Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Wyniki CCC lepsze od oczekiwań za wyjątkiem zysku netto

© anetlanda - Fotolia.pl

W III kw. 2016 roku CCC zwiększyło przychody i zyski operacyjne, jednak uzyskane marże okazały się niższe niż przed rokiem. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.

 

Wybrane pozycje wynikowe (mln zł)

III kw. 2016 r.

III kw. 2015 r.

I-III kw. 2016 r.

I-III kw. 2015 r.

Przychody ze sprzedaży

664,7

512,4

2 059,2

1 552,3

Wynik brutto na sprzedaży

339,3

270,7

1 073,1

835,8

Wynik operacyjny

25,2

24,3

155,9

130,2

Wynik brutto

9,5

18,8

134,6

111,7

Wynik netto podmiotu dominującego

8,2

33,8

117,5

145,4

Źródło: CCC S.A.

 

CCC osiągnęło w III kw. 2016 roku 664,7 mln zł przychodów, co było wynikiem o 29,7% lepszym niż przed rokiem. Największe przychody odnotowywane są w Polsce, w III kw. bieżącego roku wyniosły 410,8 mln zł wobec406,5 mln zł przed rokiem. Z kolei największe dynamiki wzrostu przychodów odnotowano w Niemczech – 54,6 mln zł wobec 36,9 mln zł, a także w pozostałych, niewyszczególnionych krajach – 11,2 mln zł wobec 5 mln zł. Przychody z e-commerce wyniosły 35,3 mln zł. Podobne tendencje odnotowano w ciągu 9 miesięcy 2016 roku. W III kw. 2016 roku spółka zwiększyła sieć sprzedaży o ponad 20,1 tys. m kw., otwierając 7 salonów w Niemczech, po 2 salony w Czechach i Austrii, po 1 w Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech i Słowacji. Na koniec września spółka posiadała 825 placówek o łącznej powierzchni 426,8 tys. m kw. W IV kw. powierzchnia handlowa ma się zwiększyć o blisko 50 tys. m kw. Z kolei w latach 2017-2019 przewiduje otwarcie około 300 tys. m kw. powierzchni handlowej.

 

Zysk brutto na sprzedaży w III kw. 2016 roku wyniósł 339,3 mln zł, co przełożyło się na marżę zysku brutto w wysokości 3,8% wobec 4,7% przed rokiem. Od początku roku po 9 miesiącach marża brutto na sprzedaży wyniosła 7,6% wobec 8,4%. Było to efektem wyższej dynamiki wzrostu kosztu własnego sprzedaży (+37,6%) niż przychodów, co wynikało ze zmiany w strukturze kanałów sprzedaży. Największa marża została odnotowywana w regionie Europy Zachodniej – 61,7%. W Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła 57,8%, w Polsce 51,9%, a w segmencie e-commerce 42%.

 

Zysk operacyjny wyniósł w III kw. 2016 roku 25,2 mln zł i był o 3,7% większy niż przed rokiem. W minionym kwartale istotnie zwiększyły się koszty funkcjonowania sklepów (237 mln zł , +30% rdr), a także pozostałe koszty sprzedaży (61 mln zł, +38% rdr). Na wynik wpłynęło także saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, które powiększyło wyniki o 4,2 mln zł wobec 2 mln zł przed rokiem. Zysk brutto wyniósł 9,5 mln zł wobec 18,8 mln zł przed rokiem na skutek zwiększenia kosztów finansowych (17 mln zł wobec 6,5 mln zł). Z kolei zysk netto został wsparty w III kw. 2015 roku dodatnią różnicą pomiędzy podatkiem dochodowym a odroczonym, który powiększył wyniki o 15 mln zł. Skorygowany zysk netto o podatek odroczony dotyczący znaku towarowego i wartości firmy oraz dotyczący ulgi inwestycyjnej, a także o koszty programu motywacyjnego wyniósł po 9 miesiącach 2016 roku 134,1 mln zł wobec 131,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

 

Osiągnięte przychody w III kw. 2016 roku okazały się zgodne z konsensusem rynkowym publikowanym przez PAP. Zysk operacyjny okazał się o 27,3% większy niż oczekiwania rynkowe. Natomiast zysk netto był o 25,3% mniejszy od konsensusu.

 

Po publikacji wyników kurs akcji CCC rośnie od początku sesji, zyskując około 3,5% do godziny 15:00. Po wyznaczeniu nowego, historycznego maksimum pod koniec października, korekta zniosła cenę do najbliższego wsparcia w okolicach 189 zł. Otwiera to drogę popytowi do powalczenia o nowe maksima.

 

CCC - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: CCC S.A.

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

24.11.2017, Newsroom

Oferta IPO CwMedia S.A. (właściciel serwisu CDA.pl) – piguła informacyjna

24.11.2017, Newsroom

Oferta IPO CwMedia S.A. (właściciel serwisu CDA.pl) – piguła informacyjna

Ruszyły zapisy na akcje właściciela popularnego serwisu internetowego CDA.pl. Inwestorzy indywidualni będą mogli zapisywać się na akcje do 5 grudnia 2017 roku.

Zobacz więcej

Wyniki CCC lepsze od oczekiwań za wyjątkiem zysku netto