Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Problemy Monnari w III kw., spółka notuje 2,5 mln zł straty operacyjnej

© puhhha - Fotolia.pl

Monnari Trade opublikowało raport za III kw. 2016 roku. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.

 

Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł)

III kw. 2016 r.

III kw. 2015 r.

I-III kw.2016 r.

I-III kw. 2015 r.

Przychody ze sprzedaży

46 508

42 979

156 477

138 419

Wynik brutto na sprzedaży

22 373

21 638

82 904

74 818

Wynik operacyjny

-2 498

501

9 201

15 083

Wynik brutto

-1 125

-969

11 970

15 158

Wynik netto

-563

20 609

11 602

33 688

Źródło: Monnari Trade S.A.

 

Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży w III kw. 2016 roku o 8,2%, do 46,5 mln zł. W tym samym czasie powierzchnia sklepowa zwiększyła się o 22,4%. Wolniejsze tempo przyrostu przychodów Monnari tłumaczyło między innymi słabszą od zakładanej sprzedażą w nowych lokalizacjach (otwartych w 2015 i 2016 roku), niekompletną kolekcją w salonach (problem z logistyką), a także ostrożniejszą polityką przecen w celu obrony marży brutto na sprzedaży. Spółka zapowiedziała poprawę procesów logistycznych, przede wszystkim poprzez budowę własnego magazynu w 2017 roku. Wśród czynników zewnętrznych wymieniono dużą konkurencję, obserwowane zmiany w zachowaniu konsumentów, a także wysokie temperatury we wrześniu. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 22,4 mln zł co przełożyło się na marżę na tym poziomie w wysokości 48,1% wobec 50,3% przed rokiem. Spadek marży spółka tłumaczyła wyprzedażami kolekcji letniej w lipcu i sierpniu, a także presją ceny zakupu kolekcji zimowej w dolarach.

 

Na poziomie działalności operacyjnej spółka wykazała stratę na poziomie 2,5 mln zł. Było to związane między innymi z ze wzrostem kosztów sprzedaży o 21% rdr, do poziomu 23,3 mln zł, a także wzrostem kosztów zarządu o 7,5% rdr, do poziomu 1,9 mln zł. Monnari prowadziło w III kw. aktywną promocję marki, w tym między innymi poprzez cross-promocje z markami Bytom, Surf, czy też współpracą z firmą Monolith i TVP Pytanie na Śniadanie – prezenterki w strojach marki Monnari.

 

Strata brutto i netto była mniejsza niż strata operacyjna między innymi za sprawą zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 1,4 mln zł, a także dodatniego wpływu podatku dochodowego na wynik w wysokości 561 tys. zł. W efekcie Monnari zamknęło III kw. 2016 roku ze stratą netto na poziomie 563 tys. zł.

 

Reakcja kursu na opublikowany raport jest nieznaczna – pod koniec sesji kurs spadał o około 1,3%. Sesji towarzyszył natomiast bardzo wysoki wolumen, a obroty przekroczyły 5 mln zł. W szerszej perspektywie obraz techniczny walorów spółki prezentuje się nieco gorzej. Kurs znajduje się w trendzie spadkowym, a w ostatnich dniach cena powróciła poniżej ważnej strefy 10 zł – 10,40 zł, co zgodnie z klasyczną analizą techniczną otwiera drogę do dalszej przeceny.

 

Monnari - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Monnari Trade S.A.

Zobacz również:

19.06.2018, Aktualności

Okres próbny w Legimi tylko dla członków SII wydłużony do miesiąca

19.06.2018, Aktualności

Okres próbny w Legimi tylko dla członków SII wydłużony do miesiąca

Dla członków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych udało się nam uzyskać wydłużony okres próbny w Legimi.

Zobacz więcej

13.07.2018, Newsroom

Czy duże ambicje Brand24 zostaną wkrótce zrealizowane?

13.07.2018, Newsroom

Czy duże ambicje Brand24 zostaną wkrótce zrealizowane?

Dynamiczny rozwój to priorytet zarządu notowanej na NewConnect od stycznia bieżącego roku spółki Brand24.

Zobacz więcej

Problemy Monnari w III kw., spółka notuje 2,5 mln zł straty operacyjnej
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie