Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Czat inwestorski: Omówienie wyników IMS SA za 2015 r.

© Sergey Nivens - Fotolia.com

 

Czat inwestorski

Temat czatu:

Omówienie wyników IMS SA za 2015 r.

23 marca
godzina 10:00

IMS SA

 

Dodaj czat do swojego Kalendarza Google  

 

Na pytania inwestorów odpowiedzą: 

Michał Kornacki

 

Michał Kornacki, Prezes Zarządu

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie - specjalizacja trenerska. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Masterfoods Polska Sp. z o.o., jako przedstawiciel handlowy, by awansować na Regionalnego Kierownika Sprzedaży. W latach 1999-2002 piastował stanowisko Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Fructa Polska Sp. z o.o., jednocześnie będąc członkiem European Management Team w Wasergold Gmbh. W 2002 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Marspol Serwis Sp. z o.o. Od 2005 roku zasiada w Zarządzie IMS Sp. z o.o. W 2007 roku został Prezesem Internet Media Services SA ( IMS) notowanej na NewConnect firmy z wieloletnim doświadczeniem o innowacyjnym profilu działalności. Za Jego kadencji IMS od lat utrzymuje pozycję lidera w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu Marketingu Sensorycznego (audio, video, aroma, digital signage), kładąc nacisk na kompleksowe podejście do Klienta i miejsca sprzedaży poprzez dostarczanie najnowszych rozwiązań marketingowych podnoszących efektywność prowadzonego biznesu. Prywatnie pasjonat miejsc pełnych słońca, wody i dobrego jedzenia.

 

Piotr Bielawski Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu

W latach 2004 – 2007 pracował jako niezależny analityk na GPW S.A. w Warszawie, zajmując się inwestycjami i doradztwem w zakresie instrumentów pochodnych i akcji. W 2007 r. objął stanowisko dyrektora finansowego w Mewa S.A., pracując równolegle do 2010 r. jako p.o. dyrektora finansowego a następnie jako dyrektor zarządzający w Szame sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył roczne szkolenie w Ernst&Young Academy of Business „MSSF a polskie zasady rachunkowości”. Ukończył studia Master of Business Administration organizowane przez Politechnikę Lubelską i University of Illinois. W Internet Media Services SA od czerwca 2010.

 


Zapis czatu inwestorskiego


 

Moderator: Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z IMS SA, który odbędzie się 23 marca (środa) o godz. 10:00. Na pytania inwestorów będzie odpowiadał Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS SA. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy Państwa na czacie z zarządem IMS

 

Zarząd IMS SA: Myślę że najlepsza odpowiedź na to pytanie jest pod linkiem poniżej https://strefainwestorow.pl/artykuly/20160321/12-polskich-spolek-ktorymi-moglby-zainteresowac-sie-warren-buffett

 

Zarząd IMS SA: Spółka dostarcza dzisiaj swoje usługi do ponad 10 tyś obiektów w Europie. Potencjał rynku to w samej Polsce ok 180 tyś. Europa to potężny rynek szcowany na kilka milionów obiektów

 

PP: Czy IMS można zakwalifikować do spółek dywidendowych i czy ta dobra tradycja dzielenia sie zyskiem z akcjonariuszami mniejszościowymi bedzie dalej kultywowana?

 

Zarząd IMS SA: Oczywiście ,dywidendę płacimy od 3 lat i taką tradycję chcemy utrzymać, oczywiście zwiększając dywidendę. Taki jest nasz cel

 

PP: Czym przekonałby Pan inwestora długoterminowego typu Buffett do inwestycji w IMS?

 

Zarząd IMS SA: Myślę że najlepsza odpowiedź na to pytanie jest pod linkiem poniżej https://strefainwestorow.pl/artykuly/20160321/12-polskich-spolek-ktorymi-moglby-zainteresowac-sie-warren-buffett

 

PP: Jak długo spółka może rosnąć, jakie są granice wzrostu i jakie przewiduje Pan tempo zwiększania zysków (to bardzo ważne informacje w celu wykonania wyceny fundamentalnej)?

 

Zarząd IMS SA: Spółka dostarcza dzisiaj swoje usługi do ponad 10 tyś obiektów w Europie. Potencjał rynku to w samej Polsce ok 180 tyś. Europa to potężny rynek szcowany na kilka milionów obiektów

 

PP: Czy spółka jest odporna na zmianę koniunktury czyli jak zachowa sie rynek reklamy podczas spowolnienia?

 

Zarząd IMS SA: Dotychcas spółka bardzo dobrze radziła sobie w czasach tzw dekoninktury. Rośniemy konsekwentnie z roku na rok . Liczba lokalizacji na koniec 2010 to było ok 4000 ,na koniec 2015 to było ok 10500 lokalizacji

 

robson: Czy spółka ma zamiar opublikować prognozy na 2016 rok? Kiedy można się ich spodziewać?

 

Zarząd IMS SA: Tak ,opublikujemy je w drugiej połowie maja po wynikach za Q1

 

Jacek: Dzień dobry, czy spółka zamierza uchwalić kolejny program motywacyjny? Ostatni dotyczył lat 2013-2015

 

Zarząd IMS SA: Dzień dobry, nie planujemy

 

miki: Ile akcji zostało rozdanych w ramach programu motywacyjnego 2013-2015?

 

Zarząd IMS SA: Nie rozdaliśmy ani jednej akcji. Akcje zostały objęte przez pracowników za bardzo dobre wyniki pracy widoczne w wynikach grupy. Szczegóły są w sprawozdaniach finansowych

 

Albert: Który z segmentów rozwijał się najszybciej w ciągu minionego roku?

 

Zarząd IMS SA: Liderem wzrostu była aroma

 

DanielG: Spółka dynamicznie się rozwija. Jak długo Pana zdaniem tak szybki rozwój może być kontynuowany?

 

Zarząd IMS SA: Naszym zdaniem ten wzrost powinien utrzymać sie przez wiele lat .Specyfika usług IMS powoduje ,że bardzo ważny jest bezpośredni kontakt z klientem, a to pochłania czas i energię. Oczywiście realizujemy inwestycje, które mają zdynamizować ten wzrost

 

inwestor: Czy wszystkie akcje objęte skupem akcji będą odsprzedane?

 

Zarząd IMS SA: Najprawdopodobniej tak.

 

robin: Spółka prowadzi negocjacje w sprawie Funbox i Labolatorium Projektów Innowacyjnych. Czy może Pan przybliżyć czego dotyczą negocjacje i jakie są oczekiwania zarządu względem tych negocjacji?

 

Zarząd IMS SA: Dotyczą warunków umowy inwestycyjnej i warunków działalności operacyjnej. Temat chcemy zakończyć do końca kwietnia

 

Jacek: Ile dotychczas spółka skupiła już akcji w ramach skupu? Jakie są założenia programu skupu i dlaczego spółka się na niego zdecydowała, kiedy wypłaca już wysoką dywidendę?

 

Zarząd IMS SA: Założenia są opisane szczegółowo w komunikatach bieżących, a akcje skupujemy bo są tanie. Łącznie skupiliśmy od 2014 ok 3,5 mln akcji. Przy komfortowej sytuacji finansowej możemy realizować i jedno i drugie

 

PP: Czy IMS w przyszłości preferuje rozwój organiczny, czy też bedzie skłaniać sie do przejęć podmiotów o podobnym profilu?

 

Zarząd IMS SA: Obydwa scenariusze. Rynek jest ogromny więc jest miejsce na rozwój organiczny. Przejęcia to coś co daj również dodatkowe premie wzrostu

 

Vader: Jakie inwestycje są planowane na 2016 rok? Ile środków spółka posiada na inwestycje?

