Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Gino Rossi w nowej strategii zakłada średni wzrost przychodów o 6-10% w latach 2016-2019

© Nastasia Froloff - Fotolia.pl

Gino Rossi opublikował strategiczne założenia i plany rozwoju grupy na lata 2017-2019. W ocenie zarządu spółki w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej i zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. Dlatego plany spółki skoncentrowane są wokół rozwoju tego kanału przy wykorzystaniu potencjału marek Gino Rossi i Simple, a także dalszej poprawie rentowności.

 

Kluczowe założenia strategiczne Gino Rossi na lata 2017-2019:

  • rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE,
  • dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia,
  • poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
  • multi-kanałowość sprzedaży,
  • koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży, szczególnie kanale e-commerce, przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny),
  • średnioroczny wzrost skonsolidowanej sprzedaży Grupy w latach 2016-2019 na poziomie 6-10%,
  • 7,3 mln zł inwestycji w 2017 roku i 5,5 mln zł średniorocznie w latach 2018-2019 na rozwój kanału e- commerce, selektywne otwarcia sklepów, rozwój własnego sourcingu produktowego.

 

W segmencie stacjonarnego kanału detalicznego Gino Rossi planuje selektywny rozwój sieci salonów w Polsce oraz wzrost powierzchni handlowej w Czechach. Nowe sklepy mają mieć większą powierzchnię ekspozycyjną (180-200 m kw.). Spółka planuje również powiększyć asortyment, przede wszystkim o akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo-sportowym, a także sfinalizować pełne wdrożenie kanału omnichannel.

 

W ramach prowadzonego sklepu internetowego planowane jest między innymi poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne, wejście na rynki zagraniczne, wykorzystanie nowych technologii IT, selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi, wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży i w efekcie wzrost wartość sprzedaży własnego sklepu internetowego.

 

Plany strategiczne Gino Rossi zakładają również dalszy rozwój segmentu B2B między innymi poprzez projektowanie i produkcję kolekcji na zlecenie, produkty reklamowe dla firm i instytucji, a także sprzedaż w tym kanale zagranicą.

 

Cele finansowe Gino Rossi to:

  • wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży – wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA,
  • poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
  • sprowadzenie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2 do 2019.

 

Po publikacji strategii, to jest 11 stycznia 2016 roku do godziny 10:30, kurs akcji jest na poziomie zamknięcia z dnia poprzedniego, czyli jest „na zero”. Technicznie kurs akcji Gino Rossi porusza się w trójkącie spadkowym o silnej podstawie w postaci wsparcia na poziomie 2 zł. Z kolei jego górne ograniczenie – linia trendu spadkowego, przebiega obecnie w okolicach tygodniowej 200-okresowej średniej kroczącej na poziomie 2,59 zł.

 

Gino Rossi - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Gino Rossi S.A.

Zobacz również:

17.12.2018, Aktualności

Dom Maklerski mBanku dołącza do programu „Orlen w portfelu”

17.12.2018, Aktualności

Dom Maklerski mBanku dołącza do programu „Orlen w portfelu”

Do programu Orlen w Portfelu dołączył Dom Maklerski mBanku. Jest to drugi, po Domu Maklerskim PKO BP, polski broker, który nawiązał współpracę z PKN Orlen S.A. w zakresie współpracy przy promocji inwestowania długoterminowego wśród inwestorów indywidualnych.

Zobacz więcej

18.12.2018, Felietony

Zostały ostatnie dni na wpłaty na IKE i IKZE. Sprawdź różnice między tymi rachunkami i dostępne limity w 2018 i 2019 roku

18.12.2018, Felietony

Zostały ostatnie dni na wpłaty na IKE i IKZE. Sprawdź różnice między tymi rachunkami i dostępne limity w 2018 i 2019 roku

Koniec roku blisko, warto więc pomyśleć o dwóch sprawach. O podatkach, które zapłacimy do końca kwietnia przyszłego roku, jak również o nieco bardziej odległej perspektywie, czyli o swojej emeryturze.

Zobacz więcej

Gino Rossi w nowej strategii zakłada średni wzrost przychodów o 6-10% w latach 2016-2019
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie