Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Vivid Games na plusie ale zaważyły zdarzenia jednorazowe

© nokkaew - Fotolia.com

Vivid Games, jeden z wiodących producentów i wydawców gier mobilnych, twórca gier z serii Real Boxing, opublikował wyniki za rok 2016. Wybrane dane przedstawiamy w tabeli poniżej.

 

Wybrane dane finansowe (w tys. zł) 2016 rok 2015 rok
Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi 22 753 17 316
Zysk operacyjny 3 414 (1 024)
Zysk brutto 3 028 (1 178)
Zysk netto 2 995 7 587

Źródło: Vivid Games S.A.

 

2016 rok zakończył się dla spółki z dodatnimi wynikami na co wpływ miało zdarzenie jednorazowe w postaci aktualizacji wyceny opcji. Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi wzrosły o 31%, z 17,3 mln zł do 22,8 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży gier wyniosły 12,1 mln zł wobec 13 mln zł przed rokiem, jednak w tym roku Vivid Games nie przeprowadził żadnej dużej premiery. Marka Real Boxing odpowiadała za ponad 96% przychodów ze sprzedaży i wykazała tendencję spadkową w II półroczu roku. Na poziomie wyniku ze sprzedaży pojawiła się strata 540 tys. zł. Mocno wzrosły koszty operacyjne o 62,7% rdr, do poziomu 23,2 mln zł. Było to efektem wzrostu głównie usług obcych (między innymi koszty prowizji dystrybutorów, licencje za prawa autorskie), wynagrodzeń oraz amortyzacji. W związku z rezygnacją z dwóch premier, przesunięciem premiery Metal Fist na 2017 rok i niższych od zakładanych wpływami z gry Real Boxing 2, spółka w II półroczu ubiegłego roku ograniczyła koszty i dokonała optymalizacji na 2 mln zł.

 

Zysk operacyjny wzrósł do 3,4 mln zł jednak został „wyciągnięty” przez one-off – pozostałe przychody operacyjne w 2016 roku wyniosły 4,3 mln zł i w zdecydowanej większości (3,7 mln zł) dotyczyły aktualizacji wyceny opcji na akcje. Rok temu miała miejsce podobna sytuacja, przy czym pojawiły się pozostałe koszty operacyjne związane z wyceną opcji – łącznie obniżyły wynik operacyjny o 4,2 mln zł. Zysk brutto Vivid Games ukształtował się na poziomie 3 mln zł w 2016 roku, wobec straty na poziomie 1,1 mln zł w roku poprzednim. Z kolei zysk netto wyniósł 2,9 mln zł wobec 7,6 mln zł przed rokiem. Trzeba jednak zaznaczyć, że zysk w 2015 roku został wsparty rozliczeniem podatkowym – odroczony podatek dochodowy powiększył wynik netto o ponad 8 mln zł.

 

Według zestawienia Global Games Market Report (Newzoo), która monitoruje rynek usług mobilnych i rozrywki wartość światowego rynku gier w 2016 r. wyniosła 99,6 mld dolarów, a w perspektywie do 2019 roku ma się zwiększyć do 119 mld dolarów. Coraz większy udział w rynku uzyskują gry mobilne – łączny odsetek przychodów w 2016 roku w branży gier na tych urządzeniach wyniósł około 39%, a zgodnie z szacunkami organizacji w 2017 roku wzrośnie do około 41%. W wartościach nominalnych wartość rynku gier mobilnych wyniosła w 2016 roku 36,9 mld dolarów, a do 2019 roku może wzrosnąć do 52 mld dolarów. Co więcej, rynek mobilny jest wyceniany wyżej od samego rynku gier konsolowych oraz samego rynku gier na PC. Według Newzoo na całym świecie w gry mobilne gra ponad 1,5 miliarda użytkowników, a ich liczba stale rośnie. Największym rynkiem jest Azja na czele z Chinami, a drugim rynkiem co do wielkości są Stany Zjednoczone.

 

Obecnie najważniejszym tytułem własnym spółki jest produkcja Metal Fist. Jak pisze Vivid Games: „Metal Fist można uznać za produkt unikatowy w skali rynku gier mobilnych, co daje szansę na wyższe zainteresowanie graczy, prasy oraz możliwości wysokiej ekspozycji w kanałach sprzedaży. Warstwa artystyczna oraz system sterowania tworzone są w uniwersalnym stylu co pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, pozostając jednak w segmencie „mid-core” z uwagi na mechanikę i złożoność tytułu. (..) Spółka identyfikuje wysoki, globalny potencjał komercyjny projektu, co potwierdzają dotychczasowe prezentacje gry partnerom strategicznym oraz mediom branżowym”. Premiera planowana jest na czerwiec 2017 roku. Z innych ważnych produkcji w najbliższym czasie można wymienić Real Boxing Many Pacquiao – 20 kwietnia 2017 roku. Z kolei 9 marca bieżącego roku premierę miała „Highway Gateway” (spółka informowała, że gra znajduje się w zestawieniach 10 najchętniej pobieranych gier w ponad 40 krajach na świecie).

 

Kurs akcji Vivid Games od końca 2014 roku utrzymuje się powyżej 5 zł (z chwilowymi nieskutecznymi wybiciami poniżej wsparcia). Aktualnie cena oscyluje wokół oporu na poziomie 5 zł. Wybicie powyżej tego poziomu otworzy drogę do następnego  istotnego poziomu cenowego, którym jest 6 zł.

 

Vivid Games - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Vivid Games S.A.

Zobacz również:

22.03.2017, Aktualności

Debata PAP Biznes: Strategie rynkowe TFI - perspektywy, wyzwania, zagrożenia

22.03.2017, Aktualności

Debata PAP Biznes: Strategie rynkowe TFI - perspektywy, wyzwania, zagrożenia

Czy hossa na rynkach akcji utrzyma się w kolejnych miesiącach? Czy Polska będzie w dalszym ciągu zaliczać się do najmocniejszych giełd na świecie? Czy można liczyć na zyski na rynkach długu? – to główne tematy trzynastej z rzędu debaty "Strategie rynkowe TFI 2017" organizowanej przez PAP Biznes.

Zobacz więcej

24.03.2017, Newsroom

Pelion przyspiesza publikację wyników w związku z wezwaniem na jego akcje

24.03.2017, Newsroom

Pelion przyspiesza publikację wyników w związku z wezwaniem na jego akcje

Zarząd spółki, aby ułatwić akcjonariuszom podjęcie decyzji o ewentualnym udziale w wezwaniu, postanowił wcześniej opublikować raport okresowy za I kwartał 2017 roku.

Zobacz więcej

Vivid Games na plusie ale zaważyły zdarzenia jednorazowe