Drogi Użytkowniku, przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze Ciebie z serwisów internetowych Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach analitycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez nas cookies powinieneś zablokować ich zapisywanie na swoim urządzeniu zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić tę stronę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies i przetwarzania danych osobowych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności i zasadami dotyczącymi plików cookies. Zamknij

Czym jest SII?

Robert Ogór (Ambra S.A.): Wzrost sprzedaży przede wszystkim dzięki winom stołowym

Robert Ogór, prezes spółki Ambra S.A. w podsumowaniu wyników przygotowanym dla kanału inwestorzy.tv przedstawił dane dotyczące aktualnej sytuacji całej Grupy. Najważniejsze wnioski dotyczące tej niezwykle ciekawej i interesującej spółki przedstawiają się następująco:

 

  • spółka zanotowała w ciągu ostatniego roku wzrost przychodów oraz dynamiki sprzedaży
  • na taki stan rzeczy wpływ miała przede wszystkim sprzedaż wina stołowego
  • spada natomiast sprzedaż cydru, który w poprzednim analizowanym okresie był jednym z głównych motorów napędowych przychodów spółki.

 

Prezes Ogór wyraził także zadowolenie z przepoływów gotówkowych, dzięki czemu znacznie zmniejszyło się bieżące zadłużenie spółki - aż o 24 mln złotych. Obecnie poziom zadłużenia jest na tyle niski, że spółka nie planuje w najbliższym czasie podejmowania działań ograniczających ten wskaźnik.

 

 

 

Grupa AMBRA jest czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa na czterech rynkach: Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Ponad 80% przychodów realizuje w Polsce. Udział Czech i Słowacji to około 8%, natomiast około 10% - ma w sprzedaży Grupy AMBRA rynek rumuński.

Dysponując potencjałem kapitału, kompetencji oraz zasobów międzynarodowego koncernu winiarskiego, strategia Grupy AMBRA skoncentrowana jest na zdobywaniu i rozwijaniu pozycji lidera na głównych rynkach win i alkoholi Europy Środkowej i Wschodniej.

 

W 2005 roku spółka zadebiutowała na warszawskim parkiecie. Wprowadzenie akcji Spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie pozwoliło na pozyskanie 57 mln zł przeznaczonych na dalszy rozwój Grupy

Zobacz również:

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26.07.2018, Aktualności

Certyfikaty ING Turbo oparte o nowy instrument bazowy – CD PROJEKT S.A. debiutują na GPW

26 lipca lutego na Giełdzie Papierów Wartościowych zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego certyfikaty strukturyzowane ING Turbo oparte o akcję spółki CD PROJEKT S.A.

Zobacz więcej

14.08.2018, Newsroom

3 spółki, które chcą skupić akcje własne łącznie za ponad 600 mln zł

14.08.2018, Newsroom

3 spółki, które chcą skupić akcje własne łącznie za ponad 600 mln zł

W dwóch przypadkach celem skupu jest wyłącznie umorzenie akcji i obniżenie kapitałów zakładowych spółek.

Zobacz więcej

Robert Ogór (Ambra S.A.): Wzrost sprzedaży przede wszystkim dzięki winom stołowym
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie