Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

11 bit studios w I kw. poprawia przychody i zyski

© wayne_0216 - Fotolia.com

Mimo wysokiej bazy porównawczej, 11 bit studios poprawił wyniki finansowe w I kw. 2016 roku. Zysk netto w tym czasie wyniósł 4,6 mln zł na tle 4,2 mln zł rok wcześniej.

 

Poniżej prezentujemy wybrane dane finansowe ze skonsolidowanego raportu finansowego 11 bit studios:

 

Wybrane dane finansowe

11 bit studios (zł)

1Q 2016 r.

1Q 2015 r.

Przychody ze sprzedaży

7 016 503

5 830 028

Zysk z działalności operacyjnej

5 575 496

4 830 837

Zysk brutto

5 608 602

5 084 319

Zysk netto

4 610 067

4 211 339

Źródło: 11 bit studios S.A.

 

Przychody spółki w pierwszych trzech miesiącach tego roku wzrosły do ponad 7 mln zł, co stanowiło dynamikę 21% wobec roku poprzedniego. Za wzrostem sprzedaży podążyły również zyski. Na poziomie operacyjnym spółka zarobiła 5,6 mln zł wobec 4,8 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 4,6 mln zł. Co stało za dobrymi wynikami? Otóż 29 stycznia 2016 roku odbyła się premiera najważniejszej produkcji 11 bit studios – „This War of Mine: The Little One” na Xbox One i PS4. Dodatkowo 8 lutego tego roku na rynek trafiła chińska wersja językowa tej gry. Przypomnijmy, że wersja na PC jest dostępna od listopada 2014 roku, a mimo to spółka nadal potrafi zarabiać na niej duże pieniądze.

 

W bilansie warto zwrócić uwagę na bardzo dużą wartość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, które na koniec marca 2016 roku miały wartość 29,4 mln zł. Spółka od kilku kwartałów stale zwiększa wartość tej pozycji. W przeliczeniu na jedną akcję jest to już niemal 13,4 zł. W dodatku spółka nie posiada żadnych kredytów i pożyczek.

 

11 bit studios dywersyfikuje źródła przychodów i rozwija nowe segmenty działalności. Do nich zalicza się Games Republic i 11 bit publishing. W liście do akcjonariuszy zarząd spółki stwierdził, że Games Republic dynamicznie zwiększa przychody ze sprzedaży i jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w perspektywie kilku kwartałów. Z kolei w działalności wydawniczej zapowiedziano 21 kwietnia wydanie gry „Beat Cop”, którego producentem jest warszawskie studio Pixel Crow. Premiera gry zaplanowana jest na przełom III i IV kwartału tego roku.

 

W planach firmy jest dalsza monetyzacja gry This War of Mine. Na przełomie II i III kwartału planowane jest wypuszczenie płatnego dodatku do wersji PC, rozszerzający ją do „This War of Mine: The Little One”. Również w tym roku ma zostać wydany analogiczny dodatek do edycji mobilnej „TWoM”. Akcjonariusze spółki czekają cały czas na premierę gry, nad którą obecnie pracuje deweloper – „Industrial”. Zarząd oczekuje od tej produkcji większego sukcesu niż TWoM. Premiera „Industriala” planowana jest na II kwartał 2017 roku, ale już jesienią ma pojawić się teaser. Z niego będzie można się już dowiedzieć więcej na temat nowej produkcji.

 

Kurs akcji, mimo, że dziś otworzył się z luka wzrostowa, nadal pozostaje w kanale spadkowym w krótkim terminie. Patrząc jednak z dłuższej perspektywy czasu, mamy do czynienia z konsolidacją trwającą od końca 2014 roku.

 

11 bit studios - Analiza techniczna
Źródło: Stooq.pl

 

Zobacz również:

20.02.2018, Aktualności

8 Fund Forum Analiz Online

20.02.2018, Aktualności

8 Fund Forum Analiz Online

Reforma polskiego systemu emerytalnego, rewolucja w dystrybucji produktów inwestycyjnych, w końcu dynamiczny rozwój sektora fintech. To właśnie przełomowe zmiany będą tematem przewodnim 8 Fund Forum organizowanego przez Analizy Online, a którego partnerem jest Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Konferencja odbędzie się 15 marca w hotelu Hilton w Warszawie.

Zobacz więcej

23.02.2018, Felietony

Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku akcji w 2017 roku wyniósł 16%. Jest dobrze, ale…

23.02.2018, Felietony

Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku akcji w 2017 roku wyniósł 16%. Jest dobrze, ale…

Według danych opublikowanych przez Giełdę Papierów Wartościowych udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku akcji na rynku głównym wyniósł w 2017 roku 16% i był wyższy o 3 p.p. niż w 2016 roku.

Zobacz więcej

11 bit studios w I kw. poprawia przychody i zyski