Chat with us, powered by LiveChat

Czat inwestorski: Wyniki finansowe Grupy Ambra S.A. za I kwartał 2016/2017 r.

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Wyniki finansowe Grupy Ambra S.A.

za I kwartał 2016/2017 r.

14 listopada

godzina 14:30

AMBRA

 

Dodaj czat do swojego Kalendarza Google

 

Na pytania inwestorów odpowiadali:

 

Robert Ogór, Prezes ZarząduRobert Ogór, Prezes Zarządu

W Zarządzie AMBRA S.A. od 2003 r., funkcję Prezesa Zarządu pełni od 2008 r. Absolwent Wydziału Filozofii Uniwersytetu w Heidelbergu. W latach 1994 – 2004 pracował jako doradca i członek grupy zarządczej do spraw inwestycji kapitałowych i rynków zagranicznych Schloss Wachenheim AG – większościowego akcjonariusza AMBRA S.A. Pełni również szereg funkcji nadzorczych w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 

 

 

 

 

Piotr Kaźmierczak – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor FinansowyPiotr Kaźmierczak – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Finansowy

Związany z AMBRA S.A. od 2005 r. W Zarządzie AMBRA S.A. od 2008 r., pełni funkcję Wiceprezesa od 2014 r. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiował również zarządzanie na Uniwersytecie w Würzburgu. Ukończył studia podyplomowe ACCA w zakresie rachunkowości i finansów. W latach 1998 – 2005 pracował w KPMG Polska Audyt Sp. z o.o. w Warszawie oraz w KPMG DTG AG w Düsseldorfie. Pełni również funkcje nadzorcze w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 

 

 

 

 


Zapis czatu inwestorskiego


Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Grupą AMBRA, który odbędzie się 14 listopada (poniedziałek) o godz. 14:30. Na pytania inwestorów będzie odpowiadał Robert Ogór, Prezes Zarządu Grupy AMBRA oraz Piotr Kaźmierczak – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Finansowy. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy serdecznie na czacie z zarządem AMBRA S.A. Nasza najnowsza prezentacja jest dostępna pod ikonką Pliki do pobrania oraz na naszej stronie: http://www.ambra.com.pl/assets/RI/Prezentacje/AMBRA_Q1_2016-2017.pdf

 

Moderator: Za 10 minut zaczynamy czat - zapraszamy!

 

Inwestor długoterminowy: Czy spółka zamierza w kolejnych latach wypłacać dywidendę?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Sytuacja finansowa spółki pozwala na kontynuację polityki dywidendy. W kolejnych latach planujemy zwiększanie kwot wypłacanej dywidendy.

 

Grzegorz Rybacki: Czy spółka jest w stanie utrzymać wzrost sprzedaży w kolejnych kwartałach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dobra dynamika wzrostu rynku wina w Polsce i w Rumunii powinna sprzyjać osiąganiu dobrej dynamiki sprzedaży w przyszłości. Grupa AMBRA jest właścicielem wiodących marek na tych rynkach i aktywnie wspiera marketingowo te marki. Rozwijamy również kanały dystrybucji premium (sklepy CENTRUM WINA i sprzedaż pod marką CENTRUM WINA do gastronomii). Znamy się nie tylko na winie ale regularnie badamy trendy konsumenckie, co pozwala nam utrzymywać przewagę nad konkurencją.

 

Inwestor: Jakie nowe alkohole AMBRA pojawią się na świątecznym stole w polskich domach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nasze nowości to brandy Pliska i Słoneczny Brzeg w małych opakowaniach 200 ml, limitowana edycja wina musującego Dorato na 25-lecie marki, nowe cydry.

 

Łukasz Szczepański: Czy negatywne zmiany kursów walut mogą istotnie wpłynąć na wyniki spółki?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Jak każdy importer jesteśmy wrażliwi na zmiany kursu walut. Roczny wolumen zakupów wynosi około 25 mln Euro. W założeniach budżetowych na rok finansowy 2016/2017 przyjęty został średnioroczny kurs EURPLN na poziomie 4,40. Obecny poziom kursu nie stwarza istotnego zagrożenia dla wyników spółki.

