Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Briju chce wypłacać dywidendę od 2018 roku

© sarawut795 - Fotolia.pl

Briju opublikowało politykę dywidendową zgodnie z którą pierwsza dywidenda ma być wypłacona z zysku osiągniętego w 2017 roku. Będzie na wynosić do 50% zysku netto realizowanego przez segment detaliczny – salony jubilerskie.

 

„Przy rekomendacji podziału zysku wypracowanego przez segment detaliczny Zarząd Spółki będzie brał pod uwagę sytuację finansową i płynność Grupy, istniejące i przyszłe zobowiązania, w tym potencjalne ograniczenia związane z umowami kredytowymi, oraz oceny perspektyw Spółki w spodziewanych uwarunkowaniach rynkowych i makroekonomicznych” – podała spółka w komunikacie.

 

Podstawowym przedmiotem działalności Briju są produkcja oraz handel wyrobami jubilerskimi, handel metalami szlachetnymi  (złoto, srebro) oraz działalność marketingowa. Po trzech kwartałach 2016 roku spółka wypracowała 557,7 mln zł przychodów, z czego 528,7 mln zł pochodziło z handlu metalami szlachetnymi (blisko 95% łącznych przychodów), a pozostałe 29 mln zł to produkcja, sprzedaż i handel wyrobami jubilerskimi. Segment wyrobów jubilerskich charakteryzuje się jednak sezonowością, a najwyższa sprzedaż przypada na IV kw. roku, z czego sam grudzień odpowiada za około 20% rocznej sprzedaży segmentu. Z kolei segment obrotu metalami szlachetnymi osiąga mniejsze marże (marża zysku brutto na sprzedaży po trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 5,1%).

 

Po trzech kwartałach 2016 roku sprzedaż segmentu wyrobów jubilerskich wzrosła o ponad 80% rok do roku. Wzrost sprzedaży detalicznej poprzez własną sieć salonów spowodował wzrost marży brutto na sprzedaży z 41,9% do 48,7% w omawianym okresie. Zysk operacyjny segmentu wyniósł 278 tys. zł (wobec straty na poziomie 649 tys. zł przed rokiem), do czego przyczyniły się wyższe koszty funkcjonowania większej ilości sklepów (36 salonów własnych na koniec września 2016 roku wobec 21 na koniec września 2015 roku), a także dodatkowe koszty jednorazowe ponoszone w momencie uruchamiania nowych salonów (otwarto 6 salonów w pierwszych 9 miesiącach 2016 roku). Poprawa wyników segmentu następuje wraz z wzrostem wartości sprzedaży generowanej przez poszczególne sklepy, wzrostem ilości sklepów (co powoduje spadek kosztów stałych przypadających na jeden sklep) oraz jest efektem realizowanych działań w zakresie poprawy efektywności segmentu.

 

Reakcja rynku na informację o polityce dywidendowej Briju była nieznaczna. Do godziny 15:00 kurs akcji jest w okolicach „zera” (0,2% na plusie), pozostając przy historycznych maksimach.

 

Briju - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Briju S.A.

Zobacz również:

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

28.11.2018, Aktualności

SII Poleca: Konferencja Nowoczesne Rady Nadzorcze

Zapraszamy na konferencję „Nowoczesne Rady Nadzorcze” poświęconą zagadnieniom ładu korporacyjnego i nadzoru nad spółkami publicznymi w Polsce.

Zobacz więcej

11.12.2018, Czat inwestorski

Doctor Brew – inwestycja w polską markę piwną. Prezentacja spółki, celu emisji udziałów i planów na przyszłość

11.12.2018, Czat inwestorski

Doctor Brew – inwestycja w polską markę piwną. Prezentacja spółki, celu emisji udziałów i planów na przyszłość

Zapraszamy na webinar z Zarządem Spółki Doctor Brew. Chcesz dowiedzieć się więcej o spółce? Zadaj pytanie zarządowi Doctor Brew. Webinar odbędzie się w czwartek, 13 grudnia o godzinie 14:00.

Zobacz więcej

Briju chce wypłacać dywidendę od 2018 roku
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie