Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Czat inwestorski: Publiczna oferta akcji TXM S.A.

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Publiczna oferta akcji TXM S.A.

12 grudnia
godzina 10:00

IMS SA

 

Dodaj czat do swojego Kalendarza Google  

 

Na pytania inwestorów odpowiedział 

 

Lech Przemieniecki

Lech Przemieniecki – Prezes Zarządu TXM S.A.

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W spółce TXM S.A. pełni funkcje Prezesa Zarządu od 2012 r. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał w międzynarodowych organizacjach. Wcześniej pracował w Philips Lighting Poland SA.


Opis spółki
Grupa TXM jest właścicielem wiodącej polskiej odzieżowej sieci dyskontowej TXM textilmarket. Sieć handlowa licząca już ponad 380 marketów, rozwijana jest również na rynkach zagranicznych w tym w Słowacji, Czechach oraz Rumunii. Grupa dąży do zdobycia wiodącej pozycji w sektorze sklepów dyskontowych z odzieżą w Europie Środkowo-Wschodniej.


Prognoza Zarządu zakłada, że w 2016 r. Grupa osiągnie 381,4 mln zł przychodów, 22,3 mln zł zysku na działalności operacyjnej powiększonego o amortyzację (EBITDA), 17,1 mln zł zysku na działalności operacyjnej (EBIT) oraz 13,1 mln zł zysku netto.


Celem strategicznym Grupy TXM jest umocnienie pozycji rynkowej oraz wzrost wyników finansowych. W latach 2016-2018 planowane jest powiększenie posiadanej sieci sprzedaży do poziomu około 480 placówek, z czego około 100 będzie działało za granicą.


Środki pozyskane w ramach publicznej emisji akcji TXM S.A. przeznaczy na:

  • Rozwój sieci sklepów stacjonarnych w kraju
  • Ekspansję zagraniczną
  • Dynamiczny rozwój kanału e-commerce
  • Dostosowanie zaplecza logistycznego do rozwoju sieci sprzedaży

 

Przeczytaj również Pigułę informacyjną autorstwa analityków SII 

oraz

Prezentację TXM w drodze na GPW


Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z TXM S.A., który odbędzie się 12 grudnia (poniedziałek) o godz. 10:00. Na pytania inwestorów odpowie Lech Przemieniecki, Prezes Zarządu TMX S.A. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy na czacie. Zapraszamy do zadawania pytań

 

trewor: Czy może Pan w skrócie opisać profil działalności spółki?

 

Lech Przemieniecki: TXM jest firmą prowadzącą sprzedaż detaliczną w sklepach naziemnych oraz w kanale internetowym.

 

Długoterminowy: Jakie czynniki makroekonomiczne mają na spółkę największy wpływ?

 

Lech Przemieniecki: W zasadzie nie ma specyficznych czynników innych niż ogólne dla gospodarki.

 

Makler: Jak uzasadniają Państwo wybór strategii opierającej się na ciągłych dostawach od importerów, zamiast tej opartej na kolekcjach sezonowych?

 

Lech Przemieniecki: Główne przewagi to elastyczność oferty, czyli ciągłe dostawy nowego towaru, poza tym ograniczenie ryzyka walutowego oraz nietrafionej kolekcji.

 

Mecenas: Jak uzasadniają Państwo wybór rozmieszczenia sklepów, który różni się od standardowego podejścia?

 

Lech Przemieniecki: Strategią Spółki jest lokowanie sklepów w miejscowościach powyżej 15 tys. mieszkańców w miejscach o dużym potencjale handlowym.

 

marcin.kowalski812@gmail.com: Jakie są szczegóły dotyczące dalszego rozwoju sieci handlowej?

 

Lech Przemieniecki: Są one dokładnie opisane w Prospekcie Emisyjnym dostępnym na www.txm.pl, niemniej zakładamy dalszy przynajmniej 20% wzrost sieci w Polsce w skali roku oraz bardzo dynamiczny rozwój zagraniczny, szczególnie w Rumunii.

 

Amator: Kto jest dostawcami spółki ? Czy spółka ma dostawców zagranicznych?

 

Lech Przemieniecki: Spółka ma zdywersyfikowane portfolio dostawców, w większości produkują dla nas duże firmy polskie, np. Gatta, Moraj, Szata. Kupujemy także u importerów pośrednich oraz zlecamy produkcję bezpośrednio za granicą.

 

Specalista: Czy tradycyjne sklepy odzieżowe stanowią zagrożenie dla sklepów dyskontowych?

 

Lech Przemieniecki: Jak pokazuje przykład dyskontów spożywczych to raczej dyskonty są zagrożeniem dla sklepów tradycyjnych. Myślę, że w branży odzieżowej jest dokładnie tak samo.

 

daniel.dominik@outlook.com: Co obecnie jest kluczowe, aby wypracować przewagę nad konkurentami w segmencie sklepów dyskontowych?

 

Lech Przemieniecki: Kluczowa jest oczywiście oferta, utrzymanie najszerszego możliwego asortymentu w kategoriach odzieżowych oraz wprowadzenie atrakcyjnych produktów w kategorii AGD.

 

domi_nika: Czym wasza oferta handlowa wyróżnia się na rynku?

 

Lech Przemieniecki: Przede wszystkim dużą zmiennością, co wynika z modelu biznesowego. Średnio 25% oferty odzieżowej sklepu wymieniana jest co tydzień. Zatem klient zawsze może u nas znaleźć nowe artykuły. Poza tym jako jedyni w Polsce mamy kanał internetowy w segmencie dyskontowym.

 

Stach Kornecki: Czy w planach jest zmiana strategii wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki na Polskim rynku i rozmieszczenie sklepów np. w centrach handlowych w dużych miastach?

 

Lech Przemieniecki: Oczywiście od pewnego już czasu jesteśmy obecni dużych miastach (także w Warszawie). Otwieramy tutaj nowoczesne sklepu w dużym formacie o średniej powierzchni ok. 400 mkw.

 

domi_nika: Na co zamierzacie przeznaczyć środki pozyskane w IPO?

 

Lech Przemieniecki: Cele opisane są dokładnie w Prospekcie Emisyjnym, w szczególności na rozwój sieci naziemnej w kraju i za granicą, rozwój kanału internetowego oraz inwestycje w infrastrukturę logistyczną.

 

Perspektywny: Dlaczego Rumunia jest państwem, którego znaczenie podkreślają Państwo w swoich celach ekspansyjnych?

 

Lech Przemieniecki: Jest to aktualnie bardzo chłonny i nienasycony jeszcze rynek, na którym istotne jest dla nas zdobycie jak największego udziału.

 

kris_waw: jak oceniacie Państwo road-show i zainteresowanie funduszy?

 

Lech Przemieniecki: Oceniamy to bardzo pozytywnie, niemniej książka jest jeszcze ciągle budowana.

 

Łukasz Szczepański: Jaką strategię chcą Państwo przyjąć na zagranicznych rynkach ? Czy będzie to podobne podejście, które widzimy na naszym rynku?

 

Lech Przemieniecki: Na wszystkich rynkach otwieramy w tej chwili duże, nowoczesne sklepy o średniej powierzchni powyżej 400 mkw., z tym że za granicą chcemy robić to maksymalnie szybko.

 

aneta_1: Jaka jest koniunktura w handlu, czy rynek wam sprzyja?

 

Lech Przemieniecki: Dyskontom rynek zawsze sprzyja :) Natomiast oczywiści koniunktura jest pozytywna, głównie z uwagi na sporą podaż środków, m.in. 500+

 

kris_waw: jak wygląda logistyka TXM? czy macie własne magazyny czy wynajmujecie? jaka jest ich powierzchnia?

 

Lech Przemieniecki: TXM ma nowoczesny centralny magazyn w Mysłowicach (wynajmowany od operatora).

 

Profesjonalista: Czy mógłby Pan/Pani wyjaśnić strategiczne znaczenie poszczególnych Państw w kontekście ekspansji spółki?

 

Lech Przemieniecki: W tej chwili priorytetem jest rynek rumuński, natomiast wszystkie kraje są dla nas ważne w kontekście budowania kanału internetowego za granicą.

 

kris_waw: ile TXM może mieć docelowo sklepów w Polsce i za granicą?

 

Lech Przemieniecki: Wg badań PMR potencjał rynku polskiego to ok. 2,5 tys. odzieżowych sklepów dyskontowych (łącznie dla wszystkich brandów). Za granicą te liczby są odpowiednio mniejsze w zależności od potencjału danego kraju. TXM ma jeszcze myślę potencjał do otwierania nowych sklepów przez wiele lat.

 

kris_waw: czy debiut Spółki może być jeszcze w tym roku?

 

Lech Przemieniecki: Tak, harmonogram zakłada taką możliwość.

 

waw_1: Czy poza Rumunią, Czechami i Słowacją planujecie ekspansję zagraniczną?

 

Lech Przemieniecki: Nie wykluczamy oczywiście otwarcia nowych rynków, natomiast teraz skupiamy się na tych trzech.

 

waw_1: Czy działalność ma charakter sezonowy? Które okresy są najlepsze dla spółki?

 

Lech Przemieniecki: Branża odzieżowa ma generalnie charakter sezonowy i tradycyjnie najlepszy jest IV kwartał.

 

Wiktor: Jak wygląda segment sklepów dyskontowych w Europie zachodniej?

 

Lech Przemieniecki: W najbliższym sąsiedztwie w Niemczech mamy dwie duże sieci KIK i NKD, poza tym istotnym graczem jest Primark.

 

waw_1: Jak wygląda rentowność waszego biznesu w porównaniu do konkurencji?

 

Lech Przemieniecki: Nie znam dokładnych danych konkurencji, ale rentowność naszego biznesu jest porównywalna do dużych sieci modowych i rośnie.

 

aneta_1: Czym wyróżniacie się od innych dyskontów?

 

Lech Przemieniecki: To pytanie już padło wcześniej, generalnie różnica polega na stopniu kształtowania oferty i oczywiście posiadaniu sklepu internetowego txm24.pl.

 

aneta_1: Czy zamierzacie regularnie wypłacać dywidendę? Czy za 2016 r. można się już spodziewać dywidendy i w jakiej wysokości?

 

Lech Przemieniecki: Spółka od kilku już lat regularnie wypłaca dywidendę, zgodnie z uchwałą Zarządu na poziomie nie mniejszym niż 35% zysku netto. Ostateczną decyzję w zakresie wypłaty dywidendy za 2016 r. podejmie Walne Zgromadzenie.

 

domi_nika: Czy koncentrujecie się na rozwoju organicznym, czy może rozważacie przejmowanie innych podmiotów, żeby skokowo zwiększyć skalę działania?

 

Lech Przemieniecki: Nie wykluczamy przejęć, ale w tej chwili nie prowadzimy żadnych zaawansowanych rozmów w tym zakresie.

 

waw_1: Dlaczego akurat teraz zdecydowaliście się na przeprowadzenie oferty publicznej?

 

Lech Przemieniecki: Żeby dać inwestorom prezent na gwiazdkę :)

 

waw_1: Proszę przekonać mnie, że warto kupić akcje w ofercie.

 

Lech Przemieniecki: Jeśli będę Pana/ Panią zbyt długo przekonywać, to może się Pan/ Pani na te akcje "nie załapać" :)

 

waw_1: Czy mógłby Pan się odnieść do prognozy wyników finansowych jaką podaliście, czy jest realna do zrealizowania?

 

Lech Przemieniecki: Tak, Zarząd podtrzymuje prognozy.

 

Krystian Harędziński: W jaki sposób chcą Państwo wypracować przewagę na rynku e-commerce?

 

Lech Przemieniecki: Przewaga wynika z tego, że jesteśmy jedynym sklepem dyskontowym w Polsce, z ofertą online ponad 15 tys. artykułów, ze stopniem realizacji 99% dostaw w ciągu 24h, bardzo wysoką konwersją jak na sklep odzieżowy i obrotami rosnącymi ponad 60% r./r.

 

Mirek@walczynski.pl: Jakie działania planują Państwo w celu optymalizacji procesu logistycznego?

 

Lech Przemieniecki: Zgodnie z celami emisji będziemy inwestować w mechanizację procesu logistycznego.

 

Stach Kornecki: Jak oceniają Państwo obecny poziom marży sklepów Txm?

 

Lech Przemieniecki: Marża nam pasuje :), ale nadal widzimy istotny potencjał wzrostu.

 

Wojciech W: Jak oceniają Państwo działania marketingowe spółki w 2016 roku?

 

Lech Przemieniecki: Prowadzimy tradycyjny marketing dopasowany do struktury sieci, na który składają się przede wszystkim gazetki promocyjne oraz inne działania o charakterze lokalnym.

 

Łukasz Szczepański: Jakie są najsłabsze punkty łańcucha logistycznego spółki?

