Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Po co SARE chce kupić Gadu-Gadu? – wywiad z Dariuszem Piekarskim, Prezesem Zarządu SARE SA

Adrian Mackiewicz, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych: Na początku roku SARE ogłosiło strategię na lata 2017-2019 z perspektywą do 2021 r. Zakłada ona między innymi dalszy wzrost poprzez akwizycje i widać, że spółka jest na tym polu aktywna. W czerwcu SARE poinformowało o planach zakupu aktywów Gadu-Gadu, komunikatora, z którego jak mogło by się wydawać prawie nikt już nie korzysta. Jakich korzyści oczekuje spółka z potencjalnej akwizycji?

 

 

Dariusz Piekarski, Prezes Zarządu SARE SA: Zakup komunikatora Gadu-Gadu to realizacja jednego z założeń naszej strategii, jakim jest rozwój w obszarze mobile. Ten typ komunikacji daje coraz więcej możliwości, które skutecznie mogłyby rozszerzyć naszą ofertę. Chociaż komunikator ten nie jest dzisiaj aktywny marketingowo, to wciąż posiada dużą liczbę użytkowników i cieszy się sporym sentymentem.

 

Dla nas natomiast wyjątkowo kluczowe są kompetencje i technologie jakimi dysponuje Gadu-Gadu, ponieważ doskonale wpisują się w założenia i portfolio Grupy SARE. Bardzo duży potencjał dostrzegamy w komunikacji omnichannel, dzięki której możemy rozszerzyć ofertę dla naszych klientów o kolejne efektywne usługi, które umocnią ich sprzedaż.

 

Z Gadu-Gadu współpracujemy już dwa lata. Ale teraz istotna jest dla nas znajomość ich modelu biznesowego i potencjału jakim dysponuje. Jako eksperci w dziedzinie poczty elektronicznej oraz e-mail marketingu, jesteśmy w stanie przewidzieć i zdefiniować trendy oraz następujące zmiany w tej dziedzinie. Dlatego jesteśmy przekonani, że zakup Gadu-Gadu przełoży się na wzrost wartości dla Grupy SARE.

 

Na początku lipca SARE nabyło 83,35% udziałów w spółce MarketNews24, zajmującej się tworzeniem treści wideo. Co przemawiało za tą akwizycją?

 

Stale dostrzegamy bardzo duże zapotrzebowanie na treści multimedialne, co podkreślaliśmy także w naszej strategii. Nabycie udziałów MarketNews24 jest niezbędnym kierunkiem dalszego rozwoju, szczególnie w zakresie projektu Video Target. MarketNews24 daje nam możliwość produkcji oraz dystrybucji treści video w Internecie. Inwestycja w rozwój technologiczny będzie skutkowała budową sieci afiliacyjnej wydawców, zainteresowanych monetyzacją treści video.

 

 

 

Czy spółka w dalszym ciągu rozgląda się za kolejnymi akwizycjami? Ile środków pozostanie na dalsze akwizycje w przypadku realizacji scenariusza przejęcia aktywów Gadu-Gadu?

 

Przejęcie Gadu-Gadu to tylko część z planowanych przez SARE akwizycji. Nasz potencjał jest zdecydowanie większy. Dysponujemy środkami, które dają nam komfort obserwowania rynku i analizowania potencjalnie interesujących projektów. Środki te mogą zapewnić nam kolejne przejęcia w interesujących nas obszarach. Dodatkowo, nie posiadamy praktycznie żadnego zadłużenia, co daje możliwość pozyskania instrumentów dłużnych, które pokryłyby część wydatków na inwestycje, gdyby ich wartość tego wymagała.

 

Wracając do opublikowanej na początku roku strategii – jakie są jej główne założenia i jakie obszary mają być motorem napędowym dalszego wzrostu?

 

Naszym nadrzędnym celem jest przede wszystkim satysfakcja i dobre wyniki klientów, z którymi współpracujemy. Przygotowujemy dla nich innowacyjne narzędzia, pomocne w zwiększaniu sprzedaży w modelu omnichannel oraz w standardowych rozwiązaniach. Jesteśmy wysoko wyspecjalizowaną w technologii internetowej Grupą, którą jest w stanie kompleksowo obsłużyć swoich klientów. Posiadamy 11 linii produktowych, które są komplementarne, dzięki czemu możemy zaoferować wiele usług z naszej grupy, a tym samym nasi klienci mogą liczyć na kompleksowe podejście. Ten kierunek działania okazał się dla nas bardzo efektywny, dowodem czego są kolejne kontrakty i wzrost sprzedaży Grupy SARE. Aktualnie chcemy koncentrować się na obszarze mobile, video oraz omnichannel, które jak wynika z badań mają największy potencjał w marketingu internetowym.