 

Natan1975@outlook.com: Czy zdaniem Państwa w Polsce może dojść do zmian w konsumpcji wina? Spożycie tego trunku w naszym kraju jest wciąż na stosunkowo niskim poziomie

 

Zarząd Grupy AMBRA: Trendy konsumenckie w Polsce sprzyjają wzrostowi spożycia wina. Rynek wina w ostatnim okresie rósł w tempie ok. 5% rocznie, a w ostatnich miesiącach przyspieszył. Rosną szczególnie wina stołowe, ostatnio także wina musujące. Wzrost obserwowany jest zwłaszcza w formatach, w których AMBRA posiada wysokie udziały rynkowe: hiper-, supermarkety, sklepy specjalistyczne.

 

Waldemar Guzera: Z czego wynika spadek przepływów pieniężnych netto w I kw. roku obrotowego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W pierwszym kwartale roku obrotowego spółka wypracowuje stosunkowo niższe niż w innych kwartałach przepływy pieniężne, co wiąże się z zatowarowaniem i zwiększoną produkcją przed sezonem świątecznym. Najwyższy poziom przepływów pieniężnych notowany jest po Świętach i Nowym Roku, tj. w trzecim kwartale roku obrotowego. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2016/2017 przepływy z działalności operacyjnej wyniosły 4,7 mln zł w porównaniu do -2,1 w tym samym okresie roku ubiegłego.

 

Henryk: Kim są najważniejsi konkurenci Ambry na rynkach, na których działa?

 

Zarząd Grupy AMBRA: 20% udziału AMBRA w polskim rynku wina to ok. 2-krotnie więcej niż posiada najbliższy nasz konkurent. Wśród konkurentów występują CEDC, Bartex, Martini Bacardi i Henkell Polska.

 

Lubię wina: Z jakimi dużymi sieciami sklepów grupa Ambra ma podpisane umowy? Czy z Almą również? Czy kłopoty Almy mogą się odbić na wynikach Ambry?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Alma nigdy nie zaliczała się do głównych klientów Grupy AMBRA, stąd kłopoty Almy nie będą mieć istotnego wpływu na wynikach Grupy AMBRA.

 

Lubię wina: Z jakimi dużymi sieciami sklepów grupa Ambra ma podpisane umowy? Czy z Almą również? Czy kłopoty Almy mogą się odbić na wynikach Ambry?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Alma nigdy nie zaliczała się do głównych klientów Grupy AMBRA, stąd kłopoty Almy nie będą mieć istotnego wpływu na wynikach Grupy AMBRA.

 

Kustosz: Jak oceniają Państwo obecną sytuację finansową spółki?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Sytuacja finansowa Grupy AMBRA jest od wielu lat bardzo dobra. Niskie zadłużenie i stabilne przepływy pieniężne umożliwiają nam regularnie zwiększać kwotę wypłacanej dywidendy, której wysoka rentowność plasuję Grupę AMBRA wśród najatrakcyjniejszych spółek dywidendowych.

 

lukasz: Dzień dobry! Mam pytania trochę niefinansowe, wielu z nas inwestorów to wierni konsumenci, a w szerokiej branży spożywczej rysują się coraz bardziej prozdrowotne trendy rynkowe. Wina i cydry są produktami powszechnie konserwowanymi za pomocą siarczynów. Jak dużo marek własnych i produktów sprzedawanych przez Ambrę siarczynów nie zawiera i czy będą się pojawiały kolejne niesiarkowane?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dwutlenek siarki jest konserwantem nie tylko bardzo powszechnie stosowanym, ale w szerokiej dystrybucji win nieomal nieodzowny zapewniając świeżość produktu, w szczegolności ochronę przed utlenianiem. Wina nie konserwowane to albo produkty sprzedawane blisko/bezpośrednio z miejsca produkcji albo selektywnie dobrane wina wysokiej klasy.

 

Ernest: Czy po zakończeniu embarga na jabłka ze strony Rosji jest jeszcze miejsce na wzrost sprzedaży cydru w Polsce?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Embargo w momencie jego ogłoszenia miało chwilowy silny pozytywny wpływ na sprzedaż cydru. Od dwóch lat embargo nie wpływało naszym zdaniem na poziom konsumpcji. Decydujący wpływ na konsumpcję cydru będzie naszym zdaniem miała jakość i atrakcyjność oferty cydrów. Dlatego rozszerzamy ofertę CYDRU LUBELSKIEGO, który potwierdził w ostatnich miesiącach swoją wiodącą pozycję wśród cydrów. Pozytywnie oceniamy potencjał tego rynku w kolejnych latach.