 

Lech Przemieniecki: Dostarczamy towar do ponad 400 sklepów w kraju i za granicą w odstępach 24h, zatem ten łańcuch działa dość dobrze.

 

Spekulant: Jaka jest przyczyna zwiększających się kosztów spółki i jaki wpływ na koszty ma wykorzystywany przez Państwa system ajencyjny?

 

Lech Przemieniecki: Koszty poniesione w 2016 r. to w zasadzie wyłącznie tzw. one-off'y, które nie wystąpią w przyszłym roku. System ajencyjny ma cechę wyhamowującą wzrost kosztów wynagrodzeń o ok. 2% w stosunku do podwyżki płacy minimalnej.

 

Filip: Jaka obecnie jest struktura zadłużenia spółki?

 

Lech Przemieniecki: Mamy wielocelowe linie kredytowe wykorzystywane głównie dla finansowania kapitału obrotowego, gwarancji oraz linii akredytywowych w imporcie.

 

Profesjonalista: Jakie wyzwania stoją przed spółką w ramach budowania wizerunku na Polskim rynku?

 

Lech Przemieniecki: Naszym zdaniem ten wizerunek budowany jest naturalnie w wyniku wzrostu sieci oraz rosnącej popularności sklepu internetowego.

 

Makler: Jakie są główne czynniki od których zależy sytuacja finansowa spółki?

 

Lech Przemieniecki: Duże przychody i małe koszty.

 

Zbyszek N: Dlaczego w ogólnej sprzedaży spółki dominują odzież i bielizna ? jest to zgodne z założeniami spółki czy akurat te grupy produktów przyjęły się najlepiej na polskim rynku?

 

Lech Przemieniecki: Tak, zarówno odzież, jak i bielizna od lat stanowią nasze główne kategorie produktowe, poza tym jesteśmy tu istotnie lepsi od konkurencji.

 

Matada: W jakiej walucie rozliczają Państwo wynajem nieruchomości?

 

Lech Przemieniecki: W ponad 70% w złotówkach.

 

Margaret: Dlaczego spółka stawia głównie na lokalizacje w mniejszych miastach?

 

Lech Przemieniecki: Aktualnie nasz nowy format sklepu otwierany jest we wszystkich miastach, nie wyłączając Warszawy.

 

Matada: Ile miejsca pozostało w dotychczasowym magazynie i jakie jest ryzyko jego przepełnienia?

 

Lech Przemieniecki: W przyszłym roku powiększamy powierzchnię magazynową o blisko połowę.

 

K_Kierwiński: Jaka procent sprzedaży jest obecnie realizowana za pośrednictwem kanału internetowego?

 

Lech Przemieniecki: Obecnie prawie 3%. W ciągu najbliższych lat ma się on podwoić.

 

Adriano: Czy są szykowane jakieś promocje w najbliższym czasie w sklepach? :)

 

Lech Przemieniecki: Oczywiście. Promocje są cały czas. Zapraszamy!

 

Buffett: Czy jeśli nie uda się pozyskać oczekiwanych wpływów z emisji to nadal będzie debiut? Czy wówczas rozważany kapitał obcy jako ich finansowanie?

 

Lech Przemieniecki: Ryzyko nieudanej emisji oceniamy jako minimalne.

 

Troll: Czy jakieś one-off\'y wystąpić mogą w 2017 roku?

 

Lech Przemieniecki: Nie przewidujemy takich zdarzeń.

 

123: To AGD to w jakich sklepach chcą Państwo sprzedawać? I od kiedy?

 

Lech Przemieniecki: Wszystkie nowo otwierane sklepy mają nowoczesny, powiększony dział z artykułami dla domu.

 

Moderator: Dziękujemy za uczestnictwo w czacie

 

Lech Przemieniecki: Również bardzo dziękuję i zapraszam do POK-ów mBanku i BOŚ-u jeszcze tylko w dniu dzisiejszym.

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

17.11.2017, Newsroom

Grupa Azoty osiągnęła w III kw. historyczny zysk EBITDA na poziomie 255 mln zł

Spółka pochwaliła się poprawą wyników finansowych w III kw. 2017 roku. Na poziomie zysku EBITDA wszystkie segmenty działalności wykazały dodatnią kontrybucję.

Zobacz więcej

Czat inwestorski: Publiczna oferta akcji TXM S.A.