Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Vivid Games - czy kolejne odsłony Real Boxing zapewnią zyski spółce?

© kantver - Fotolia.com

Zapraszamy do zapoznania się z raportem na temat Vivid Games przygotowanym przez analityków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

 

Spis treści:

  1. Profil działalności
  2. Analiza finansowa
  3. Plany strategiczne i ocena perspektyw
  4. Podsumowanie raportu

Vivid Games


1. Profil działalności

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 roku. Specjalizuje się w produkcji gier przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. Najbardziej rozpoznawalną produkcją Vivid Games jest seria Real Boxing. Druga jej odsłona miała premierę w listopadzie 2015 roku pod tytułem Real Boxing 2 Creed. Jest to pierwsza pełnowymiarowa gra w modelu biznesowym free-to-play. Obie części gry do końca 2015 roku przyniosły spółce 27,5 mln zł przychodów i trafiły do ponad 33 mln odbiorców na całym świecie. Na mocy umowy z Metro-Goldwyn-Meyer gra wykorzystuje licencje filmowe Rocky oraz Creed. Poniższa grafika pokazuje w jakim tempie rosły przychody generowane przez markę Real Boxing w latach 2012-2015:

 

Źródło: Vivid Games S.A.

 

W IV kwartale 2015 roku gra Real Boxing 2 Creed była pobrana ok. 3 mln razy. Wartość charakterystycznego w tej branży wskaźnika ARPMAU (średni miesięczny przychód na użytkownika) wyniosła 0,11 dolara. W strukturze pobrań największy udział miał rynek amerykański – 35%, a następnie UK 9%, Chiny 4,5%, Japonia i Francja po 4%. Zdecydowana większość kopii (97%) trafiała na urządzenia z systemem iOS. Dla porównania w tym samym okresie pierwszą część Real Boxing pobrano w ilości 1,8 mln, co wskazuje na wieloletni cykl życia tych gier.

 

W połowie ubiegłego roku spółka uplasowała na rynku nową emisję akcji w ilości 2 mln walorów po cenie 5 zł pozyskując ok. 10 mln zł. Redukcja zapisów w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 59,1%. Środki te miały posłużyć m.in. do finansowania produkcji nowych gier (Metal Fist, Real Casino), rozwój autorskich technologii, promocję gier, inwestycje w IP oraz akwizycje. W wyniku rozwoju spółka otworzyła oddział w Warszawie i powiększyła liczbę pracowników o kolejne 34 osoby oraz rozpoczęła program publikacji gier zewnętrznych.

 

Największy udział w akcjonariacie Vivid Games mają Remigiusz Rudolf Kościelny oraz Jarosław Wojczakowski – po 27,11% wszystkich akcji. Pełnią oni odpowiednio w firmie funkcję prezesa i wiceprezesa zarządu. Free float stanowi 45,78% akcji. Cały kapitał zakładowy dzieli się na 27 945 465 akcji.

 

Źródło: Vivid Games S.A.

2. Analiza finansowa

Wybrane dane finansowe (zł)

2015 r.

2014 r.

Przychody ze sprzedaży

17 316 145

13 687 759

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT)

- 1 024 421

1 102 165

Zysk brutto

- 1 178 518

1 393 055

Podatek dochodowy

8 765 997

- 722 442

Zysk netto

7 587 479

670 613

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej

5 629 847

4 818 276

Przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej

- 9 993 329

- 5 648 554

Przepływy pieniężne z działalności finansowej

12 999 252

2 015 633

Źródło: opracowanie własne na podstawie skonsolidowanych raportów okresowych Emitenta.

 

Skonsolidowane przychody w 2015 roku wyniosły 17,3 mln zł i wzrosły o 26% wobec 2014 roku. Grupa zakończyła poprzedni rok zyskiem netto na poziomie 7,6 mln zł, co stanowi ponad jedenastokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednak znaczący udział w wyniku netto miała dodatnia wartość podatku dochodowego w kwocie 8,7 mln zł, co pozwoliło wygenerować z ujemnego wynik brutto (w wysokości -1,2 mln zł) dodatnią wartość na końcu rachunku zysków i strat. W zakresie zysku EBITDA spółka zanotowała spadek z 2,9 mln zł w 2014 do 1,3 mln zł w 2015 roku. Wpływ na to miały zwiększone wydatki na produkcję i promocje, a także poniesione koszty otwarcia biura w Warszawie, powiększenie powierzchni biurowej w Bydgoszczy czy wydatki na system informatyczny klasy ERP.

 

Pełna treść artykułu dostępna po zalogowaniu się i opłaceniu 50 punktów.

Zaloguj się Zarejestruj się

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Zobacz również:

18.09.2017, Aktualności

„Index Cup” - darmowy konkurs inwestycyjny z DM TMS Brokers

18.09.2017, Aktualności

„Index Cup” - darmowy konkurs inwestycyjny z DM TMS Brokers

W poniedziałek 25 września rusza „Index Cup” – darmowy konkurs inwestycyjny, którego Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych jest partnerem.

Zobacz więcej

19.09.2017, Newsroom

Eurotel znacznie poprawił rentowność w I półroczu, pomimo spadku przychodów

19.09.2017, Newsroom

Eurotel znacznie poprawił rentowność w I półroczu, pomimo spadku przychodów

Spółka prowadząca salony sprzedaży takich sieci jak T-Mobile i Play znacznie poprawiła rentowność w I półroczu 2017 roku. Wyniki zostały ponownie wsparte przez iDream.

Zobacz więcej

Vivid Games - czy kolejne odsłony Real Boxing zapewnią zyski spółce?