Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

AB z nowym centrum logistycznym kontynuuje silny rozwój

© Sergey Nivens - Fotolia.com

Zapraszamy do zapoznania się z raportem na temat AB S.A. przygotowanym przez analityków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

Spis treści

  1. Profil działalności
  2. Analiza finansowa
  3. Plany strategiczne i ocena perspektyw
  4. Podsumowanie

AB S.A.

1. Profil działalności

Grupa AB to największy pod względem obrotów oraz liczby klientów dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Głównymi rynkami działalności firmy są Polska i Czechy. Wraz z rynkiem słowackim AB jest strategicznym partnerem dystrybucyjnym dla większości światowych producentów nowych technologii, sprzedając ich produkty do ponad 16 000 tysięcy partnerów handlowych. W stałej ofercie firmy znajduje się 96 000 produktów przeszło 700 marek z całego świata.

 

Źródło: AB S.A.

 

Obok ugruntowanej już pozycji na rynku dystrybucji sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi sprzedaż hurtową elektroniki użytkowej, RTV-AGD i zabawek, konsekwentnie poszerzając portfel produktów oraz bazę lojalnych klientów. AB może pochwalić się najszerszą ofertą produktową w CEE.

 

Źródło: AB S.A.

2. Analiza finansowa

Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł)

III kw.  2015/2016

III kw.  2014/2015

I-III kw.  2015/2016

I-III kw.  2014/2015

Przychody ze sprzedaży

1 706 813

1 692 423

5 566 270

5 265 034

Zysk operacyjny

21 014

22 425

76 748

77 752

Zysk brutto

16 151

20 181

63 352

71 116

Zysk netto

12 391

13 540

50 526

54 203

Przepływy operacyjne

92 853

-125 894

14 924

-44 605

Przepływy inwestycyjne

-1 376

-14 698

-15 117

-67 378

Przepływy finansowe

-45 952

-32 716

111 923

108 945

Źródło: AB S.A.

 

W III kw. roku obrotowego 2015/2016, który odpowiada okresowi styczeń-marzec 2016 roku, AB wykazało przychód ze sprzedaży w wysokości 1 706,8 mln zł, czyli o 1% wyższy niż rok wcześniej. Sumując sprzedaż za 9 miesięcy zakończonych 31 marca tego roku, sprzedaż była wyższa rdr o 5,7% i wyniosła 5 566,3 mln zł. Sam III kw. wypadł nieznacznie gorzej pod względem zysków na tle tego samego okresu rok wcześniej. Wynik na poziomie operacyjnym wyniósł 21,0 mln zł wobec porównawczych 22,4 mln zł. Najsłabiej wypadł zysk brutto, bo 16,1 mln zł wobec 20,2 mln zł. Na poziomie zysku netto negatywna różnica wyniosła 1,1 mln zł, co przełożyło się na 12,4 mln zł zarobionych na czysto w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Wśród pozycji kosztowych w rachunku zysków i strat widoczny jest wzrost kosztów zarządu, które urosły w ostatnim raportowanym kwartale o 7%. Bieżący rok obrotowy ujmuje jednak znaczny wzrost kosztów finansowych. W III kw. wyniosły one 7,6 mln zł wobec 2,4 mln zł rok wcześniej, a sumując trzy ostatnie kwartały jest to wartość 18,3 mln zł wobec 8,9 mln zł rok wcześniej. Wzrost kosztów widać też w kosztach sprzedaży, które pomimo niewielkich dynamik wzrostu przychodów, rosły w tempie dwucyfrowym. Skąd zatem bierze się w miarę stabilny poziom zysków? Otóż jest to przede wszystkim zasługa znacznie lepszego salda na pozostałej działalności

Pełna treść artykułu dostępna po zalogowaniu się i opłaceniu 50 punktów.

Zaloguj się Zarejestruj się

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Zobacz również:

25.09.2017, Aktualności

Dzień Inwestora w PCC

25.09.2017, Aktualności

Dzień Inwestora w PCC

PCC Rokita, wraz ze spółką siostrą - PCC EXOL, już po raz piąty zaprasza Inwestorów na spotkanie z zarządzającymi na terenie parku przemysłowego w Brzegu Dolnym.

Zobacz więcej

AB z nowym centrum logistycznym kontynuuje silny rozwój