,5%

Wynik netto

46 687

37 896

23,2%

* Zysk EBITDA po oczyszczeniu z kosztów o charakterze jednorazowym, związanych z przeprowadzoną ofertą publiczną akcji Spółki, na kwotę: 1 105 tys. PLN w II kw. 2016 r. i 9 311 tys. PLN w II kw. 2017 r. (z czego 7,5 mln PLN stanowiły koszty o charakterze niepieniężnym, nie powodujące wypływu kapitału obrotowego z Grupy, które w bilansie znalazły odzwierciedlenie we wzroście kapitału własnego w związku z programem motywacyjnym ufundowanych dla Zarządu Spółki w IPO przez akcjonariusza sprzedającego)

Źródło: Dino Polska S.A.

 

Dino Polska może zaliczyć kolejny kwartał do udanych. Spółka postawiła sobie wysoko poprzeczkę, zapowiadając podczas IPO kontynuację dynamicznego rozwoju. Na razie jednak spełnia swoje obietnice i co ważniejsze nie zawodzi inwestorów. Wyniki w II kw. 2017 roku okazały się nieznacznie lepsze od konsensusu PAP – przychody wyniosły 1,1 mld zł i były większe o 2,5% od oczekiwań, a zysk netto 46,7 mln zł, o 1,3% więcej niż średnia oczekiwań analityków.

 

W relacji rok do roku Dino Polska zwiększyła przychody w II kw. bieżącego roku o 34,1%. Na ten wynik złożyły się zarówno nowe placówki jak i wzrost przychodów już istniejącej sieci sklepów. Sprzedaż porównywalna zwiększyła się o 16,5% rdr, podczas gdy w II kw. 2016 roku było to 12% rdr. Z kolei liczba sklepów zwiększyła się o 38 wobec 28 przed rokiem. W całym I półroczu 2017 roku spółka otworzyła 49 sklepów wobec 46 w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przypomnijmy, że celem spółki jest przekroczenie liczby 1 200 sklepów do końca 2020 roku. Na koniec czerwca bieżącego roku sieć Dino liczyła 677 marketów, o 120 więcej niż rok temu.

 

Źródło: Dino Polska S.A.

 

Na poziomie zysku brutto na sprzedaży Dino Polska utrzymała generowaną rentowność. Zysk wyniósł 249,7 mln zł, co było wynikiem o 34,3% lepszym niż przed rokiem, a marża wyniosła 22,5%. Pozostałe poziomy zysku w rachunku zysków i strat były obciążone kosztami związanymi z ofertą publiczną. Spółka zaprezentowała skorygowany o te koszty zysk EBITDA, który wyniósł 97,8 mln zł i był jednocześnie o 43,8% większy niż rok temu. Dynamika wzrostu zysku netto była najniższa, wynosząc 23,2% rdr, na co wpływ miał większy podatek dochodowy – 12 mln zł wobec 7 mln zł. W efekcie Dino Polska zamknęła kwartał z zyskiem na poziomie 46,7 mln zł.

 

Po publikacji wyników za II kw. 2017 roku kurs akcji otworzył się niewielką luką, a do godziny 10:30 zwyżkował o około 3,6%. Za jedną akcję spółki płacono 56,23 zł, co przełożyło się na ponad 5,5 mld zł kapitalizacji giełdowej.

 

Dino Polska – wykres kursu akcji
Dino Polska - Wykres
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl.

 

 

Źródło: Dino Polska S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie