Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Gino Rossi w nowej strategii zakłada średni wzrost przychodów o 6-10% w latach 2016-2019

© Nastasia Froloff - Fotolia.pl

Gino Rossi opublikował strategiczne założenia i plany rozwoju grupy na lata 2017-2019. W ocenie zarządu spółki w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej i zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. Dlatego plany spółki skoncentrowane są wokół rozwoju tego kanału przy wykorzystaniu potencjału marek Gino Rossi i Simple, a także dalszej poprawie rentowności.

 

Kluczowe założenia strategiczne Gino Rossi na lata 2017-2019:

  • rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE,
  • dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia,
  • poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
  • multi-kanałowość sprzedaży,
  • koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży, szczególnie kanale e-commerce, przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny),
  • średnioroczny wzrost skonsolidowanej sprzedaży Grupy w latach 2016-2019 na poziomie 6-10%,
  • 7,3 mln zł inwestycji w 2017 roku i 5,5 mln zł średniorocznie w latach 2018-2019 na rozwój kanału e- commerce, selektywne otwarcia sklepów, rozwój własnego sourcingu produktowego.

 

W segmencie stacjonarnego kanału detalicznego Gino Rossi planuje selektywny rozwój sieci salonów w Polsce oraz wzrost powierzchni handlowej w Czechach. Nowe sklepy mają mieć większą powierzchnię ekspozycyjną (180-200 m kw.). Spółka planuje również powiększyć asortyment, przede wszystkim o akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo-sportowym, a także sfinalizować pełne wdrożenie kanału omnichannel.

 

W ramach prowadzonego sklepu internetowego planowane jest między innymi poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne, wejście na rynki zagraniczne, wykorzystanie nowych technologii IT, selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi, wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży i w efekcie wzrost wartość sprzedaży własnego sklepu internetowego.

 

Plany strategiczne Gino Rossi zakładają również dalszy rozwój segmentu B2B między innymi poprzez projektowanie i produkcję kolekcji na zlecenie, produkty reklamowe dla firm i instytucji, a także sprzedaż w tym kanale zagranicą.

 

Cele finansowe Gino Rossi to:

  • wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży – wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA,
  • poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
  • sprowadzenie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2 do 2019.

 

Po publikacji strategii, to jest 11 stycznia 2016 roku do godziny 10:30, kurs akcji jest na poziomie zamknięcia z dnia poprzedniego, czyli jest „na zero”. Technicznie kurs akcji Gino Rossi porusza się w trójkącie spadkowym o silnej podstawie w postaci wsparcia na poziomie 2 zł. Z kolei jego górne ograniczenie – linia trendu spadkowego, przebiega obecnie w okolicach tygodniowej 200-okresowej średniej kroczącej na poziomie 2,59 zł.

 

Gino Rossi - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Gino Rossi S.A.

Zobacz również:

31.07.2017, Aktualności

Capital Market Games, 23 września w Warszawie

31.07.2017, Aktualności

Capital Market Games, 23 września w Warszawie

Ponad 25 lat nowej historii rynku kapitałowego w Polsce przyczyniło się do powstania wielu profesji i środowisk tworzących jedną, wielką rodzinę. Warto dbać zarówno o relacje prywatne jak i biznesowe pomiędzy uczestnikami rynku. Dlatego też już 23 września 2017 r. na Arenie Furbolu na warszawskim Ursynowie po raz kolejny będziemy mieli przyjemność gościć wszystkich, którzy zdecydują się stanąć do sportowej rywalizacji na piątych Capital Market Games!

Zobacz więcej

23.08.2017, Newsroom

Udany debiut Nextbike na rynku publicznym

23.08.2017, Newsroom

Udany debiut Nextbike na rynku publicznym

Akcje Nextbike Polska w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect drożeją o ponad 10%.

Zobacz więcej

Gino Rossi w nowej strategii zakłada średni wzrost przychodów o 6-10% w latach 2016-2019