Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Problemy Monnari w III kw., spółka notuje 2,5 mln zł straty operacyjnej

© puhhha - Fotolia.pl

Monnari Trade opublikowało raport za III kw. 2016 roku. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.

 

Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł)

III kw. 2016 r.

III kw. 2015 r.

I-III kw.2016 r.

I-III kw. 2015 r.

Przychody ze sprzedaży

46 508

42 979

156 477

138 419

Wynik brutto na sprzedaży

22 373

21 638

82 904

74 818

Wynik operacyjny

-2 498

501

9 201

15 083

Wynik brutto

-1 125

-969

11 970

15 158

Wynik netto

-563

20 609

11 602

33 688

Źródło: Monnari Trade S.A.

 

Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży w III kw. 2016 roku o 8,2%, do 46,5 mln zł. W tym samym czasie powierzchnia sklepowa zwiększyła się o 22,4%. Wolniejsze tempo przyrostu przychodów Monnari tłumaczyło między innymi słabszą od zakładanej sprzedażą w nowych lokalizacjach (otwartych w 2015 i 2016 roku), niekompletną kolekcją w salonach (problem z logistyką), a także ostrożniejszą polityką przecen w celu obrony marży brutto na sprzedaży. Spółka zapowiedziała poprawę procesów logistycznych, przede wszystkim poprzez budowę własnego magazynu w 2017 roku. Wśród czynników zewnętrznych wymieniono dużą konkurencję, obserwowane zmiany w zachowaniu konsumentów, a także wysokie temperatury we wrześniu. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 22,4 mln zł co przełożyło się na marżę na tym poziomie w wysokości 48,1% wobec 50,3% przed rokiem. Spadek marży spółka tłumaczyła wyprzedażami kolekcji letniej w lipcu i sierpniu, a także presją ceny zakupu kolekcji zimowej w dolarach.

 

Na poziomie działalności operacyjnej spółka wykazała stratę na poziomie 2,5 mln zł. Było to związane między innymi z ze wzrostem kosztów sprzedaży o 21% rdr, do poziomu 23,3 mln zł, a także wzrostem kosztów zarządu o 7,5% rdr, do poziomu 1,9 mln zł. Monnari prowadziło w III kw. aktywną promocję marki, w tym między innymi poprzez cross-promocje z markami Bytom, Surf, czy też współpracą z firmą Monolith i TVP Pytanie na Śniadanie – prezenterki w strojach marki Monnari.

 

Strata brutto i netto była mniejsza niż strata operacyjna między innymi za sprawą zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 1,4 mln zł, a także dodatniego wpływu podatku dochodowego na wynik w wysokości 561 tys. zł. W efekcie Monnari zamknęło III kw. 2016 roku ze stratą netto na poziomie 563 tys. zł.

 

Reakcja kursu na opublikowany raport jest nieznaczna – pod koniec sesji kurs spadał o około 1,3%. Sesji towarzyszył natomiast bardzo wysoki wolumen, a obroty przekroczyły 5 mln zł. W szerszej perspektywie obraz techniczny walorów spółki prezentuje się nieco gorzej. Kurs znajduje się w trendzie spadkowym, a w ostatnich dniach cena powróciła poniżej ważnej strefy 10 zł – 10,40 zł, co zgodnie z klasyczną analizą techniczną otwiera drogę do dalszej przeceny.

 

Monnari - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Monnari Trade S.A.

Zobacz również:

13.02.2018, Aktualności

SII Poleca: Świece japońskie i analiza wykresów cenowych – Steve Nison

13.02.2018, Aktualności

SII Poleca: Świece japońskie i analiza wykresów cenowych – Steve Nison

Biblia wykresów świecowych Steve'a Nisona 5 lutego 2018 powróciła na półki księgarni maklerska.pl! Odświeżona, zaktualizowana i w nowej oprawie graficznej, a co najważniejsze – w języku polskim.

Zobacz więcej

16.02.2018, Newsroom

Mercor z wyraźną poprawą wyników po trzech kwartałach

16.02.2018, Newsroom

Mercor z wyraźną poprawą wyników po trzech kwartałach

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wzrosły rok do roku o 24,6%, a wynik operacyjny o 45,9%.

Zobacz więcej

Problemy Monnari w III kw., spółka notuje 2,5 mln zł straty operacyjnej