 

SARE przyjęło politykę dywidendową, zgodnie z którą dywidenda ma być wypłacana „stosownie do możliwości spółki”. Jak dzisiaj oceniłby Pan możliwość wypłaty dywidendy z zysku za 2017 rok?

 

„Stosowne możliwości spółki” to nie tylko aktualne środki jakimi dysponujemy, ale też potencjał ich pozyskania z zewnątrz. Podejmując decyzję o wypłacie dywidendy bierzemy pod uwagę przede wszystkim potencjał do reinwestowania posiadanych środków, w tym nasze plany akwizycyjne, a tym samym możliwości rozwoju, jakie mogą one przysporzyć co przekłada się na wzrost wartości Grupy i korzyści dla naszych akcjonariuszy. Mamy jasno określone plany, których realizacja powinna przyczynić się do wzrostu kapitalizacji, a tym samym zadowolenia akcjonariuszy SARE S.A.

 

 

W I kw. 2017 roku SARE pokazało bardzo mocne wyniki finansowe. Przychody wyniosły 10,7 mln zł i zwiększyły się o blisko 40% rok do roku, a zysk netto podwoił się do 1,1 mln zł. Z czego wynikała taka poprawa i jakie są oczekiwania wobec kolejnych kwartałów?

 

Pierwszy kwartał tego roku zamknęliśmy bardzo dobrymi wynikami – 88-proc. wzrost zysku na działalności operacyjnej i 83-proc. wzrost zysku netto, to bezdyskusyjny sukces działalności operacyjnej naszych spółek w pierwszym kwartale tego roku i potwierdzenie słuszności obranego przez nas kierunku działań. W kolejnych kwartałach, będziemy konsekwentnie realizować założone wcześniej cele strategiczne

 

Warto także zaznaczyć, że do tak wysokiej dynamiki przyczynił się również I kw. 2016 r., który jak komunikowaliśmy po ogłoszeniu wyników za 2016 rok, był poniżej naszych oczekiwań. Dlatego pierwszy kwartał 2017 roku to tak znaczące przyspieszenie. Wzrosty, które zostały osiągnięte wynikają z realizacji naszego celu, jakim jest wzrost EBITDA o 20% i do tego cały czas dążymy.

 

 

 


  

Grupa SARE działa w branży komunikacji i marketingu w Internecie. Koncentrując się na segmencie marketing automation, pomaga w zwiększaniu sprzedaży produktów i usług swoich klientów. Poszczególne spółki z Grupy SARE oferują komplementarne usługi w obszarze planowania, realizacji i analizy efektów kampanii reklamowych, w szczególności za pomocą autorskich systemów oprogramowania oraz obszernych baz adresowych. Celem Grupy SARE jest integrowanie oraz zarządzanie wszystkimi kanałami komunikacji marketingowej, czego efektem jest zwiększanie rentowności przedsiębiorstw. Grupa kładzie nacisk na dedykowane narzędzia dla klientów, tworzone w celu zwiększania ich sprzedaży, przy jednoczesnym zmniejszaniu kosztów ich działań marketingowych. Autorskie systemy wykorzystywane są nie tylko w Polsce – system SARE dociera obecnie do 40 krajów świata. SARE jest pierwszą spółką oferującą zaawansowane systemy do komunikacji i automatyzacji marketingu w Internecie, notowaną na GPW w Warszawie.

 

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

15.12.2017, Felietony

Ostatnie dni na wpłatę na IKE, IKZE i na optymalizację podatkową w 2017 roku

15.12.2017, Felietony

Ostatnie dni na wpłatę na IKE, IKZE i na optymalizację podatkową w 2017 roku

Koniec roku blisko, zostało dosłownie kilka dni, aby pomyśleć o podatkach, które za 2017 rok będziemy płacili w kwietniu, jak również o emeryturze na którą przejdziemy za kilka lub kilkanaście lub kilkadziesiąt lat.

Zobacz więcej

Wspieramy inwestorów

Po co SARE chce kupić Gadu-Gadu? – wywiad z Dariuszem Piekarskim, Prezesem Zarządu SARE SA