 

Zarząd IMS SA: Głównie w rozwój zespołów sprzedażowych i informatycznych. Planujemy też zwiększenie nakładów na działania promocyjne i komunikacyjne

 

Nell: Co jeśli nie uda się osiągnąc porozumienia z LabPI? Co w tedy z projektem Funboxa?

 

Zarząd IMS SA: Nie realizujemy projektów za wszelką cenę. Musimy uzyskać dobre warunki.

 

inwestor: Czy patrząc na odnoszone przez spółkę sukcesy, widoczny jest wzrost konkurencji, wejście nowych podmiotów na rynek, które mogłyby zagrozić pozycji spółki?

 

Zarząd IMS SA: Od czasu do czasu pojawiają się różne próby. Jak dotychczas całkowicie nieudane. Nawet podmioty z dużym zapleczem finansowym nie radzą sobie z tymi próbami.

 

RR: W jakim tempie rocznie spółka chciałaby zwiększać rocznie obsługiwane lokalizacje? W 2015 roku było to 1700. Czy możliwe jest dojście do 2000 rocznie?

 

Zarząd IMS SA: Nasz plan to uzyskać tempo ok 3000 w roku 2018, w tym celu inwestujemy

 

Nell: Gdzie widzą Państwo spółkę za 5 lat? jaka będzie wtedy jej kapitalizacja? :)

 

Zarząd IMS SA: Szczerze mówiąc ,patrząc na sytuację na GPW to nie mamy pojęcia jaka będzie kapitalizacja. Chcielibyśmy żeby wycena fundamentalna była na poziomie min 7-8 złotych za akcję

 

Piotr: jak duża część przychodów na dziś pochodzi z abonamentów i jakie są statystyki donowień abonamentów przez kontrahentów?

 

Zarząd IMS SA: Blisko 50% to abonamenty. 98% lokalizacji jest odnawianych

 

Piotr: Jaką część akcji zarząd zamierza objąć z puli, która zostanie zaoferowana w ramach najbliższego programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników?

 

Zarząd IMS SA: Spółka będzie na pewno publikować stosowne komunikaty. Wierzymy mocno we wzrost wartości spółki i jej rozwój

 

PP: Jaka jest konkurencja spółki i jakie spółka ma przewagi konkurencyjne?

 

Zarząd IMS SA: Dotychczasowa historia pokazuje ,że konkurencja słabo sobie radzi. Glównie są to maleńkie firmy bez zaplecza i know how. Często w Polsce pokutuje przekonanie że "śpiewać każdy może".

 

mmmaslov: Dzień dobry, chciałem zacząć od tego, że propozycja dywidendy mi się bardzo podoba.

 

Zarząd IMS SA: Przyznamy szczerze, że nam jako akcjonariuszom również to się podoba i dziękujemy zarządowi za dobrą robotę

 

mmmaslov: I w związku z tym mam pytanie, czy to już będzie nowa świecka tradycja, że dywidenda będzie co roku podwajana? :)

 

Zarząd IMS SA: O łał to byłoby coś :) tak poważnie nie możemy nic w tej chwili obiecać, ale będziemy walczyć żeby rosła

 

obecny: W kilku słowach najważniejsze założenia strategii 2015-2018

 

Zarząd IMS SA: Abonamenty, abonamenty i inwestycje w abonamenty

 

hugh: W jakim tempie rosną koszty spółki związane z obsługą obecnych lokalizacji i pozyskiwaniem nowych? Jak duży jest obecnie dział sprzedaży i jak się on zmieniał na przestrzeni ostatnich lat?

 

Zarząd IMS SA: Te koszty w zasadzie nie rosną. Dopiero teraz planujemy ich wzrost żeby zwiększyć znacząco tempo pozyskiwania nowych lokalizacji do ok 3000 rocznie. W tym celu zwiększamy liczebność działu sprzedaży

 

Nell: Do jakiego udziału abonamentów w przychodach dąży spółka? Jaki poziom procentowy będzie satysfakcjonujący?

 

Zarząd IMS SA: Chcielibyśmy aby abonamenty stanowiły możliwie największy udział ze względu na ich stabilność . Oczywiście sprzedaż reklam też rośnie co nas cieszy

 

mmmaslov: To może inaczej zadam pytanie. Czy istnieje ryzyko, że w kolejnych latach będzie niższa niż ta zaproponowana w tym roku (do której już się zdążyłem przyzwyczaić)?

 

Zarząd IMS SA: Ryzyka są zawsze, ale patrząc na to jak się rozwijamy i jak stabilni jesteśmy to nic tego nie zapowiada.

 

Piotr: jaka jest według zarządu realna wartość spółki? w mln euro?:)

 

Zarząd IMS SA: W tm momencie uważamy fundamentalnie ,że jest to ok 35-40 mln EURO

 

Piotr: a czy spółka analizowała np. możliwość większych przejęć i fuzji? na myśl mi przychodzi np. 4fun wyceniany na około 20 mln zł z kanałami muzycznymi i do tego największą sięcią outdoorowej reklamy. IMS tez jest dość muzykalną spółką i ekrany nie są spółce obce :)

 

Zarząd IMS SA: Prowadzimy inny biznes. My bardzo rentowny ,co do innych się nie wypowiadamy.

 

Kasia: Ilu podmiotom obecnie przygląda się spółka pod kątem przejęć?

 

Zarząd IMS SA: Kilku w Europie

 

Krzyko: Ile wyniosły nakłady inwestycyjne w 2015 roku i czego one głównie dotyczyły?

 

Zarząd IMS SA: Informacje dotyczące nakładów inwestycyjnych są szczegółowo opisane w raporcie za q4 ,zapraszam do lektury

 

Nell: Na jakie rynki zagraniczne patrzy głównie spółka?

 

Zarząd IMS SA: Ze względu na technologiczny charakter naszej usługi ,jesteśmy otwarci na każdy rynek. Oczywiście najbliższe są nam rynki europejskie

 

Piotr: a jak duża jest wrażliwość segmentu reklamowego na zmianę koniunktury gospodarczej?

 

Zarząd IMS SA: Rynek reklamy ogólnie jest bardziej wrażliwy na koniunkturę niż rynek abonamentów. W długim okresie przychody reklamowe rosną.

 

masakasa: Czego dotyczy sprzedaż towarów i materiałów? Pozycja ta w przychodach zwiększyła się najbardziej

 

Zarząd IMS SA: To również jest opisane w raporcie za Q4 , zapraszam do lektury

 

Kasia: Nad jakimi jeszcze projektami pracuje obecnie spółka oprócz Funbox?

 

Zarząd IMS SA: Pracujemy stale nad nowymi urządzeniami typu rabatomaty ,lokalizatory interaktywne dla galerii handlowych i nie tylko

 

Moderator: Dziękujemy Państwu i zapraszamy do bezpośredniego kontaktu podczas tegorocznego WallStreet w Karpaczu

Zobacz również:

17.10.2018, Aktualności

Dom Analiz SII wycenił akcje Eurotel

17.10.2018, Aktualności

Dom Analiz SII wycenił akcje Eurotel

Dom Analiz SII wydał raport analityczny na temat Grupy Eurotel, która prowadzi sieci salonów sprzedaży podmiotów trzecich. Emitent współpracuje z operatorami telefonii Play oraz T-Mobile, operatorem Platformy Telewizji Satelitarnej „nc+”, jak również jest Autoryzowanym Dystrybutorem sprzętu Apple.

Zobacz więcej

18.10.2018, Newsroom

Bogdanka podała wstępne szacunki wyników za trzy kwartały 2018 roku

18.10.2018, Newsroom

Bogdanka podała wstępne szacunki wyników za trzy kwartały 2018 roku

Bogdanka podała w raporcie bieżącym wstępne jednostkowe wyniki uzyskane w okresie I-III kw. 2018 roku.

Zobacz więcej

Czat inwestorski: Omówienie wyników IMS SA za 2015 r.
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie