Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Gino Rossi w nowej strategii zakłada średni wzrost przychodów o 6-10% w latach 2016-2019

© Nastasia Froloff - Fotolia.pl

Gino Rossi opublikował strategiczne założenia i plany rozwoju grupy na lata 2017-2019. W ocenie zarządu spółki w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej i zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. Dlatego plany spółki skoncentrowane są wokół rozwoju tego kanału przy wykorzystaniu potencjału marek Gino Rossi i Simple, a także dalszej poprawie rentowności.

 

Kluczowe założenia strategiczne Gino Rossi na lata 2017-2019:

  • rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE,
  • dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia,
  • poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
  • multi-kanałowość sprzedaży,
  • koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży, szczególnie kanale e-commerce, przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny),
  • średnioroczny wzrost skonsolidowanej sprzedaży Grupy w latach 2016-2019 na poziomie 6-10%,
  • 7,3 mln zł inwestycji w 2017 roku i 5,5 mln zł średniorocznie w latach 2018-2019 na rozwój kanału e- commerce, selektywne otwarcia sklepów, rozwój własnego sourcingu produktowego.

 

W segmencie stacjonarnego kanału detalicznego Gino Rossi planuje selektywny rozwój sieci salonów w Polsce oraz wzrost powierzchni handlowej w Czechach. Nowe sklepy mają mieć większą powierzchnię ekspozycyjną (180-200 m kw.). Spółka planuje również powiększyć asortyment, przede wszystkim o akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo-sportowym, a także sfinalizować pełne wdrożenie kanału omnichannel.

 

W ramach prowadzonego sklepu internetowego planowane jest między innymi poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne, wejście na rynki zagraniczne, wykorzystanie nowych technologii IT, selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi, wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży i w efekcie wzrost wartość sprzedaży własnego sklepu internetowego.

 

Plany strategiczne Gino Rossi zakładają również dalszy rozwój segmentu B2B między innymi poprzez projektowanie i produkcję kolekcji na zlecenie, produkty reklamowe dla firm i instytucji, a także sprzedaż w tym kanale zagranicą.

 

Cele finansowe Gino Rossi to:

  • wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży – wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA,
  • poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
  • sprowadzenie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2 do 2019.

 

Po publikacji strategii, to jest 11 stycznia 2016 roku do godziny 10:30, kurs akcji jest na poziomie zamknięcia z dnia poprzedniego, czyli jest „na zero”. Technicznie kurs akcji Gino Rossi porusza się w trójkącie spadkowym o silnej podstawie w postaci wsparcia na poziomie 2 zł. Z kolei jego górne ograniczenie – linia trendu spadkowego, przebiega obecnie w okolicach tygodniowej 200-okresowej średniej kroczącej na poziomie 2,59 zł.

 

Gino Rossi - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Gino Rossi S.A.

Zobacz również:

22.03.2017, Aktualności

Debata PAP Biznes: Strategie rynkowe TFI - perspektywy, wyzwania, zagrożenia

22.03.2017, Aktualności

Debata PAP Biznes: Strategie rynkowe TFI - perspektywy, wyzwania, zagrożenia

Czy hossa na rynkach akcji utrzyma się w kolejnych miesiącach? Czy Polska będzie w dalszym ciągu zaliczać się do najmocniejszych giełd na świecie? Czy można liczyć na zyski na rynkach długu? – to główne tematy trzynastej z rzędu debaty "Strategie rynkowe TFI 2017" organizowanej przez PAP Biznes.

Zobacz więcej

24.03.2017, Newsroom

Pelion przyspiesza publikację wyników w związku z wezwaniem na jego akcje

24.03.2017, Newsroom

Pelion przyspiesza publikację wyników w związku z wezwaniem na jego akcje

Zarząd spółki, aby ułatwić akcjonariuszom podjęcie decyzji o ewentualnym udziale w wezwaniu, postanowił wcześniej opublikować raport okresowy za I kwartał 2017 roku.

Zobacz więcej

Gino Rossi w nowej strategii zakłada średni wzrost przychodów o 6-10% w latach 2016-2019