Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Briju po wynikach przełamuje linię trendu spadkowego

© Faferek - Fotolia.com

Briju opublikowało wyniki za I półrocze 2016 roku. Rynek odebrał je pozytywnie – kurs akcji zwyżkował w trakcie sesji nawet o 8,6%, przełamując linię trendu spadkowego. Poniżej w tabeli przedstawione zostały wybrane pozycje wynikowe Briju.

 

Wybrane pozycje wynikowe (zł)

I półrocze 216 roku

I półrocze 2015 roku

Przychody ze sprzedaży

351 048 894

265 257 929

Wynik operacyjny

14 569 682

10 418 558

Wynik brutto

13 629 744

9 854 975

Wynik netto

13 136 474

9 688 071

Przepływy operacyjne

11 999 996

2 093 817

Źródło: Briju S.A.

                                                                                         

Przychody Briju wyniosły w I półroczu 2016 roku 351 mln zł wobec 265,3 mln zł, a więc były większe o 32,3% rok do roku. Wzrost przychodów odnotowano w dwóch segmentach prowadzonej działalności (Surowce – obejmuje handel surowcami, i Wyroby jubilerskie – obejmuje produkcję, sprzedaż i handel wyrobami jubilerskimi). W segmencie Surowce przychody wyniosły 333,4 mln zł (+30,5% rdr), a w segmencie Wyroby jubilerskie 17,7 mln zł (+81,9% rdr).

 

Szybciej od przychodów urosły zyski. Wynik operacyjny odnotował dodatnią dynamikę na poziomie 39,8%, a zysk netto 35,6%. Na zyski istotny wpływ miały jednak pozostałe przychody i koszty operacyjne. W I półroczu 206 roku powiększyły one zyski o 884,6 tys. zł, podczas gdy przed rokiem było to 272 tys. zł. Pozostałe przychody operacyjne pochodziły głównie z odwróceń odpisów aktualizujących wartość zapasów, a także w większej mierze z przychodów z rafinacji i odzysków.

 

W I półroczu bieżącego roku Briju odnotowało 12 mln zł przepływów operacyjnych wobec 2,1 mln zł przed rokiem. Jak tłumaczy spółka wynikało to głównie ze wzrostu wypracowanego zysku, a także wzrostu stanu zobowiązań (przede wszystkim w pozycji pochodnych instrumentów finansowych stanowiących wartość zawartych i nierozliczonych na dzień bilansowy transakcji forward. Stan środków pieniężnych na koniec czerwca 2016 roku wyniósł 11,6 mln zł wobec 7,4 mln zł na koniec grudnia 2015 roku.

 

Na koniec I półrocza własna sieć sprzedaży składała się z 35 salonów BRIJU, w tym 34 sklepów własnych oraz 1 sklepu franczyzowego. Lokalizacje do uruchomienia salonów w roku 2016 zostały już wytypowane, są podpisywane kolejne umowy najmu oraz trwają końcowe uzgodnienia. Na koniec 2016 roku cała sieć sklepów powinna liczyć około 45 salonów. Rozmieszczenie punktów sprzedaży przedstawia mapka poniżej.

 

Briju - rozmieszczenie salonów
Briju - Rozmieszczenie salonów
Źródło: Briju S.A.

 

Spółka od 2013 roku prowadzi intensywne prace w zakresie tworzenia sieci salonów działających pod marką BRIJU. Wszystkie salony posiadają jednolity wystrój zgodny z koncepcją salonów BRIJU oraz jest w nich wprowadzany system operacyjny umożliwiający szybkie i sprawne przeprowadzanie kampanii reklamowych oraz promocyjnych. W 2015 roku został rozpoczęty nowy etap promocji marki BRIJU, do której została włączona telewizyjna kampania reklamowa. W 2016 roku proces promocji ma zostać zintensyfikowany.

 

„Wraz z rozwojem sieci detalicznej wzrasta świadomość marki BRIJU. Zgodnie z przyjętą strategią na rok 2016 marka podnosi swój wizerunek w punktach sprzedaży oraz w ujęciu całościowym. Współpraca ze światem mody dodała BRIJU prestiżu. Dzięki takiemu mariażowi marka może pochwalić się unikatową biżuterią. Poprzez rosnącą popularność marki coraz więcej znanych osób nosi biżuterię marki BRIJU. Oferowane w salonach kolekcje pokazywane są w mediach i w prasie ogólnopolskiej wyznaczającej trendy. Brand BRIJU staje się znany i lubiany. Ten rok niewątpliwie będzie ważnym dla marki BRIJU, która dzięki intensyfikacji swoich działań i systematycznej realizacji strategii marketingowej jest coraz bardziej popularną marką w Polsce. Dodatkowo zaplanowane działania oraz nowe, wyjątkowe kolekcje wprowadzane w ciągu roku umocnią jej pozycję w branży jubilerskiej” – napisano w komentarzu zarządu do planowanych działań rozwojowych.

 

Kurs akcji Briju rośnie po publikacji wyników. W trakcie sesji została przebita linia trendu spadkowego jednak kurs wciąż oscyluje wokół niej. O godzinie 15:00 kurs znajduje się tuż pod linią trendu, ale kluczowe znaczenie będzie miało zamknięcie sesji. Jeśli nastąpi ono powyżej linii trendu spadkowego, będzie istotnym sygnałem dla byków płynącym z analizy technicznej, widocznym zarówno na wykresie tygodniowym. 

 

Briju - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Briju S.A.

Zobacz również:

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26 lipca lutego na Giełdzie Papierów Wartościowych zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane ING Turbo oparte o akcję spółki CD PROJEKT S.A.

Zobacz więcej

14.08.2018, Newsroom

3 spółki, które chcą skupić akcje własne łącznie za ponad 600 mln zł

14.08.2018, Newsroom

3 spółki, które chcą skupić akcje własne łącznie za ponad 600 mln zł

W dwóch przypadkach celem skupu jest wyłącznie umorzenie akcji i obniżenie kapitałów zakładowych spółek.

Zobacz więcej

Briju po wynikach przełamuje linię trendu spadkowego
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie