Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

LUG chce rosnąć w tempie co najmniej 10% w najbliższych pięciu latach

© tailex - Fotolia.com

LUG przedstawił strategię rozwoju na lata 2017-2021, w której zamierza dokonać ewolucji z firmy handlowo-produkcyjnej w kierunku modelu usługowego. Głównym celem finansowym jest średnioroczny wzrost przychodów na poziomie co najmniej 10% w okresie kolejnych pięciu lat.

 

W strategii LUG wyszczególnił trzy obszary rozwoju: innowacyjność, internacjonalizację i kulturę organizacyjną. Rozwój modeli biznesowych opartych o usługę zarządzania światłem ma pozwolić generować wyższe marże i wydłużać łańcuch budowy wartości. Z dokumentem przedstawiającym strategię można zapoznać się w tym miejscu.

 

W ramach celów finansowych spółka wyszczególniła:

  • udział zrealizowanych projektów o wartości powyżej 1 mln euro w przychodach ze sprzedaży na poziomie 10% w perspektywie do 2021 roku,
  • wzrost udziału przychodów z eksportu do poziomu 75% w przychodach grupy kapitałowej w perspektywie do 2021 roku,
  • zwiększenie i trwałe utrzymanie w perspektywie kilku lat marży brutto na sprzedaży na poziomie przekraczającym 40%.

 

Poniższy wykres przedstawia zmianę przychodów i marży brutto na sprzedaży na przestrzeni ostatnich czterech lat. Od 2013 roku marża wzrosła z 27,5% do 39,1% na koniec 2016 roku. Z kolei przychody odnotowały różną dynamikę – w latach 2014 i 2016 rosły w tempie powyżej 10%, podczas gdy w 2015 roku odnotowały spadek o 3,8%. Pod względem osiągniętych wyników dobrze wypadł I kw. 2017 roku, w którym przychody wzrosły o 38%, a marża brutto na sprzedaży wyniosła 39% (+4 p.p. rok do roku). Spółka podała, że poprawa rentowności to zasługa zwiększonego udziału w sprzedaży charakteryzujących się wyższą marzą usług oraz produktów LED.

 

LUG
Źródło: opracowanie własne

 

Po ogłoszeniu strategii kurs akcji zwyżkował do godziny 14:00 o około 11%. Z technicznego punktu widzenia kurs potwierdził wybicie powyżej szczytów z 2010 roku.

 

LUG - Analiza techniczna | Źródło: Stooq.pl
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: LUG S.A.

Zobacz również:

24.09.2018, Aktualności

SII Poleca: VIII Konferencja Rada Nadzorcza, 4 października 2018 r.

24.09.2018, Aktualności

SII Poleca: VIII Konferencja Rada Nadzorcza, 4 października 2018 r.

Zapraszamy do udziału w 8. edycji Konferencji Rada Nadzorcza, która odbędzie się 4 października 2018 roku (czwartek) w Dąbrowie Górniczej. Tradycyjnie Konferencja w całości poświęcona będzie praktycznym aspektom sprawowania kontroli, nadzoru właścicielskiego i funkcjonowania rad nadzorczych.

Zobacz więcej

LUG chce rosnąć w tempie co najmniej 10% w najbliższych pięciu latach
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie