Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

CI Games rezygnuje z produkcji gier najwyższej klasy AAA

© REDPIXEL - Fotolia.com

CI Games opublikowało strategię na lata 2017-2019. Najważniejszym założeniem wydaje się rezygnacja z produkcji gier klasy AAA (grą tego typu była najnowsza produkcja Sniper: Ghost Warrior 3).

 

Spółka wytłumaczyła, że zgodnie z trendami branżowymi rynek gier AAA zostaje zdominowany przez coraz droższe produkcje z bardzo wysokimi wydatkami na marketing. CI Games skoncentruje się na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu.

 

Inne założenia strategii to:

 

  • doprowadzenie do sytuacji, w której Grupa kapitałowa Spółki będzie mogła równocześnie realizować kilka mniejszych projektów. Docelowo, począwszy od 2018 roku, Grupa CI Games powinna być w stanie przygotować przynajmniej jedną premierę w roku,
  • maksymalizacja sprzedaży w cyfrowym kanale sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu obecności w tradycyjnym (pudełkowym) modelu dystrybucji,
  • utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej i ciągła poprawa efektywności procesu produkcji gier, w tym tworzenie gier zarówno wewnętrznym zespołem lub przy współpracy z zewnętrznymi podwykonawcami,
  • wzmocnienie obecności na wybranych rynkach geograficznych, między innymi w Chinach.

 

W okresie 2017-2019 CI Games planuje dwie premiery:

 

  • shooter taktyczny, w którym wykorzystane zostaną szeroko pojęte rozwiązania techniczne oraz doświadczenia zespołu zdobyte w realizacji gry "Sniper Ghost Warrior 3",
  • druga część gry „Lords of the Fallen”, która będzie kontynuacją dobrze przyjętej przez graczy i krytyków gry z 2014 roku.

 

Ponadto, w III kw. 2017 roku ma mieć miejsce premiera mobilnej gry snajperskiej Sniper Ghost Warrior, od sukcesu której będzie uzależniony dalszy rozwój na platformach mobilnych.

 

W prezentacji dołączonej do raportu bieżącego CI Games precyzuje, że priorytetem każdego projektu będzie jakość gry. Oznacza to:

 

  • koncentrację na jakości samej gry pod względem rozgrywki oraz oprawy audiowizualnej jak i doboru interesującej tematyki gry,
  • eliminację istotnych błędów technicznych przed wydaniem tytułu na rynek,
  • zapewnienie odpowiedniej wydajności (performance) na poszczególnych platformach sprzętowych.

 

Warto też zaznaczyć, że CI Games postawiło sobie za cel wysoką efektywność kosztową, która ma być podstawą skuteczności realizacji strategii.

 

CI Games - rynek
Źródło: CI Games S.A.

 

Główne trendy na globalnym rynku gier wideo, zidentyfikowane przez CI Games to:

 

  • rynek gier wideo od kilku lat rośnie, a prognozy na najbliższe lata zakładają dalsze wzrosty,
  • niezależnie od platformy sprzętowej rośnie udział kanału cyfrowego w ogólnej sprzedaży gier, jednak wartość rynku dystrybucji tradycyjnej nadal jest na bardzo wysokim poziomie,
  • produkcje plasujące się w niższym segmencie pod względem wysokości środków zaangażowanych w ich produkcję, odznaczające się wysoką jakością, mają wysoki potencjał sprzedażowy, jeśli posiadają odpowiednią jakość i wpisują się w rynkowe trendy.

 

Z pełną treścią strategii oraz prezentacją spółki można zapoznać się w tym miejscu.

 

Po publikacji strategii do godziny 10:30 kurs akcji CI Games zwyżkował o blisko 6%. Po dynamicznej przecenie z 3 zł do nawet poniżej złotówki wciąż można mówić o „ugniataniu” dna na wykresie. Pozytywne sygnały to wyjście powyżej 1 zł oraz pokonanie poprzednich lokalnych szczytów, utworzonych przez cienie górne.

 

CI Games - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: CI Games S.A.

Zobacz również:

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

PKN Orlen ogłosił start programu „Orlen w portfelu”. To pierwszy w Polsce zakrojony na szeroką skalę i co ważne na długi termin klub akcjonariusza spółki publicznej.

Zobacz więcej

15.11.2018, Newsroom

Czat inwestorski Inno-Gene. „To pierwszy taki projekt w tej części Europy”

15.11.2018, Newsroom

Czat inwestorski Inno-Gene. „To pierwszy taki projekt w tej części Europy”

Oprócz kwestii GMP, prezes Jacek Wojciechowicz odpowiadał na pytania dotyczące innych projektów, a także mówił o planach firmy na kolejny rok.

Zobacz więcej

CI Games rezygnuje z produkcji gier najwyższej klasy AAA
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie