Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Nowa strategia Prime Car Management

© PlanetEarthPictures - Fotolia.com

Spółka świadcząca usługi leasingowe Prime Car Management zaprezentowała wczoraj (22.09.16) strategię biznesową na lata 2016-2019. Jej główne założenia to zmiana polityki dywidendowej oraz koncentracja na sektorze MŚP i klientach indywidualnych, w tym rozwój produktów typu Abonament.

Celem głównym strategii jest doprowadzenie do wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy. W tym celu, zamierza skoncentrować działania sprzedażowe i marketingowe na sektor ze małych i średnich przedsiębiorstw oraz klientach detalicznych. Będą się one opierać zarówno na już istniejących, jak i nowych produktach. Rozwój oferty dedykowanej tym grupom będzie obejmował programy private label, a także rozwój produktów typu Abonament. W wyniku obserwacji potrzeb klientów, silnych trendów rynkowych oraz możliwości technologicznych, Prime Car Management zdecydowała także o rozwoju sprzedaży online.

Zarząd stawia sobie za cel wzrost aktywów o min. 10% rocznie oraz podniesienie stopy zwrotu z kapitału własnego o min. 3,0 p.p. do końca 2019 roku w porównaniu do wyników na koniec pierwszego półrocza 2016. Takie cele finansowe Spółka opracowała w oparciu o założenia Zarządu dotyczące rozwoju rynku leasingu oraz rynku sprzedaży samochodów w Polsce, które wskazują, że sprzedaż nowych samochodów do 2019 będzie rosła na poziomie 5%, a import używanych samochodów 3% średniorocznie. Z kolei dla rynku leasingu samochodów przewidywany jest w tym okresie średnioroczny wzrost na poziomie 20%. Branża CFM ma natomiast ma nadal rozwijać się głównie dzięki wzrostowi floty FSL (Full Service Leasing), który szacowany jest na 7% średniorocznie.

"W naszej ocenie w najbliższych latach dojdzie do zmian w procesie sprzedaży samochodów do klientów detalicznych w Polsce. Jest to wynik zmian w mentalności konsumentów, które dotyczą zarówno sposobów finansowania samochodów oraz samej potrzeby posiadania. Zgodnie z globalnymi trendami samochód przestaje być wartością samą w sobie, a staje się narzędziem użytkowym zapewniającym mobilność. Ważne są także możliwości częstej zmiany samochodu. W związku z tym kluczowymi parametrami w decyzjach zakupowych ważne będą »total cost of ownership«, czyli łączne koszty związane z użytkowaniem auta oraz elastyczność wymiany starego na nowe" – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Prime Car Management SA.

W związku z wypłatą w poprzednich okresach zakumulowanych zysków, Zarząd Spółki zmodyfikował także założenia polityki dywidendowej. Jego zamiarem jest rekomendowanie w przyszłości Walnemu Zgromadzeniu, wypłaty dywidendy w kwocie na maksymalnym poziomie do 100% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej Prime Car Management za dany rok obrotowy, przy uwzględnieniu odpowiedniego poziomu płynności Grupy oraz kapitału niezbędnego do rozwoju jej działalności.

Spółka Prime Car Management S.A. to jednostka dominująca grupy kapitałowej działającej na rynku flotowym pod marką Masterlease. Grupa Masterlease jest niezależnym podmiotem świadczącym w Polsce usługi leasingowe i usługi zarządzania flotą, tj. car fleet management („CFM”). Na dzień 31 marca 2016 r., flota Grupy Masterlease liczyła ponad 28 tys. pojazdów sfinansowanych. W ciągu całego 2015 r., Grupa Masterlease sfinansowała 10,963 samochody o łącznej wartości przekraczającej 705 mln zł. Najnowsza usługa Grupy, „Hyundai Abonament” zdobyła nagrodę Fleet Derby 2016 w kategorii najlepsza usługa dedykowana do konsumenta.

Flota PCM na koniec pierwszej połowy tego roku liczyła 29 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 21,1 % w ujęciu rok do roku, a klientom spółka dostarczyła ponad 6 tys. samochodów, czyli 25,6% więcej niż w połowie minionego roku. Na koniec 2016 r. planuje podwoić ten wynik. Jej działalności sprzyja dobra koniunktura na rynku, w tym ponad 23% dynamika sprzedaży nowych samochodów w Polsce przy rosnącym udziale klientów instytucjonalnych oraz rozwój sektora CFM.

Wykres akcji Prime Car Management pokazuje, że w 2015 roku na walorach spółki doszło do znacznej przeceny. Rok 2016 przyniósł jednak odrobienie części strat i kurs przebił linię trendu spadkowego. Silny opór można zauważyć w okolicach ceny 37 zł. Jej przekroczenie może sygnalizować dalsze wzrosty. Linia wsparcia została zaś wyznaczona na poziomie 31,7 zł.

 

PCM - analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: Prime Car Management S.A.

Zobacz również:

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

09.11.2017, Aktualności

Agnieszka Gontarek Człowiekiem Corporate Governance 2017

Człowiekiem Corporate Governance 2017 została Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce.

Zobacz więcej

23.11.2017, Czat inwestorski

Czat inwestorski: Omówienie wyników LW Bogdanka S.A. za trzeci kwartał 2017 r.

23.11.2017, Czat inwestorski

Czat inwestorski: Omówienie wyników LW Bogdanka S.A. za trzeci kwartał 2017 r.

Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Prezesem Zarządu LW Bogdanka SA, Krzysztofem Szlagą. Czat odbędzie się 27 listopada (poniedziałek) o godzinie 12:00. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

Zobacz więcej

Nowa strategia Prime Car Management