 

Kamil Mlak: W jaki sposób zostanie poszerzone portfolio produktów marki „Cydr Lubelski”?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oferta Cydru Lubelskiego zostala istotnie rozszerzona o Perry Gruszka, Antonówka Niefiltrowana oraz Cydr Lubelski Niefiltrowany, ktorego szeroka dystrybucję będziemy budować w roku 2017. Dodatkowo w ofercie "świątecznej" pojawi się Cydr Lubelski Miodowy Mocny z podwyższoną zawartością alkoholu 7%.

 

Maćko: Na jakich produktach które oferuje Ambra zarabia się najwięcej?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Portfel produktów Grupy AMBRA jest zrównoważony pod względem rentowności, co ogranicza ryzyko obniżenia rentowności w przypadku zmiany struktury sprzedaży.

 

Winiarz: Jak AMBRA przygotowuje się do sezonu świątecznego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Jak co roku kampanie promocyjne będą obejmować wszystkie główne segmenty oraz kanały dystrybucji poczynając od sezonowych akcji w Biedronce, a kończąc na kampanii w sieci sklepów Centrum Wina i restauracjach. Główny udział przypada winom musującym i napojom dla dzieci, których sprzedaż osiąga w tym krótkim czasie ponad 30% rocznych obrotów. W tym roku wydarzeniem sezonu będzie jubileusz 25-lecia marki Dorato połączony z milionem butelek w jubileuszowej wersji limitowanej oraz kampanią sponsoringową w TV.

 

Winiarz: Jak AMBRA przygotowuje się do sezonu świątecznego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Jak co roku kampanie promocyjne będą obejmować wszystkie główne segmenty oraz kanały dystrybucji poczynając od sezonowych akcji w Biedronce, a kończąc na kampanii w sieci sklepów Centrum Wina i restauracjach. Główny udział przypada winom musującym i napojom dla dzieci, których sprzedaż osiąga w tym krótkim czasie ponad 30% rocznych obrotów. W tym roku wydarzeniem sezonu będzie jubileusz 25-lecia marki Dorato połączony z milionem butelek w jubileuszowej wersji limitowanej oraz kampanią sponsoringową w TV.

 

marcin.nowak.232@outlook.com: Czy planują Państwo wchodzić na nowe rynki zbytu, czy może skupiacie się na rynkach obecnej działalności?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Grupa AMBRA koncentruje się na obecnej działalności. Wysoki potencjał wzrostu rynku wina w Polsce, czy alkoholi w Rumunii dają nam możliwość osiągania dobrej dynamiki na obecnych rynkach, co pokazały ostatnie kwartały. Wzrost na obecnych rynkach jest również optymalny dla zwiększania rentowności Grupy AMBRA. Nie wykluczamy oczywiście wejścia na nowe rynki, ale będzie to uzależnione od tego, czy ocena opłacalności takich projektów będzie odpowiednio wysoka.

 

Artur Rośnicki: Jak duże są inwestycje Ambry w nieruchomości inwestycyjne?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nieruchomości inwestycyjne obejmujące działkę gruntu w Bukareszcie miały wartość 14,6 mln zł na koniec I kwartału.

 

kamil.blaszczyk@poczta.onet.pl: W jakim tempie rośnie sprzedaż w kanale internetowym, portalu Winezja.pl?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Sprzedaż spółki Winezja.pl rośnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami, zdecydowanie powyżej dynamiki całego rynku. Oczekujemy kontynuacji tego trendu z uwagi na niski udział tego kanału sprzedaży w Polsce w porównaniu do innych rynków europejskich. Pozytywny wpływ będą mieć również synergie z siecią sklepów CENTRUM WINA.

 

Amator: Jakie marki własne uznajecie Państwo za marki premium? Czy zamierzacie rozwijać tę kategorię produktów?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Najważniejszą marką z segmentu premium jest marka Centrum Wina będąca liderem sprzedaży detalicznej win premium do polskich konsumentów jak również wiodącą marką handlową dla tego segmentu win do gastronomii. W ramach strategii premium budujemy jednocześnie markę programową jaką jest Kocham Wino - program, w którym uczestniczy już blisko 100 tysięcy miłośników wina. Rozwój Centrum Wina i Kocham Wino jest jednym z priorytetów naszej strategii z uwagi na nadal duży niewyczerpany potencjał tego segmentu.

 

Tubacki Wiesław: Na czym polega sezonowość działalności spółki? W jakich okresach Ambra osiąga najwyższe wyniki?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Od wielu lat czwarty kwartał roku kalendarzowego (drugi kwartał roku obrotowego) jest okresem najwyższej sprzedaży. W tym okresie sprzedaż jest ponad dwukrotnie wyższa niż w pozostałych kwartałach. Wynika to z większej skłonności do zakupów konsumpcyjnych w tym okresie. W szczególności dotyczy to win musujących.

 

Mikołaj Stangret: Z tytułu którego produktu spółka osiąga najwyższą sprzedaż?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Pod względem wolumenu sprzedaży - Cydr Lubelski, a przychodów ze sprzedaży największe marki to CIN&CIN, FRESCO i marka ZAREA w Rumunii.

 

Paweł: Ile obecnie spółka posiada sklepów Centrum Wina? Czy w tym roku obrotowym planowane są kolejne otwarcia bądź modernizacja już istniejącyh, ewentualnie zamknięcia?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Sieć sklepów Centrum Wina obejmuje 24 placówki. W najbliższych miesiącach planowane jest otwarcie sklepu w nowej Galerii Północnej w Warszawie.

 

Jarni: Czy inwestycja w akcje Ambra to bardziej lokata czy bardziej story oparte o wzrost wyników? Dlaczego wyniki spółki nie przekładają się na kurs akcji...kupowałem po 8,80.

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zdecydowanie jesteśmy spółką dywidendową. Oferujemy jedną z najwyższych rentowności dywidendy na GPW. Nie obiecujemy wyników tylko je wypłacamy. To propozycja dla tych, którzy oczekują bezpiecznej ale rentownej lokaty kapitału.

 

Jarni: Czy zgodzą się Państwo z tezą, że rynek cydru rośnie w tempie niższym niż były oczekiwania w momencie \"rewolucji cydrowej\", kiedy to kategoria produktowa pojawiała się na rynku (2-3 lata temu). Były szacunki o wielkości 70-100m l.

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rzeczywiście miniony rok obrotowy był okresem wyhamowania dynamiki wzrostu dla nowego rynku cydru. W obliczu wzbogaconej oferty w szczególności piw regionalnych konsumenci oczekują również od cydrów nowych impulsów. Temu służy wdrożona przez nas strategia "bogactwo cydrów" rozszerzająca ofertę Cydru Lubelskiego: Cydr Niefiltrowany, Antonówka, Perry Lubelski Gruszka.

 

Bartek Kozimorski: Z czego wynika tak silna dynamika wzrostu sprzedaży w Rumunii? Czy ta dynamika jest do utrzymania w kolejnych okresach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wysoka dynamika sprzedaży na rynku rumuńskim (60%) wynika częściowo z zatowarowania się niektórych klientów przed podwyżką cen, co na pewno obniży dynamikę w kolejnym kwartale. W ujęciu całorocznym oczekujemy wysokiego wzrostu w Rumunii jednak na niższym poziomie niż w pierwszym kwartale roku obrotowego 2016/2017.

 

Ernest: Gdyby mogli Państwo wskazać jedną mocną cechę Ambry, która wyróżnia ją na rynku to co by to było?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Grupę AMBRA wyróżnia portfolio produktów będących liderami na rynku w najważniejszych kategoriach. Decyduje o tym atrakcyjność głównych marek i jakość oferowanego asortymentu.

 

Artur Rośnicki: Czy spółka prowadzi obecnie jakieś inwestycje rozwojowe?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Posiadany potencjał majątku zarówno produkcyjnego jak i technologii wspierających (IT) pozwala na osiąganie wzrostów rynkowych oraz wartości dodanej bez istotnego zwiększania nakładów inwestycyjnych w najbliższych latach.

 

Jarni: \"...wynika częściowo z zatowarowania się niektórych klientów przed podwyżką cen, co na pewno obniży dynamikę w kolejnym kwartale\" - dzięki za szczerą odpowiedź. Znam spółki, które w przededniu debiutu robiły takie numery, celem podbicia wyceny:) rozważam większy zakup.

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dziękujemy :-)

 

Moderator: Dziękujemy za zainteresowanie naszą spółka i wszystkie pytania. Zapraszamy na nasza stronę internetowną i Twitter. Serdecznie pozdrawiamy!

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie