Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Jak social media zrewolucjonizowały relacje inwestorskie?

© Jakub Jirsák - Fotolia.com

Rola marketingu poprzez social media od wielu lat rośnie na całym świecie. Firmy, która nie zaznaczają swojej aktywności w taki sposób ustępują miejsca konkurencji.

 

Jednak wykorzystanie social media w prowadzeniu relacji inwestorskich to wciąż raczkująca dziedzina. Wiele spółek, która rozpoczynają wykorzystanie tego kanału w takim celu, dodaje informacje interesujące z ich punktu widzenia, ale nie koniecznie z punktu widzenia inwestora. Szkoda więc nie wykorzystywać w pełni możliwości jakie dają media społecznościowe, czyli szybkiego I bardzo efektywnego kontaktu z obecnym i potencjalnym inwestorem.

 

Poniżej kilka możliwości różnego wykorzystania social media w prowadzeniu relacji inwestorskich.

Twitter

Wykorzystanie Twittera  zapewnia spółce posiadanie platformy, za pomocą której informacje mogą być dzielone z osobami, która są szczerze zainteresowane. Osoby, którzy obserwują oficjalny profil spółki będą zainteresowani tym co ma do powiedzenia np. w sprawie aktualnej sytuacji czy potencjalnych nowych inwestycji. Warto także wykorzystać Twittera jako kanał na którym będziemy np. na żywo relacjonować wydarzenia, w których spółka bierze udział takie jak konferencje czy walne zgromadzenia.

 

 Twitter

 

Zobacz profil SII na Twitterze: twitter.com/inwestorzy

LinkedIn

Bardziej poważnym i profesjonalnym kanałem komunikacji jest LinkedIn. Pozwala na wypromowanie się w branży i poszerzenie zasięgu. Niektóre ze sposobów w jaki może być wykorzystany aby spółka na tym zyskała to stworzenie dedykowanej strony poświęconej relacjom inwestorskim, co poprawi wyniki SEO dzięki użyciu słów kluczowych, promując produkty i usługi spółki. Portal może być także wykorzystany do zarządzania siecią kontaktów i prowadzenia dyskusji na różne tematy wewnątrz branżowych grup.

 

Linkedin

 

Zobacz profill SII na LinkedIn: linkedin.com/company/stowarzyszenie-inwestorów-indywidualnych

SlideShare

Slideshare to kolejny dobry sposób na zwiększenie widoczności spółki w internecie. Pozwala na dodawanie prezentacji I udostępnianie ich publicznemu gronu odbiorców. Spółki mogą dodawać prezentacje inwestorskie, raporty z wyników a także dzielić się nowościami w formie slajdów zamiast tekstu pisanego.

 

SlideShare

 

Zobacz profil SII na SlideShare: slideshare.net/inwestorzy

YouTube

YouTube może być dobrym uzupełnieniem aktywności w social media. Może pomóc firmie rozwinąć się w wirtualnym otoczeniu I poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach (poprzez dodawanie tagów do filmów). Dodawanie filmów z konferencji, relacji z walnych zgromadzeń, wywiadów, wystąpień członków zarządu będzie miało większy wpływ na decyzje inwestorów niż sam tekst. Pomoże im także poczuć, że nie omija ich nic ważnego, bo w spotkaniach mogą uczestniczyć online – w czasie rzeczywistym lub w dogodnym dla siebie kiedykolwiek później.

 

YouTube

 

Zobacz profil SII na YouTube: youtube.com/inwestorzy

Facebook

Najbardziej popularny serwis społecznościowy na świecie jest właściwie dla firm drugim kanałem komunikacji online zaraz po własnej stronie internetowej (w przypadku małych firm często jedynym). W poszukiwaniu wygody, inwestorzy będą domagali się obecności spółki na Facebook’u. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom, firmy powinny utrzymywać relacje inwestorskie poprzez dedykowane profily, na których będą udostępniać m.in. aktualności z oficjalnej strony internetowej. Od razu będzie także możliwe otrzymanie feedbacku I obserwowanie reakcji inwestorów na różne wydarzenia. W przypadku tego kanałau bardzo ważna jest regularność I odpowiadanie na komentarze użytkowników.

 

Facebook

 

Zobacz profil SII na Facebooku: facebook.com/inwestorzy

 

Social media stały się nieodłącznym elementem współczesnego świata informacji i w najbliższym czasie z niego nie znikną. Zaangażowanie spółek i ich obecność jest efektywnym i tanim sposobem na kontakt zarówno z obecnymi jak i potencjalnymi inwestorami. 

Zobacz również:

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

15.11.2018, Aktualności

PKN Orlen uruchamia program „Orlen w portfelu” i chce premiować długoterminowych akcjonariuszy

PKN Orlen ogłosił start programu „Orlen w portfelu”. To pierwszy w Polsce zakrojony na szeroką skalę i co ważne na długi termin klub akcjonariusza spółki publicznej.

Zobacz więcej

16.11.2018, Czat inwestorski

Czat inwestorski: Omówienie wyników Grupy PZU za trzeci kwartał 2018 r.

16.11.2018, Czat inwestorski

Czat inwestorski: Omówienie wyników Grupy PZU za trzeci kwartał 2018 r.

Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Grupą Kapitałową PZU, który odbędzie się 19 listopada (poniedziałek) o godz. 11:00. Na pytania inwestorów odpowie Tomasz Kulik, Członek Zarządu PZU SA i PZU Życie SA. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

Zobacz więcej

Jak social media zrewolucjonizowały relacje inwestorskie?
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie